Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 92
1141
Onderhanden werk / Re: Cycles Volumetrics,
« Gepost op: 14 april 2014, 21:33:13 pm »
Postcodekanjer, Jackpot of hoofdprijs in de staatsloterij..... Maakt mij niet uit.

Doe maar van die Dual Xeon 12-core bakken , twee keer 30MB cache en een Titan met 12Gb Videogeheugen lijkt me lekker ! ;)

1142
Onderhanden werk / Re: Paard in de gang.
« Gepost op: 14 april 2014, 21:24:47 pm »
Leuk man, ik was zowiezo al van plan nog een beter paard te maken....
Maar nu zie ik nog iemand een paard maken, lol

Kijk mijn paard heb ik uit mijn hoofd gemodelleerdom het medelleren onder de knie te krijgen..., maar wel met mirror aan want ik ben lui....
Dus wil het modelleren op een luie manier onder de knie krijgen, ha ha
Nee geintje maar mirror is meestal onmisbaar om organische vormen te maken....

http://www.youtube.com/watch?v=PvzP66c1WSw

Nu ga ik dus een Paard naar referentie modelleren, ik post m hier als ie klaar is...
Goed bezig Ruud,  dat is de juiste instelling.... Zo leer je het binnen no-time !  8)

1143
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 09 april 2014, 15:49:48 pm »
@ JvL ,

De Turbulentie kan je bladeren meer vloeiende paden geven als je de verhouding tussen "size" en " flow" goed krijgt....
Volgens mij is dat relatief ,dus afhankelijk van de grootte van je scene.....

Maar de "flow" zorgt voor meer vloeiendheid, zoals in water , en geeft je turbulentie een soort kringeligheid....
Misschien had je dat al ontdekt maar ik denk dat dat veel zou schelen om je flow ietsjes hoger te zetten.....

Verder.... Nice !  ;)

1144
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 08 april 2014, 22:40:10 pm »
Mooi man die walkcycle... Ziet er erg natuurlijk uit...  :)

1145
Over Blender / Re: Handig in Blender.
« Gepost op: 08 april 2014, 17:07:59 pm »
Juist , dat miste ik nog, ha ha. Modelleren word nu steeds leuker,
Ik ga ervan uit dat jullie de Dyntopo ( dynamic topology) functie in de sculpting allemaal al hebben gebruikt....
Anders doen ! , Dan creeert je sculpting modifier extra topology waar dat nodig is, keurig netjes aansluitend op wat je al had....
Zo is er geen noodzaak voor een highpoly model , om het fijn af te kunnen werken.....

Maar die greasepencil techniek is bruut. Ga ik ook downloaden . 8)

1146
Hardware / Re: SLI of niet
« Gepost op: 08 april 2014, 17:03:39 pm »
Hmm, lijkt logisch , hoewel ik geen expert ben. SLI is om te gamen , dan moeten de kaarten als het ware sychroon renderen, bv de één de bovenkant van je scherm, en de andere de onderkant.... Zo was het vroeger in ieder geval...

Om Blender te renderen wil je dat niet, hoe meer CUDA-cores je afzonderlijk aan het werk kunt zetten hoe beter natuurlijk....
Jammer dat ik begrepen heb dat je met twee kaarten slechts het grafische geheugen van één kaart kunt benutten.
Er zijn inmiddels ook versies van de GTX 780 uitgebracht met 6 GB , en ik geloof ook Titans met 12 GB , voor de blenderfreaks !
 :o

Ga ik voor ! (Zodra ik de cash heb , ha ha)

1147
Animaties / Re: Schitterende text.
« Gepost op: 08 april 2014, 16:55:30 pm »
Aha, zoals ik in "Particle lampjes" gedaan had... Slim....  ;)

1148
Animaties / Re: "Water" animatie compositing
« Gepost op: 08 april 2014, 16:54:14 pm »
Hmm , ik ben héél tevreden, omdat het nu precies is zoals het bedoeld is, alleen heb ik dus wel eerst de letters apart moeten renderen
vanwege mn compositing probleempje... Ik heb vanalles geprobeerd, de layers verwisseld, een derde layer bijgemaakt, bij PASSES ook refractie ge"excluded" van rendering , maar het mocht niet baten...
Hij wil perse één layer waar alle scenelayers gerendert worden, dat is het probleem....

Maar goed, waar een wil is is een weg ! Eerst "Water" gerendert en in een ander project de letters Toegevoegd in de compositor !  8)

http://www.youtube.com/watch?v=ya8O12Z3jBk

1149
Animaties / Re: Schitterende text.
« Gepost op: 07 april 2014, 23:06:58 pm »
En hoe is dit gefikst ? Is het een particle system ? Ik heb het nu al een paar keer bekeken maar het gaat wel snel....
Mooi gedaan, het zijn toch geen halootjes ?  Of gewoon in de compositor glare en blur toegevoegd ?
Laat eens ff weten !  ;)

1150
Animaties / "Water" animatie compositing
« Gepost op: 07 april 2014, 17:43:32 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=YlPOK18yQHo

Kijk, ik dacht slim te zijn, (was ik ook ) , door mijn letters te vervormen met refractie....
Alleen wilde ik dat beperken tot de tweede layer...
Dat kan wel, alleen heeft de compositor de hoogst vervelende eigenschap om bij in ieder geval 1 van de 3 layers alle scene layers mee te renderen...
Ik heb dus al een aantal maal van volgorde gewisseld, niets helpt....
Nu rendert de tweede layer "Water" gewoon de letters uit layers 1 of 3 mee.... krijgen ze dus ook refractie.

