Dutch Blender Community
Hulp => Modelleren => Topic gestart door: JvL op 23 september 2014, 20:57:33 pm
-
Ik heb al eerder in een topic van ijp een link naar deze tutorial geplaats maar ik denk dat deze serie een eigen topic verdient.
Het gaat om een 40-delige tutorial en hij gaat overal erg diep op in dus bijzonder leerzaam. De serie is nu helemaal afgerond.
Veel plezier!
https://www.youtube.com/watch?v=5Xuf6ODN_xY
Dit is de link naar het inleidende deel, de rest vindt je door op de youtube knop te drukken en naar het kanaal van de maker te gaan. :)
-
JvL hij geeft aan deze video bestaat niet. :-[
-
Oeps! Ik had per ongeluk de link naar het kanaal geplaatst. Nu is het een link naar hetde inleiding. Bedankt voor de waarschuwing ijp!
-
Zo part 1 ;-)
(http://s30.postimg.org/96o07ymbx/Anime_01.jpg) (http://postimg.org/image/96o07ymbx/)
partt 2:
(http://s9.postimg.org/o7m1818qj/Anime_02.jpg) (http://postimg.org/image/o7m1818qj/)
deel 3: was niet zo mooi uitgelegd ... heb er maar iets van gemaakt:
(http://s21.postimg.org/6gukozp5f/Anime_3.jpg) (http://postimg.org/image/6gukozp5f/)
-
Haha, mooi!
Nu de andere 39 nog... ;)
-
Ik ben al bezig en ik zet mijn andere model even in de ijskast ;)
Ik ben begonnen met de tutorial maar ik heb eerst de referentietekening aangepast omdat deze niet klopt in het voor en zijaanzicht.
Als dat niet klopt heb je als beginner snel een fout gemaakt. :-[
Dus ook voor de andere 38 hier de aangepaste tekening.
(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)
-
Nounou, jullie zijn goed bezig zeg. ;)
-
Ik ben ook begonnen met de tutorial en het gaat tot nu toe goed ik ben nu bij deel 2
(http://s9.postimg.org/hmzcs18u3/Modling_Caracter5_blend.jpg) (http://postimg.org/image/hmzcs18u3/)
-
Als je een character wilt leren modeleren dan is dit de tutorial die je moet volgen, hij wordt duidelijk in korte stappen uitgelegd.
Het is alleen jammer dat er niet meer leden mee modelleren ;) met uitzondering van op PKHG die is ook goed bezig.
Maar voor mij is het nu op naar deel 3.
(http://s29.postimg.org/dlwd6oymb/Modling_Caracter8_blend.jpg) (http://postimg.org/image/dlwd6oymb/)
-
Als ik nog een vrouwelijk character nodig zou hebben dan zou ik het zo doen! ;)
-
Deel 4 vind ik maar niks ... niet netjes uigegegd en te veel bla bla ...
Nu snap ik het: sculpting is gewoon een nieuwe KUNST ... tja.
Kijk maar wat voor rare pieken ik krijg, en (nog) niet in staat ben ze weg te werken ...
ik zal maar zelf, naar tekentechniek aan de slag gaan:
(http://s30.postimg.org/l9plwvj2l/anime_04_grr.jpg) (http://postimg.org/image/l9plwvj2l/)
(http://s14.postimg.org/v7mbhwb7x/mijn_man_01.jpg) (http://postimg.org/image/v7mbhwb7x/)
(http://s28.postimg.org/m0ojcc5uh/mijn_man_02.jpg) (http://postimg.org/image/m0ojcc5uh/)
Hmm valt niet mee: heb maar de 'bodems'van de cubussen bijna allemaal weggehaald en wat kleuren ter orientatie toegevoegd:
(http://s15.postimg.org/578u887rb/mijn_man_03.jpg) (http://postimg.org/image/578u887rb/)
Deel 5:
Na ja, de knie laat ik nog maar in het midden ...
(http://s30.postimg.org/x894xwbwt/anime_05.jpg) (http://postimg.org/image/x894xwbwt/)
-
Ik ben ook bij haar achterwerk op mijn eigen manier verder gegaan omdat ik het ook een beetje omslachtig vond ::)
Ook vindt ik het raar dat hij elke keer opnieuw begint met een cirkel :o maar ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben en gebruik dan extruud. ;)
En sculpting ga ik pas gebruiken als heel het character klaar is.
Dit heb ik tot nu toe klaar.
