Dutch Blender Community
Hulp => Animatie en Rigging => Topic gestart door: Rojo_12 op 17 november 2013, 19:17:50 pm
-
Hallo allemaal,
Ik heb na een tijdje weer begonnen met Blenderen :D . En mijn project momenteel is om de clip van Miley Cryrus na te maken.
Dus ik wil zo'n wrecking ball namaken dat hij heen en weer zwaait met een poppetje erop mijn vraag is hoe doe je dat?
En dat hij door een muur gaat. TIP: Kijk de video om het te snappen wat ik bedoel :)
Mvg Rojo
-
Rojo,
Geen wonder dat je dit na wilt maken maar ik kan je nu al zeggen dat dat niet gaat lukken :D
Als dit je voorbeeld is dan kun je je niet concentreren op Blender :o ;)
Voor de gene die het filmpje nog niet hebben gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=My2FRPA3Gf8 (http://www.youtube.com/watch?v=My2FRPA3Gf8)
Maar nu zonder gein, ik een tutorial gevonden met meerdere ballen maar ik denk wel dat je hiermee je project waar kan maken.
http://www.youtube.com/watch?v=6hFjq5aLH8g (http://www.youtube.com/watch?v=6hFjq5aLH8g)
http://www.youtube.com/watch?annotation ... _7_oqLRinU (http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_546164&feature=iv&src_vid=UfXq-aM026Y&v=7_7_oqLRinU)
Ik ben wel heel benieuwd
Succes. ;)
-
Nou eigenlijk wou ik eens een clip namaken dus ik zag dat filmpje van Wrecking ball en dacht die ga ik maken! :P :P
-
Ik ben van de filmpjes niet veel verder gekomen :cry: Is er geen simpele manier om een touw met bovenaan een ''scharnier'' en onderaan een gejoinde sphere te krijgen :?:
-
Ik ben van de filmpjes niet veel verder gekomen :cry: Is er geen simpele manier om een touw met bovenaan een ''scharnier'' en onderaan een gejoinde sphere te krijgen :?:
Precies zoals je het zegt, dus maak je bal met touw en ga deze animeren.
Plaats je bal op de plaats waar je hem wilt hebben en plaats een key frame op frame 1 ga nu naar frame 20 en zet de bal op een andere plaats en plaats hier een locrot key frame.
speel nu de animatie af.
Ik weet niet of je al eerder iets heb gedaan met animatie dus hier in ieder geval hierover een tutorial. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=CFFhgutjZQk (http://www.youtube.com/watch?v=CFFhgutjZQk)
Ook nog even dit nog met CTRL J maak je van de sphere en je touw een opject
Selecteer je sphere en met Shift ingedrukt Selecteer je je touw druk daarna CTRL J en je hebt een opject.
-
Hartstikke bedankt! Maar hoe maak je een touw?
-
Hier een tutotial voor een touw.
http://www.youtube.com/watch?v=O3pxknjexEI (http://www.youtube.com/watch?v=O3pxknjexEI)
succes.
-
Hmmm het lukt nog steeds niet....
-
Wat lukt er niet dan? De tutorials zijn vrij duidelijk voor zover ik gezien heb.
-
Misschien kun je eens uitzoeken of je een touw kunt maken met een uitgetrokken Cylinder die je koppelt aan een
Curve modifier deze kan je dan ook animeren.
Hier nog een tutorial, het zijn maar handvaten die ik je aanreik dus Rojo_12 werk aan de winkel ga het maar eens uittesten ;)
http://www.youtube.com/watch?v=moryL-Ii ... ure=relmfu (http://www.youtube.com/watch?v=moryL-IiooA&feature=relmfu)
Succes.
-
Ik ga het vanmiddag uitproberen :mrgreen:
-
Ik kwam dit filmpje ook tegen:http://m.youtube.com/watch?v=xpVxIg-5UPM
Kan je hier ook een riged body van maken en een UV sphere aan laten hangen?
-
Hmmm ik denk dat Wrecking Ball nog iets te moeilijk is. Maar ik ga een andere videoclip zoeken die niet zo moeilijk is :D
-
Kom op niet zo snel opgeven.
Begin dan eerst met alleen een Sphere met daaraan een uitgetrokken Cylinder en maak daar een animatie van. ;)
-
Haha oke ik ga het morgen nog eens proberen! ;) En dan post ik het resultaat.
-
Rojo_12 ik kom dit tegen op internet.
dit is het helemaal voor jou ;)
http://www.youtube.com/watch?v=JIL6JYroUoE (http://www.youtube.com/watch?v=JIL6JYroUoE)
-
Tip, zorg dat het middelpunt van je mesh, die stip, in de bovenkant ban je touw of cylinder zit.
Dat kun je voor elkaar krijgen als je in (TAB) edit mode (A-A) toetst om alles te selecteren,...en dan alles te verschuiven tot de stip zit waar je hem hebben wilt. alles draait daar nl. omheen, het is het middelpunt van je mesh.
Als je dan een sphere aan de onderkant vastmaakt met een (CTRL P) parent relatie, en je draait je "touw" dan kun je in ieder geval je kogel laten slingeren......
Succes