Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Niek_S

Pagina's: 1 [2]
16
Animaties / Re: master voor alle drivers
« Gepost op: 07 mei 2017, 21:39:02 pm »
Ik wil met 1 object geselecteerd, andere drivers kunnen benaderen van  b.v object 2.
Dit is inmiddels wel gelukt. ik zal later uitleggen hoe ik het heb gedaan.
Andere vraag die gerelateerd is:
Ik heb een rij met emptys 1 tot en met 20.
op empty 1 staat mijn object 1. Object 1 wil ik met een driver van object 1 naar 4 toe sturen. dit lukt empty 1 heeft influence value 0 en empty 4 heeft value 1.
nu moet mijn object 1 ook precies op de 2 en 3 terecht kunnen komen.
Kan ik iets invullen bij de drivers dat ik dit in stappen kan doen?

Ik kan wel iets met een script toevoeging doen, maar informatie hierover is een ramp.
Geen idee wat il bij scripted express zou kunnen invullen. of bij single property (var) iets toevoegen wat werkt


17
Animaties / master voor alle drivers
« Gepost op: 07 mei 2017, 14:50:41 pm »
Hoi, Ik ben bezig om drivers op te zetten in blender.
Het lukt mij om deze in properties channel te zetten en te linken zodat het beweegt en ik niet elke keer door de outliner heen moet om het onderdeel te zoeken.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar iets wat het nog sneller maakt.
bijvoorbeeld dat ik 1 empty gebruik om in de properties channel alle bewegingen van ander onderdelen (objecten) kan besturen. (de master)
weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

groet,

Niek

18
Leuterhoek / Re: Weinig mensen gebruiken Blender
« Gepost op: 04 mei 2017, 13:37:24 pm »
Ja mooi he. mensen hebben geen idee van wat er allemaal is gebeurd in dit wereldje. Let maar eens op hoe bijna alle auto reclames op tv CG zijn. als je het niet weet zie je het ook bijna niet. Scenes waarvan je het totaal niet verwacht kunnen zomaar 3D zijn. Hollywood Loves it!
Thuis mag ik niet zeggen wat er CG is in een film, verpest de film ;) ;D
Ondanks dat zoveel mensen niet weten hoe en met wat het gemaakt is worden ze gebombardeerd met dit.

Het doorzetten en de complexiteit van de processen zijn voor veel mensen wel een drempel, maar hé dat geeft ook niet.

19
Ben benieuwd, wat wil je gaan maken met python script?
rock genarator misschien..
veel script tutorials op youtube te vinden hoor, wel allemaal in het engels. beetje goed met de engelse taal?
anders kun je altijd proberen om de automatische vertalling te gebruiken in youtube. vaak klopt het niet helemaal maar geeft net dat beetje extra om het beeld te kunnen volgen.
Zelf ben ik een beetje aan het oefenen met tutor4U op youtube. modeling en effecten
https://www.youtube.com/channel/UCJspWFXSL1guQPdFqh4lFjQ

http://www.littlewebhut.com/
Is engels, maar makkelijk te volgen en de tutorials zijn niet zo heel lang (20min) dat is wel prettig.

groeten

20
Leden stellen zich voor / Re: Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 30 april 2017, 00:09:33 am »
Ja idd, Zelf ook nog wel eens lijntjes getekend met coördinaten invullen.

Wat blijft er van autodesk over als alle aandelen niks meer waard zijn.
(Ik wist niet eens dat Blender foundation hier in Amsterdam gevestig is)Ik heb Ton Roosendaal voorbij zien komen op youtube enzo. Hij schijnt het goed toe doen als ik zo begreep. Als Ton ermee stopt draagt hij het stokje over aan iemand anders.
Open source software is toegankelijk voor iedereen. Als dingen niet goed zijn kan er in theorie zelf aan gesleuteld worden. Dit doen de grote bedrijven ook met bijvoorbeeld autodesk producten (customized tools).

21
Hulp / Re: RenderFarm software opzetten.
« Gepost op: 29 april 2017, 23:41:09 pm »
Ja ik snap hem, In de nacht renderen is goed te doen zeker als er geen haast is. Ook is er best wel wat mogelijk wat betreft online renderen.  PNG doe ik ook meestal, vind het prettig dat de achtergrond transparant kan zijn. TGA doe ik ook wel eens. Ik doe eigenlijk nooit een AVI render altijd losse platen. Het geeft net wat meer vrijheid. After effects ken ik zeker, Zelf vind ik Fusion 8 wel wat hebben. is ook open source.

