Dutch Blender Community
Hulp => Particles en Simulaties => Topic gestart door: Timmy op 19 september 2013, 16:08:34 pm
-
Beste lezers,
allereerst zou het kunnen dat mijn bericht dubbel staat mja , ik heb nu een ontwerpke helemaal af maar het renderen in cycles geeft niet de zuiverheid die ik wil , tot nu toe ging het altijd dus ik denk dat er een setting per ongeluk gewijzigd is maar ik vind het niet , hulp is terug welkom...voor alle duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd...
Vriendelijke groeten Timmy
(http://s15.postimg.org/ysgt2qpm3/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s15.postimg.org/6gv95p5pn/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s15.postimg.org/muf8ouluz/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s15.postimg.org/n9qihv7sb/Goed.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s15.postimg.org/ltezzq4vf/Slecht.jpg) (http://postimage.org/)
-
Wat is eigenlijk het verschil tussen cycles en blender render?
-
Het uitleggen ervan is voor mij ook moeilijk maar bij dit ontwerp komt het er vooral op neer dat de hele boel zo zuiver mogelijk is van pixels enzo...het glas , het bloed dat wat transparant is...cycles geeft je gewoon meer mogelijkheden , mischien eens wat tutorials bekijken op youtube , is best wel leerrijk...
-
1: Zet in het Rechter menu bij Settings: bij Settings/ Licht path/ No Castics aan.
2: Zet Sampling/ Clamp op 5.00
Tip Van JvL ;)
In de compositor de despeckle node toepassen tussen de renderlayer en outputnode.
Zet de treshhold op bv. 0.1 en de neighbour op bv. 0.7 dit geeft meestal het beste resultaat.
Vaak kun je dan ook het aantal samples veel lager instellen wat weer scheelt in je rendertijd.
En hier kun je het een en het ander terug zien.
http://www.youtube.com/watch?v=DSP9EMUGs5g (http://www.youtube.com/watch?v=DSP9EMUGs5g)
http://www.youtube.com/watch?v=4-yCJlcXjOg (http://www.youtube.com/watch?v=4-yCJlcXjOg)
http://www.youtube.com/watch?v=1k0h8ZZ9z-k (http://www.youtube.com/watch?v=1k0h8ZZ9z-k)
-
Ben ik nog vergeten iets over je werk te zeggen.
Dit vindt ik helemaal te gek en gaaf heel mooi gemaakt en ben benieuwd naar de animatie.
Zelf heb ik ook eens z`n griezel gemaakt maar niet met blender.
(http://s14.postimg.org/xkg6h6qht/9_Dode_Aarde.jpg) (http://postimage.org/)
-
Alvast bedankt voor de reacties maar ik ben er nog niet uitgeraakt ,
De tutorial http://www.youtube.com/watch?v=YgwKPP2ZEjI (http://www.youtube.com/watch?v=YgwKPP2ZEjI) van andrew Price heb ik gevolgd om dit te bereiken. Het probleem is dat hij een oudere versie van Blender heeft en ik denk mischien eerder dat de settings van de materialen dan niet in orde zouden zijn...
Hetgene dat als noise overkomt zou een frosty ondergrond moeten zijn en dat glas zou glashelder moete worden...
(http://s23.postimg.org/fscdyhr8b/frosty.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s23.postimg.org/afnjkd3bv/glass.jpg) (http://postimage.org/)
ook heb ik het skelet wel zelf niet gemaakt maar dit is een opgezochte foto , ik wou fluid onder de knie krijgen want ik ben sinds 2 maanden terug begonnen met een fabriek te ontwerpen en ik zou alles wat met materialen en texturen en nog zo veel meer willen kunnen , als dit alles gelukt is komt dit uiteraard in mijn portfolio en op dit forum...( als het tegen dan nog zou bestaan want ik denk dat die fabriek een jarenplan gaat worden...:)
-
Wat is eigenlijk het verschil tussen cycles en blender render?
Cycles Render wordt gebruikt om meer (foto)realisme te bereiken.
-
Timmy, ik zie dat het aantal samples op 220 staat maar dat is echt veel te laag voor dat soort materialen.
Ik heb dezelfde tutorial gedaan maar ik had het aantal samples op 1000 staan.
(http://s22.postimg.org/o2luarhnl/Glass.jpg) (http://postimage.org/)
-
Helaas , ik dacht even , dat ist ! ma toch ni , ...
(http://s18.postimg.org/3jxsqk5a1/image.jpg) (http://postimage.org/)
Vriendelijke groeten Timmy
-
was k nog vergeten , dat is beeldmooi !
-
En dan is een lekkere snelle computer met de juiste grafische kaart wel handig.
-
Dit heb je nog niet gedaan :o
1: Zet in het Rechter menu bij Settings: bij Settings/ Licht path/ No Castics aan.
2: Zet Sampling/ Clamp op 5.00
Tip Van JvL ;)
In de compositor de despeckle node toepassen tussen de renderlayer en outputnode.
Zet de treshhold op bv. 0.1 en de neighbour op bv. 0.7 dit geeft meestal het beste resultaat.
Vaak kun je dan ook het aantal samples veel lager instellen wat weer scheelt in je rendertijd.
-
(http://s2.postimg.org/rio2ektyh/Test_7.jpg) (http://postimage.org/)
Deze afbeelding was met 220 samples gemaakt en nu lukt het ni meer en ik wordt er zot van...:)
-
Ik ben alle tips aan het uitproberen maar tevergeefs...