(http://s28.postimg.org/c3akunux5/Modling_Caracter28_blend.jpg) (http://postimg.org/image/c3akunux5/)
-
Ziet er goed uit heren! Ben benieuwd wat bij jullie beiden het eindresultaat wordt.
-
Ik heb wat tutorials vooruit gekeken maar de manier van modeleren van bvb het haar snap ik niet helemaal hij maakt eerst het haar en gaat daarna moeilijk onder het haar verder met het hoofd :-\
Hier weer een vraag aan jullie allen: is het niet handiger om het haar als apart opject te modeleren op een andere layer ???
(http://s30.postimg.org/6cakkcl3h/Modling_Caracter47_blend.jpg) (http://postimg.org/image/6cakkcl3h/)
Ik heb in ieder geval het hoofd gemaakt zodat ik daar elke pruik op kan zetten of kan dat niet???
-
Ja het is inderdaad handiger om het haar op een aparte layer te maken zodat je het makkelijk kunt bewerken.
Wat ook handig is is om het deel van het hoofd te kopieren waar het haar komt (haargrens) en dit te gebruiken als een soort badmuts waar het haar op bevestigd wordt.
Je kunt het geheel dan gewoon parenten.
Je kunt dan verschillende "pruiken" gebruiken zoals je zelf al zegt.
-
deel 6:
(http://s8.postimg.org/ayqaz1nkh/anime_06.jpg) (http://postimg.org/image/ayqaz1nkh/)
na ja, meest belangrijk was de 'truc' om de achtergrond een tweede keer binnen te slepen om de grease strepen te laten kloppen ...
-
Ik ben begonnen met de tutorial maar ik heb eerst de referentietekening aangepast omdat deze niet klopt in het voor en zijaanzicht.
Als dat niet klopt heb je als beginner snel een fout gemaakt. :-[
Dus ook voor de andere 38 hier de aangepaste tekening.
(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)
In de originele tekening zitten meer fouten die niet overeen komen in voor en zijaanzicht.
De tekening die ik heb aangepast zijn alleen de voeten die niet kloppen.
Dus bij gebruik va de nieuwe tekening hoef je de grease strepen meer te gebruiken. ;)
-
snip
(http://s29.postimg.org/wogpjqc8j/character_reference3.jpg) (http://postimg.org/image/wogpjqc8j/)
Dit is inderdaad een veel beter plaatje ...
Je hebt de onderdelen uitgeknipt en dan samengevoegd met wat als richtlijn?
De lengte goed maken en op zelfde hoogte brengen?
Zo daar knutsel ik mee verder ... deel 7, hmm alleen die lijnen van de omtrek en langs de zijkant de belangrijke lijn volgen lijkt leuk ... even zien hoe het verder gaat.
-
Ik heb met knippen plakken en de kloon tool van PaintShop pro bijna alles op de juiste plaats gezet.
Alleen de voeten kloppen niet maar dat is niet zo'n probleem vond ikzelf maar al met al werkt het nu toch een stuk prettiger. ;)
Zelf ben ik met de handen bezig maar dat valt nog niet mee ik heb ze er al wel aan zitten maar het oogt nog voor geen meter. :(
Ook de topologie heb ik nog niet op orde dus ik ben nog wel een tijdje aan het knutselen. ;)
-
Mijn hoofd ziet er verschrikkelijk uit (topologie vermoedelijk)
Dat door vallen en opstaan leren vind ik maar niets, dat zou een tutorial moeten laten zien ;-)
Wijzen waar men waarop moet letten, om niet altijd maar alles te nieuw te moeten maken ...
-
Misschien steek je hier wat van op.
http://www.youtube.com/watch?v=ggADPN06mSk
Ik moet zeggen ik ben al een tijdje bezig met topologie maar ik heb er nog moeite mee. :-[
-
Zo de handen zitten er aan ::)
Hier het resultaat tot nu toe.
(http://s8.postimg.org/f0kauo16p/Modling_Caracter83_blend.jpg) (http://postimg.org/image/f0kauo16p/)
-
Mooi hoor ijp, het wordt aleen echte anime dame!
-
snip
Ik moet zeggen ik ben al een tijdje bezig met topologie maar ik heb er nog moeite mee. :-[
Ik heb de tutorial bekeken ... echt goed, bedankt!
Zo nu snap ik het wel helemaal.
In de wiskunde is een pool (pole) de eigenschap van een functie, die zich aldaar (pool is een punt waar je de functiewaarde zou willen weten) ongewoon gedraagt: hoe dichter je bij de pool de waarde opvraagt hoe groter hij wordt (abs.) met als grenswaard zo te zeggen ONEINDIG.