22
Leden stellen zich voor / Re: Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 29 april 2017, 00:46:34 am »
Ja.. dat is moeilijk te zeggen. Ik ben net begonnen met Blender en in de fase van onderzoeken. Ik probeer er heel open in te gaan. Ik weet dat blender met zijn addons best wel SuperB is. UserInterface is wennen is.
Ik kan hier een lijst opnoemen met alles wat ik mis, maar dat kan ik bij andere programma's ook.
Wat ik zo van een afstandje kan zien: Dit ligt zo dicht bij elkaar voor een grote groep dat het bijna niet uitmaakt. De negative dingen die ze over blender schreven zijn toch ook al weer van 2 jaar geleden ofzo..
belangrijkste is dat iemand die het beheerst er snel mee kan werken, daarmee valt of staat alles. kortom tijd is geld.


23
Leuterhoek / Re: Weinig mensen gebruiken Blender
« Gepost op: 28 april 2017, 23:36:18 pm »
Dit is wat ik gelezen heb op de forums van andere CG sites

Veel mensen zijn op dit moment aan het kijken hoe ze kunnen overstappen naar andere programma's. C4D, Modo, Houdini en blender worden allemaal besproken en bekeken. Ik merk persoonlijk dat er veel mensen naar Houdini kijken. Houdini is ook bekend bij grotere studio's. Grootste reden dat mensen overstappen is dat de prijzen van autodesk behoorlijk hoog zijn. Ze hebben nu rental net als adobe. Er is ook een petitie gaande om only rental tegen te gaan. Het feit dat er voor veel mensen weinig lijkt te gebeuren bij autodesk speelt ook behoorlijk mee.
Uiteindelijk zullen grotere animatiestudio's ook gaan kijken of er andere programma's zijn en als Blender zijn software in de schoolbanken weet te krijgen dan zou dat in het voordeel zijn.

24
Hulp / Re: RenderFarm software opzetten.
« Gepost op: 28 april 2017, 23:07:58 pm »
Hoe doe jij het renderen dan? Het viel mij op het engelse forum ook op dat ze niet wisten hoe dit moet. Ik zag dat Blender een ingebouwde distributie heeft maar die kon ik niet gebruiken vanwege het feit dat Blender GUI niet kan openen op mijn slaves. geen 3d kaarten ingezet (alleen cpu)

25
Hulp / Re: RenderFarm software opzetten.
« Gepost op: 28 april 2017, 21:32:35 pm »
Ik heb trouwens wat gevonden op internet betreffende dit topic, LokiRender. Eerste test komt er goed uit.

26
Leden stellen zich voor / Re: Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 28 april 2017, 21:29:43 pm »
oudere versie van 3ds max

27
Leden stellen zich voor / Re: Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 28 april 2017, 13:14:16 pm »
Bedankt,  Ik hoop hier veel te leren over Blender en in de toekomst zelf bijdrages te kunnen leveren!

28
Hulp / RenderFarm software opzetten.
« Gepost op: 28 april 2017, 09:59:42 am »
Hoi,

Ik heb een renderfarm staan welke via een netwerk loopt (NAS,Switch). Deze wil ik graag gebruiken voor Blender.
Mijn grote vraag is of er iemand is die weet hoe ik het allemaal aansluit zodat ik vanaf mijn workstation op render druk en dat alles gaat renderen.

Nu installeerde ik Blender op een van de renderslaves, alleen Blender wil niet opstarten zonder videokaart. opengl probleem...
Dit klopt, omdat dit een cpu based farm is zonder videokaart.
via command line heb ik wel een render kunnen opstarten, en weet dus dat het wel werkt.
Ik kan alles handmatig invoeren op alle slaves en zeggen welke frames ze moeten renderen... Echter dit is nogal bewerkelijk en fout gevoelig.
Zijn er leden die ook een renderfarm hebben staan en hiervoor tools hebben gebruikt? Ik heb wat gelezen over Flamenco.. is dit iets wat ik nodig heb en hoe zet ik dat op?

Bijvoorbaat dank voor de reacties

Met vriendelijk groet,

Niek

29
Leden stellen zich voor / Hoi Dutch Blender Community
« Gepost op: 28 april 2017, 09:39:15 am »
Hoi mensen, Ik ben Niek Scheidema. Sinds een aantal jaren ben ik bezig met 3D animaties en visualisaties. Op mijn website www.studioniek.nl kun je mijn projecten vinden. Sinds enige tijd ben ik de mogelijkheden van Blender aan het onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Niek Scheidema

Pagina's: 1 [2]