(http://s7.postimg.org/pprviml0b/image.jpg) (http://postimage.org/)
-
En dan is een lekkere snelle computer met de juiste grafische kaart wel handig.
geduld is een mooie deugd...
-
Ook de nodes heb ik al uitgeprobeerd , is dit de juiste opstelling ?
vriendelijke groetjes Timmy
-
(http://s14.postimg.org/3oig6o8m9/image.jpg) (http://postimage.org/)
-
Kun je screens vande node setup van je materialen posten of eventueel weer een link mt je blendfile? Ik vermoed dat daar toch iets niet goed zit.
Haha, ik zie dat je mij al voor was.
Edit 2: Toch niet dus, ik dacht even dat het de materialen waren.
-
Dan toch maar met een blend-file afkomen hé...
http://www.pasteall.org/blend/ (http://www.pasteall.org/blend/)
vriendelijke groeten Timmy
-
Ik denk dat je de verkeerde link gepost hebt want ik mag alleen uploaden als ik er op klik. ;)
-
khad de settings van ijp vergete op te slage maar geloof me, ik heb alles geprobeerd wat jullie me vertelden...
-
Oeps...
http://www.pasteall.org/blend/24162 (http://www.pasteall.org/blend/24162)
-
Ik heb je blendfile even nagekeken maar ik kan niet ontdekken wat er mis mee is. Ik heb alle instellingen aangepast naar die van mij maar hij blijft last houden van noise. Ik moet nu even wat anders doen maar ik zal straks nog even verder kijken.
-
alvast bedankt om die moeite te doen...het blenderen gaat me al tamelijk goed af in blender-render maar met cycles heb ik nog ni zo veel ervaring , dit gaat alleszinds blijven hangen want ik heb me er suf op gepiekerd...:)
-
Ik ben je schijnbaar net misgelopen maar ik heb de oorzaak van je probleem gevonden. Je hebt om de een of andere reden je layer samples op `use` staan en die moeten op `ignore` staan.
Daar had ik de eerste keer overheen gekeken maar nu zag ik het ineens. Ik zal je verder niet vervelen met de technische uitleg maar als je deze instelling verandert dan zou het opgelost moeten zijn. Je scene ziet er anders uit dan bij je zelf maar dat komt omdat je het achtergrond plaatje niet gepacked had.
(http://s22.postimg.org/455ehotr5/Knipsel2.jpg) (http://postimage.org/)
-
Jvl Je bent me net voor ik heb mijn laptop opnieuw moeten opstarten omdat ik geen internet verbinding meer had :(
Het is inderdaad dat probleem maar standaard staat het balkje waar je ignore kan kiezen er niet.
Hij heeft bij het 2e icoontje renderlayer Sampels op 1 gezet zet je deze op 0 dan heb je dat balkje waar je ignore kan kiezen niet.
-
straks heb ik veel meer tijd maar de technische en volldedige omschrijving boeit me wel omdat ik blender echt onder de knie wil krijgen en dit al iets van voor nieuwjaar...op het eerste gezicht zie ik niets staan , ik bedoel dat ik niet de mogelijkheid heb om ' use ' of ' ignore ' te kiezen...alleszinds , ik ben blij dat je samen mee naar een oplossing gezocht heb , THANX X
-
Zie jij die optie niet? Dat is vreemd want hij komt uit jouw blendfile want bij mij (en bij ijp ook) staat hij standaard uit.
In het panel render layers stond onder het deel met de vakjes samples op 1 waardoor in het renderpanel de optie voor use, bounding, ignore tevoorschijn komt. Je kunt dan 2 dingen doen:
- zorgen dat het aantal samples in het renderlayer panel overeenkomt met de samples in je renderpanel
- zorgen dat het aantal samples op 0 staat in het renderlayer panel zodat de optie niet tevoorschijn komt in het tweede panel.
Ik zag trouwens aan de instellingen dat het niet je laatste bestand was zoals de screens die je gepost had.
-
Beste helpers ,
alles is duidelijk geworden , bij deze breng ik dan ook dank uit voor de hulp die me tegemoetgekomen is...mischien nog één vraagske..Autocad 2d bijvoorbeeld heeft zo nen dikken bijbel waar dat ge alles maar dan ook alles in terug kunt vinden , heeft Blender ook zo een boek ?
Groetjes Timmy
P.S. Als de animatie klaar is en die is nu alvast bezig , dan komt ie sowisso op het forum...
-
Hier op het forum vindt je in de sectie handleidingen al het nodige materiaal en met name het naslagwerk blender basics. Verder zijn er nog wel boeken die je kunt kopen zoals het materials and texturing cookbook.
Verder kan ik je vooral aanraden om tutorials op internet te volgen over specifieke onderwerpen waar jij beter in wilt worden. Als je het hier vraagt dan weet ijp altijd wel een passende tutorial voor je.
-
Hier kun je de boeken vinden. let wel op ze zijn in het engels.
http://www.blender3d.org/e-shop/default_books.php (http://www.blender3d.org/e-shop/default_books.php)
Een mooie bijkomstigheid is als je een boek of Dvd koopt dan steun je Blender. :idea:
Mijn gedachte was toen, blender heb ik gratis en het minste wat ik kan doen is een boek aanschaffen. ;)
Mijn eerste boek was Blender for Dummies. 8-)