OK, dat is dus in Blender niet zo maar wel nu, de tutorial gezien hebbende, vrij eenvouldig:
dat is een punt waar minstens 5 vlakken samen komen, dus ook minstens 5 lijnen.
Waarom raar gedrag hier ook (pool van de wiskunde!) en de naam pool?
Tamelijk zeker omdat hier de berekening van loops stopt ... het algorithme zegt: ik weet niet welke weg ik nu moet nemen, dus stop ik er maar mee.
Zo en nu t.a.v. de tut, het hoofd had dus beter nog iets anders moeten worden gemaakt:
Starten met elke keer, mond, neus en oogen rondjes maken en extruderern ... dan samenknopen (en levert een minimaal aantal pools op, die gewoon ook moeten, kan niet anders worden samengeknoopt) . Oh, ha, die rondjes (b.v. de mond) zouden in zich een punt bevatten waar in de buurt die loops fijner en fijner moeten worden en uiteindelijk EEN punt, en dat is ook vreemd gedrag, het lijkt erop dat gebieden met inwendig zo een rare (niet zichtbare) punt aan elkaar plakken punten oplevert waar meer dan 4 vlakken bij elkaar komen.
Ik ga dus maar het hoofd op deze wijze modelleren ... even zien wat het wordt ;D
EDIT:
Oh via deze bijdrage .... veel meer info http://dbc-3d.nl/index.php?topic=633.0
i.h.b de *.docx (in een van de links aldaar)
-
Weer een stukje verder ben nu bezig met het Sculpten van deze dame.
En ik ben er nu pas achter hoe je met sculpten je Quad's kunt behouden dat kun je dus doen met de Multiresolution
modifier.
Gebruik dus geen Dyntopo in Sculpt mode omdat dit geen Quat's genereerd.
(http://s7.postimg.org/46dkarzfb/Caracter_Sculpt_17_blend.jpg) (http://postimg.org/image/46dkarzfb/)
-
Dus hier nog even de Wire.
(http://s11.postimg.org/wpim49x1r/Caracter_Sculpt_Wire_18_blend.jpg) (http://postimg.org/image/wpim49x1r/)
-
Ziet er mooi uit hoor! Ik volg dit met plezier. ;)
-
Ijp mag ik even een kleine opmerking maken.
De onderarmen zijn te lang. Je kunt ongeveer zo stellen: een arm bestaat uit drie gelijke delen. De bovenarm de onderarm en de pols samen met de hand zijn alle drie dezelfde lengte. Dit is bij benadering. Ik mis vooral een kleine verdikking voor de pols.
-
Natuurlijk mag dat en ik ben daarom gelijk aan het meten gegaan en je hebt gelijk dat de bovenarm, onderarm en de pols samen met de hand dezelfde lengte hebben ??? ;)
Dus dat ga ik ook aanpassen en zo hier en daar zal er nog wel meer veranderen ik ben namelijk nog niet tevreden dus er wordt nog aan gesleuteld.
P D,
ik vindt elke reactie leuk dus gewoon blijven reageren of het nou leuk is of niet we leren ervan. ;)
-
Goed bezig IJp. Ik moet alleen mijn tong afbijten om geen flauwe grappen te maken over ouwe mannen en blote vrouwen.
Of over een catfight tussen jouw anime dame en die van JvL. Ik doe het niet, maar ik moet me inhouden. Meligheid daar hebben we hier niks aan.
Topologie daar moeten we het hier over hebben. Best lastig. Leuke tutorial.
-
Nou hou je niet in hoor, ik hou wel van wat meligheid ;D
En voor die meligheid daar zijn volgens mij die lachebekjes voor :) ;) :D ;D :o ;D :D ;) :)
-
Ben bezig met sculpting en ik heb nu de achterkant ook maar wat vorm gegeven het is nog lang niet klaar maar hier toch een blik op de achterkant ;)
(http://s10.postimg.org/g1ic68uk5/Caracter_Sculpt7_blend.jpg) (http://postimg.org/image/g1ic68uk5/)
-
Zo, dat is een stevige achtergevel! ;)
Dus het modelleren zit er nu op en ga je de rest sculpten? Nu heb ik toch even een vraag over het sculpten. Stel dat je nog iets nieuws er bij wilt modelleren, kan dat dan eenvoudig of wordt dat lastig?
Ik heb mij daar echt nog te weinig in verdiept.... :-[
-
Ja daar komt toch stiekem mijn smaak in te zitten ;D
Het modeleren zit er nog niet op ik probeer haar zo perfect mogelijk te maken.