Maar niet getreurd, creatief ben ik wel... Ik render het gewoon apart, en plak in de compositor "Water " als een AVI, vantevoren gerendert...
De rest met alpha-over eroverheen....Ja maar dat blijft behelpen en ik was niet van plan om het zo nog eens te doen....

Later op de avond dus mijn filmpje zoals het hoort....  ???

Nou ja, vannacht dan, ha ha, ik had meteen wat getweaked en nu is mijn render van de waterletters mislukt.... Staat alweer opnieuw te renderen....
Als je een noise animeerd voor refractie moet je hem niet te erg laten veranderen of het gaat veel te snel... :P

1151
Animaties / Re: Schitterende text.
« Gepost op: 07 april 2014, 17:37:32 pm »
Thnx Ijp, ik beschouw dat natuurlijk als een compliment....
Mooi gemaakt man !  8)

Ikzelf ben met de compositor bezig, maar heb een probleempje....
Ik zal mijn animatie posten en het probleem uitleggen, misschien heb je daar ook wat aan....

Maar vet, zulke schitteringen wil ik ook !

1152
Animaties / Re: nieuw introotje met Particle Bird
« Gepost op: 12 maart 2014, 16:36:38 pm »
@ JvL , dat is niet moeilijk, ik heb eerst een vogel gemodelleerd, toen met wat botten geanimeerd, en de vogel drie particlesystems toegekend.
   Hij is "emitter" , dus heb ik "emit" uitgevinkt, word ie niet meer gerendered. Vervolgens in Field Weights de Gravity op 0 ,
   en de particles leven maar respectievelijk 9 , 14 en 60 frames , ze blijven op de vogel... Klein beetje wind van voren , et Voila !

 Ik ga beslist nog een mooiere vogel maken, want ik wilde slechts het effect creeren, het zijn dus drie particle systyems, bij de volgende gebruik ik twee keer zoveel particles die net iets kleiner zijn, en iets feller. Beetje moeite met de Halo-instellingen te tweaken...
En misschien nog één extra particle system om nog wat vogel te laten verstuiven in alle richtingen , beetje turbulentie...

Misschien kan ik het beter in Cycles doen... Leuk experiment... Grts Bram

1153
Animaties / nieuw introotje met Particle Bird
« Gepost op: 11 maart 2014, 21:16:41 pm »
Mensen, weer een nieuw leuk uitgepakt ideetje, de Particle Bird...
Volgens mij zag ik zo'n vogel in de intro van een Chinese vechtfilm, ik dacht, zo'n vogel maak ik ook...
Zij het dan met wat minder particles....   ???

http://www.youtube.com/watch?v=wqc7sQNkveU

Wel 720p bekijken hé.... ::)



1154
Belichting en Rendering / Re: Gezocht....Betere codec...?
« Gepost op: 11 maart 2014, 20:46:14 pm »
@ JvL , nee, die camerarig weet ik niet, want ik heb er gewoon zelf één gebouwd... gewoon van twee empty-kubussen, die ik geparent heb en vervolgens is de camera aan het uiteinde geparent, zodat ik kan roteren rond de bron-empty, en heb ik de camera ge "track to" constrained aan een kleine richtkubus, (Empty)...

Daar zal ik mee moeten doen, hij werkt perfect, voordeel, ik kan er nog extra armen enzo bij maken met empty's parenten...
Grts Bram 8)

1155
Over Blender / Re: Addon Camera Dolly Rig and Crane Rig.
« Gepost op: 04 maart 2014, 15:16:19 pm »
Ik loop steeds een beetje op de zaken vooruit, ik had al gepland een Camera-rig te bouwen, want inderdaad, zelfs met de F-curve's zijn sommige vloeiende camerabewegingen onmogelijk vloeiend te krijgen... Of je moet met bezier-punten heel je curves zelf bedenken, maar dan pakt het altijd net anders uit dan je denkt, en word het eindeloos tweaken... 8)

Het kan dus wel, maar waarom moeilijk doen als het ook eenvoudig kan.
Maar omdat Blender 2.69 tot nog toe rare kuren vertoonde, bouw ik ff zelf een camera-rig in versie 2.68....
Toch vet, weet iemand of versie 2.69 al stabiel is, of geupdate... ?  :o

Pagina's: 1 ... 75 76 [77] 78 79 ... 92