Dutch Blender Community

Game Engine => Game Engine: vragen en discussies => Topic gestart door: superjamie op 02 mei 2016, 15:04:58 pm

Titel: [LOD] Game Omgeving opdelen in verschillende stukken
Bericht door: superjamie op 02 mei 2016, 15:04:58 pm
Hoi medeblenders...

Ik zit er misschien aan te denken om de blender game engine later te gaan leren. Ik zal
misschien o.a willen leren hoe je een zeer gedetaileerde game kunt ontwikellen in blender
game engine. Dit wil ik misschien kunnen doen via LOD, maar dan is de vraag het
volgende...

Hoe kun je een volledige game omgeving opdelen in verschillende stukken om de LOD
nog mooier te maken, zonder dat de verticus lelijk worden ?. Ik zal als ik een betere
computer heb voor blender misschien willen leren hoe je een zeer gedetaileerde game
kunt maken met o.a normal, bump, parallax en displacement mapping, om enorme detail
te creeƫren, zonder dat blender crast...

Heeft iemand enig idee hoe je voor LOD modellen kunt opdelen in verschillende stukken
en dat zonder dat de vertex randen van de modellen lelijk worden, door ze met elkaar
te verbinden ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.
Titel: Re: [LOD] Game Omgeving opdelen in verschillende stukken
Bericht door: Nick Van den Broeck op 04 mei 2016, 14:39:41 pm
Er zit kennelijk in de Game Engine wel een Level Of Detail optie verwerkt (maar dus enkel in de BGE).
Ik kwam info daarover tegen op:
https://wiki.blender.org/index.php/User:Kupoman/Level_Of_Detail (https://wiki.blender.org/index.php/User:Kupoman/Level_Of_Detail)
en
https://www.youtube.com/watch?v=Sla1Qpq3Bh4 (https://www.youtube.com/watch?v=Sla1Qpq3Bh4)
of
https://www.youtube.com/watch?v=8yGgeb2lCiU (https://www.youtube.com/watch?v=8yGgeb2lCiU)

Kortom, genoeg info over te vinden. Het is wel geen automatische tesselation en werkt op objectniveau.

Oh, en hier de passage over LOD in de officiƫle handleiding:
https://www.blender.org/manual/game_engine/performance/level_of_detail.html (https://www.blender.org/manual/game_engine/performance/level_of_detail.html)