Zover ik nu weet kun je in edit mode gewoon bij modeleren en daarna weer sculpten.
Maar sculpt wel met de Multiresolution modifier omdat dit mooie Quat's genereerd.
Gebruik je het nieuwe Dyntopo dan heb je geen Quat's en is het lastig om het in editmode bij te werken.
Maar sculpten met Dyntopo is wel gaaf je kunt gewoon op een zijkant of een vlak van een cube gewoon detail aanbrengen.
Maar hier een voorbeeld ik heb gewoon in edit mode een simpele nagel gemaakt.
Dus je kunt gewoon iets bij modeleren.
(http://s10.postimg.org/tztg84fqt/Caracter_Sculpt8_blend.jpg) (http://postimg.org/image/tztg84fqt/)
-
Oke, dan ga ik daar binnenkort toch eens dieper in duiken. Bedankt voor de uitleg want dit ga ik toch voor in een volgende animatie gebruiken aangezien dat geen anime meer zal zijn maar veel gedetailleerder.
-
Hier al wat info over de oude manier van Sculpting en de nieuwe Dynamic Topology Sculpting.
In nieuwe Blender versies is Dynamic Topology te vinden bij Dyntopo dat was voorheen Toplogy.
http://www.youtube.com/watch?v=opsKPCCFbr4
-
Dank je ijp, die ga ik vanavond eens bekijken.
-
Let op Sculpten met de Multiresolution modifier en de Mirror Modifier kan maar daarna kom je bedrogen uit :-[
Als je sculpt en je apply de Mirror Modifier dan is al je sculpt werk verdwenen. :(
Dus voor je begint met Sculpten apply de Mirror Modifier.
-
Voor de liefhebber Timlap Sculpten in Blender 2.71
http://www.youtube.com/watch?v=vII7ESsa_vo&feature=share
-
Mooie timelapse en bedankt voor de tip over de mirror modifier.
-
Ik ben nu met de tenen bezig maar niet meer op de manier hoe de 40 delige tutorial verloopt.
Ik ben een Hi res model aan het maken en een sculpt model waar ik de details met sculpten er in maak.
Hier een voorbeeld tenen van het Hi res model.
(http://s18.postimg.org/shh4exa3p/Lady24_blend.jpg) (http://postimg.org/image/shh4exa3p/)
-
En hier de Wire van de tenen.
(http://s15.postimg.org/7sid3q6yv/Lady23_blend.jpg) (http://postimg.org/image/7sid3q6yv/)
-
Ijp, ik heb niet zoveel kennis van het modeleren in blender maar ik kan je wel adviseren met de normale modelering. Ik weet dat de eerste bedoeling is om alle wire goed te laten lopen en je misschien niet om het exact modeleren van een voet gaat.
Het is mooier als je alle toppen van de tenen wat naar elkaar toe laat lopen. Ik zeg altijd tegen mijn leerliingen kijk wat meer naar de welkelijkheid dan uit fantasie te werken.
Hieronder een foto waarop je dit goed kan zien.
(http://s8.postimg.org/dy80fmixd/image.jpg) (http://postimg.org/image/dy80fmixd/)
-
P D,
Bedankt voor de tip ik zal in ieder geval de vorm van de voet gaan aanpassen.
-
Ook al zou de vorm inderdaad iets natuurlijker kunnen vind ik het wel goed gedaan ijp. De basisvorm zit er goed in en een voet (of hand) modelleren is gewoon moeilijk. Als je de aanpassing van de vorm gedaan hebt is het een mooie voet. ;)
-
Dan ga ik op deze voet verder ;)
-
Het heeft nogal wat voeten in de aarde. ;D
-
Ik begin me bijna te schamen dat ik zolang bezig ben met een paar voeten ::)
ik zie hier op het forum tegenwoordig alleen maar super mooie creaties verschijnen ;)
Maar ja dat mag de pret niet drukken, dus hier de voeten en ze zijn volgens mij een stuk beter dan de vorige keer.
(http://s29.postimg.org/740grragj/Voeten_blend2.jpg) (http://postimg.org/image/740grragj/)
(http://s11.postimg.org/6tvkic5xr/Voeten_blend1.jpg) (http://postimg.org/image/6tvkic5xr/)
-
Zonder het gras voor de voeten van andere forumleden weg te willen maaien wil ik zeggen dat de vorm van de tenen nu beter klopt. Ik heb alleen het idee dat er in het middendeel van de voet nog iets niet helemaal klopt maar ik weet niet precies wat. Anatomie is gewoon altijd erg lastig en is ook zeker niet mijn sterkste punt.
Ik zou zeggen ga lekker op dezelfde voet verder en dan komt het vanzelf goed.
Ik maak mij nu weer uit de voeten maar ik blijf dit zeker op de voet volgen. ;)
-
Ziet er al een stuk beter uit. Als je handen en voeten kunt maken ben je een echt kunstenaar.
Je hebt de enkels verkeerd om zitten. De enkel aan de kant van de grote teen (binnenkant) moet lager zitten dan die aan de buiten kant.
-
Sorrie net andersom dus :'(
Binnenkant hoger dan de buitenkant!!!
-
Ik heb mijn eigen binnen en kant enkels als voorbeeld genomen maar toch in het overbrengen naar 3d is het verkeerd gegaan.
Ik ben blij dat er toch iemand heel goed oplet ;)
Bedank P D we gaan er weer mee aan de slag.
-
Haar voeten zijn zeker gelukt maar dat laat ik even los. ::)
Dus nu maar eens proberen haar een leuk kapsel te geven.
(http://s7.postimg.org/i6f0lddpz/Lady94_blend.jpg) (http://postimg.org/image/i6f0lddpz/)
-
Leuk haar, wil ik ook! :-)
Geef je dr wel genoeg te eten. Ze heeft van de ingevallen ogen. :-)
MAD
-
Ben benieuwd wat voor kapseltje het uiyteindelijk wordt maar het begin ziet er goed uit.
-
Als je toch met haar bezig bent, ik kan wel wat gebruiken er is niet veel meer van mijn ouwe bos krullen over. ;)
Het wordt mooi IJp.
-
Let wel op dat je ze geen haar op d'r tanden geeft, want die lopen er zo veel rond ;)
-
Dank je heren voor de leuke reacties :) :)
Maar kunnen jullie ook nog wat met haar Voeten ;D ;D
(http://s21.postimg.org/mc3dlrtdv/Dik_haar10_blend.jpg) (http://postimg.org/image/mc3dlrtdv/)
-
Gelukkig heb ik geen geurmonitor. ;D
Maar wat betreft de anatomie van deze voet mis ik nog wel wat. Op de plek waar de grote teen aansluit op de voet zit bij mij en de meeste andere mensen een uitsteeksel. Dit is het punt waar het eerste kootje van de grote teen vastzit aan een bot van de voet. Er zit daar een gewricht. Als ze nu gaat lopen zal haar voet de neiging hebben naar binnen te zwikken.
-
Wat heb jij rare voeten Koos2 :) :) ;)
Bedankt Koos ik ga het zo bijwerken hoor ;)
-
Ik heb haar voeten met spray ingespoten dus ruiken kun je ze niet meer ;D :)
En ze heeft nu een knobbeltje :-[ dus ik hoop dat ze nu niet meer omvalt. ;)
(http://s28.postimg.org/thh0xzb4p/Dik_haar12_blend.jpg) (http://postimg.org/image/thh0xzb4p/)
-
Lijkt goed. Kun je de voet ook van de bovenzijde laten zien, dan kan ik het beter beoordelen. Nu lijkt de bobbel meer naar beneden te gaan dan opzij.
Misschien is de bobbel bij mij meer dan iemand anders.
-
Het moet wel een vrouwen voetje blijven Koos. ;D
(http://s4.postimg.org/680wprquh/Dik_haar19_blend.jpg) (http://postimg.org/image/680wprquh/)
-
Het wordt al beter,
Het moet wel een vrouwen voetje blijven Koos. ;D
(http://s4.postimg.org/680wprquh/Dik_haar19_blend.jpg) (http://postimg.org/image/680wprquh/)
Zolang er geen haren op komen valt dat wel mee.
nu nog een klein beetje wreef.
-
Bij de teen is het zo goed. Verder sta ik achter PD's opmerking.
-
Ik kon het niet laten. ;D ;D
(http://s9.postimg.org/kbxbm3mnv/Schermafbeelding_2014_11_05_om_16_32_24.jpg) (http://postimg.org/image/kbxbm3mnv/)
-
:o :-[ :D ;D ;) ::) ;D
-
Platvoeten :) :) ;D ;)
-
Is dit PD ten voeten uit?
-
Hier nog een beetje wreef. ;)
(http://s12.postimg.org/q74imujy1/Dik_haar29_blend.jpg) (http://postimg.org/image/q74imujy1/)
-
Die voeten gan er steeds beter uit zien. Mooi hoor!
-
Bedankt JvL.
Met alle tips die ik heb gekregen ben ik er nu wel tevreden over.
Maar nu ga ik de voeten los laten omdat ik nu bijna op een fetisjist begin te lijken ;D ;D ;D ;D ;D ;D. ;)
-
Ziet er goed uit.
De volhouder wint ;)
-
Geen voetnoten meer bij de voeten.
-
Ben weer aan het knutselen geweest maar het schiet nog niet zo op, ik blijf steeds nieuwe dingen zien die ik nog moet bijwerken ::)
Maar hier is haar haar image.
(http://s7.postimg.org/97rydka47/Lady5.jpg) (http://postimg.org/image/97rydka47/)
-
Ik vind haar er toch best goed uit zien hoor. En uiteindelijk zul je altijd wel iets blijven zien dat beter kan. Dat heb ik namelijk ook bij mijn characters.
Maar dit is je eerste echte character dus ik zou gewoon lekker aan de kleding gaan beginnen om te oefenen. ;)
-
Ze heeft een leuk figuurtje en er staat een knap kopje op. ::) :-* ;)
-
Zo, lekker bezig hier!!! Wordt echt wel mooi hoor! Lees hier ook allemaal goede anatomische tips van P D, interessant, en niet alleen voor Blender.
En dan een mooi verhaal van PKHG over pools, algoritmes, berekeningen van loops. Interessant ook! Doet ons weer wat meer begrijpen van de meetkunde in Blender.
Ga zo door allemaal!
-
Eindelijk, ze is er weer. Ik was erg benieuwd naar de ontwikkelingen. Het gaat helemaal de goede kant op.
De haren heb je met spline en een bevel object gemaakt?
-
Spline en een bevel object gemaakt :o ::) :-[??
Nee Koos2 ik heb een gedeelte van het hoofd gekopieerd en op een andere laag gezet en op dat gedeelte heb ik een solidify modifier toegepast om het dikker te maken.
Daarna ben ik gaan modeleren en faces die je aan de binnenkant niet ziet heb ik verwijderd dat alles was in zijn geheel nog een hele klus voor mij ;)
Dus ik ben benieuwt naar jou Spline en bevel.
(http://s7.postimg.org/z78wqs5yv/Haar.jpg) (http://postimg.org/image/z78wqs5yv/)
-
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.
-
Dat klinkt wel als een aardige uitdaging Koos. Ben benieuwd.
-
Het duurt nog wel even voor het af is. Ik kan er niet zo vaak aan werken. Maar het wordt een krullenkop met een muts op. Heel lastig.
Nou je hoeft niet te wachten Koos2 je kan ook de spanning opbouwen ;) :D
-
Als ik tijd heb zal ik mijn schaamtevolle mislukkingen laten zien. Heb b.v. het ook proberen te sculpten (schetsmatig) en dan retopo, maar dat werd te gecompliceerd.
Maar goed, ik probeer binnenkort wat te publiceren. Het is een vergelijkbaar project als het muisje. Dus ik moet het klaarmaken voor printen en animatie. Dat bijt elkaar een beetje.
-
Ik bijt op mijn nagels van ongeduld ;D ;)
-
JvL heef een mooie Character Modeling Tutorial geplaatst en ik denk dat hij hier ook goed tussen past ;)
https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA (https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA)
De maker van de tutorial gebruikt wel veel Tri's driehoekige vlakken maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden en gebruik
4-zijdige "quads dan is dit weer een top Tutorial.
-
Ben ik de enige die te zien krijgt dat deze video niet bestaat of bestaat de video echt niet.
-
Nee klopt Koos. Dat komt omdat het een link is naar het Youtube kanaal dat ik gisteren gepost heb. Die kan alleen als hyperlink toegevoegd worden omdat het geen video is.
https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA (https://www.youtube.com/channel/UCyu4kn_ROhA34jug2g_AwJA)
-
Hoe zit dat IJp? Ga je nog verder met dit project? Een kleurtje of een beweging kan er toch nog wel bij?! ;D
-
Ik ga zeker verder Koos2.
Ik ben nu de handen aan het bijwerken, in haar hand heb ik nog een N-gon zitten en dat stoort me mateloos . ;)
Maar ja bij een vrouw kun je beter een N-gon in haar hand hebben zitten dan een gat. ;D ;D ;D ;)
Nu even zonder gein, als ik haar helemaal goed heb gemodelleerd dan bewaar ik deze dame voor andere projecten en sculpting.
Daarna geef ik nog niet op hoor ik ga dan verder met kleding en character rigging, dat laatste staat me een beetje tegen omdat ik dit al eens heb gedaan met Manga zus en dat is toch niet helemaal mijn ding dat riggen en animeren. ;)
Maar toch ga ik proberen dit alles voor elkaar te krijgen, dus je bent tot 2017 niet van me af ;D ;D ;)
-
Ik blijf het volgen. Als je nooit animeert, leer je het nooit ook. Ik blijf het met plezier volgen. Ik heb me nog nooit aan de node editor gewaagd. Daar zal ik ook ooit aan moeten geloven. Ik zie er nu al tegen op. Maar als ik eenmaal bezig ben zal ik weer blij zijn met de behaalde resultaten. Zoals bijvoorbeeld die ellendige topologie dat begin ik nu aardig te begrijpen.
-
Ik zie er nu al tegen op.
:o
Niet doen! De node editor is geweldig!
-
Ik zie wat voor mooie dingen jullie ermee kunt doen. Dus als ik klaar bne met mijn nieuwe figuurtje ga ik ook met de node editor aan de gang.
-
Koos2 dat moet je zeker doen je kan eigenlijk niet zonder.
-
Deze site pas hier goed tussen en lijkt me de moeite waard om te volgen.
http://blender3dwereld.lexankunst.nl/index.html
-
De handen en ja ik heb al eens eerder handen gemaakt maar daar waren de knokkels toch niet zo goed van met Subdivision Surface.
Dus hier weer een poging.
(http://s22.postimg.org/tracg99e5/Handen.jpg) (http://postimg.org/image/tracg99e5/)
(http://s14.postimg.org/tetns9t19/Handen2.jpg) (http://postimg.org/image/tetns9t19/)
-
Die handen gaan er steeds beter uitzien. Blijven ellendige dingen die handen en voeten en zijn ook niet mijn favorieten om te modelleren. ;)
-
Looking good....handen en voeten.....echt niet makkelijk, ook niet om gewoon te tekenen..... maar deze zien er goed uit...
-
Mooie hand IJp. Heeft vast weer heel wat uurtjes gekost.
-
Dat kun je wel zeggen :-[
Ik kan nog niet alles in een keer goed modeleren dus er gaat nog heel wat pruts werk aan vooraf ;D
Dat komt hoofzakelijk omdat ik wil modeleren zonder Tris ( driehoeken/Triangles ) ik zie vaak dat ze Tris gebruiken bij de vingers en dan heb je er zo 6 per hand.
Dit heb ik nu terug gebracht naar 0 maar ik kom er tot nu toe niet onder uit om 2x een N-Gon ( dit is een 5hoek ) te gebruiken
en die heb ik hier geplaatst een aan de binnen-/buitenkant zie image:
(http://s14.postimg.org/uyluwx48t/Handen3.jpg) (http://postimg.org/image/uyluwx48t/)
-
Het is ook bijna niet te voorkomen dat je wel eens ergens tris of Ngons overhoud maar je moet inderdaad gewoon proberen om ze op plekken weg te werken waar ze niet direct zichtbaar zijn zoals onder kleding of aan de binnenkant van de hand zoals jij nu gedaan hebt.
Mijn characters zijn ook niet helemaal "vlekkeloos". :-[
-
De laatste tijd let ik er met modelleren ook erg op. Het blijft een lastige zaak.
-
Er zijn nog wat kleine dingen waar ik me stoor maar als ik die heb opgelost ga ik echt beginnen met de kleding. ::)
Hier is ze dan tot zover: ;)
http://youtu.be/Gdh-CwaDFsk
-
Ziet er goed uit hoor ijp. Ben wel nieuwsgierig aan welke dingetjes jij je nog stoort?
-
Mooi gemaakt IJp. Ik kijk uit naar het vervolg.
-
Ik stoor me nog een beetje aan haar mond en haar haar.
Maar het is wel een fijt dat ik iedere keer weer wat anders zie dus ik denk dat ik eerst toch maar aan de kleding begin.
Dan kan ik misschien later die punten nog bijwerken.
-
Het is nog lang niet klaar maar hier een preview van het eerste kleding stuk. 8)
(http://s7.postimg.org/pwm164np3/Corset1.jpg) (http://postimg.org/image/pwm164np3/)
-
Sexy hoor! Mooi gemaakt! ;)
-
Het is winter hoor! Straks vat het kind nog kou. Maar verder mooi gemaakt. Moet je haar trouwens niet eerst een kleurtje geven.
-
Ik had in gedachte om eerst alles te modelleren wat voor mij toch nog een hele klus is, daarna begin ik met textures en kleur.
-
Mooi hoor...
-
Eerst alles modeleren. Prima. Het probleem van de kleding is natuurlijk niet alleen de techniek. Je moet ook nog een halve mode-ontwerper zijn. Als 3D-artiest moet je van alle markten thuis zijn. Veel succes ermee. ;D
-
Met de kleding ben ik volgens mij al goed bezig koos maar ik ben er nog niet hoor. ;)
(http://s23.postimg.org/lg9f4q29j/Corset2.jpg) (http://postimg.org/image/lg9f4q29j/)
-
Het gaat toch wel hard nu ijp. Ziet er goed uit hoor! ;) Mangazus 2.0 ;D
-
Mijn gedachten gaat uit naar 3.0 ;)
-
Handig bij het maken van een Character
Rerouting Edges and Edge-flows
https://www.youtube.com/watch?v=Iy_rzadFnRQ
-
Deze dame krijgt geen textures meer, met haar ben ik klaar.
Ze krijgt nog wel een metamorfose ik ben bezig om van deze dame een stoere chick te maken. ;)
(http://s16.postimg.org/6ildmelb5/Klaar2.jpg) (http://postimg.org/image/6ildmelb5/)
Dus nu bezig met sculpting ik hoop dat ik het voor elkaar krijg wat ik in gedachten heb. 8)
Het plan is om deze dame wel helemaal af te maken.
(http://s30.postimg.org/4ui6ipmdp/Sculpt_Lady2_blend.jpg) (http://postimg.org/image/4ui6ipmdp/)
-
Miko, the next generation? ;D
Ben benieuwd hoe die stoere chick eruit gaat zien ijp.
-
Nog niet geschikt voor een poolexpeditie maar het wordt al wat modieuser. Ontwerpers zeggen vaak 'less is more". Ben benieuwd hoe het verder gaat. Is de gekleurde versie de zelfde vorm als de gesculpte grijze versie die je hebt gepubliceerd? De grijze lijkt meer detail te hebben. Ik neem aan dat er nog wat aan de cameltoe gedaan wordt, wat dat schijnt uit de mode te zijn. ;) Ik vind het haar zo best goed. Heb je dat gesculpt?
Ik weet niet of je nog van plan bent haar te laten bewegen, maar volgens mij veroorzaakt ze zelf nogal wat beweging.
-
Het haar is met de hand gemodelleerd dat zie je in de vorige images maar nu heb ik op het haar een multiresolution modifier toegepast en een beetje bewerkt met sculp mode.
Ik ga graag met de mode mee ;D Dus hier een zonder cameltoe ;)
(http://s16.postimg.org/96oso3tw1/Zonder_Cameltoe.jpg) (http://postimg.org/image/96oso3tw1/)
De grijze dame is inderdaad dezelfde dame, op haar heb ik ook een multiresolution modifier toegepast en daarna met sculpt mode bewerkt tot de grijze versie.
De grijze dame moet een stoere dame worden en met de tijd zal ook in haar beweging komen maar wacht daar niet op want ik ben niet zo goed in animeren dus dat zal nog wel een tijdje duren ;)
Nog even een naam bedenken en dan ga ik haar een eigen topic geven. 8)
-
mOOIE RENDER, MOOIE KLEUREN
-
aLS JE WEINIG ERVARING HEBT MET ANIMEREN, KUN JE MISSCHIEN BETER EERST AAN DE SLAG MET HET ANIMEREN VAN EEN STICKMANNETJE. oEPS Capslock staat aan. Dus een figuur met weinig detail. dan kun je je concentreren op de animatie. Maar als je modelleren leuker vindt ga dan vooral door want beide moet geoefend worden en is voor ons leuk om te volgen.
-
Deze mooie topologie wil ik hier toch even laten zien.
https://www.youtube.com/watch?v=pE8UADlIblI
-
De handen en ja ik heb al eens eerder handen gemaakt maar daar waren de knokkels toch niet zo goed van met Subdivision Surface.
Dus hier weer een poging.
(http://s22.postimg.org/tracg99e5/Handen.jpg) (http://postimg.org/image/tracg99e5/)
(http://s14.postimg.org/tetns9t19/Handen2.jpg) (http://postimg.org/image/tetns9t19/)
camel toe ging je beter af... ;D