Dutch Blender Community
Hulp => Materialen en Texturing => Topic gestart door: reekje op 10 augustus 2016, 22:10:05 pm
-
hallo ik ben met deze tut bezig
https://www.youtube.com/watch?v=PeE2eEHNLvg
maar ik heb niet de zelfde texture en de mijne is op een te hoge schaal
welke node kan ik gebruiken om die te schalen en waar moet ik die zetten
zie gelinkte schermafdruk voor hoe mijn nodes staan
http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105854
reekje
-
Voor de image textuur en dan ook nog een Textuur coordinate node.
Dus Textuur coordinate -------------Mapping----------Imagetextuur en de nodes die je nu al hebt.
-
zou je hier een schermafdrukje van kunnen geven want ik snap niet wat je zegt?
reekje
-
Hey,
Je hebt twee opties,
1. Je kunt de uv's groter maken
Dit bereik je door een UV image editor the openen en dan selecteer je alles (Drukop A op je toetsenbord)
Zorg dat je je object hebt geselecteerd en dat je in editmode zit. Daarna druk je op S en maak je de uve groter.
2. Je kunt ook mapping gebruikt.
Zorg wel dat je een uv-map node gebuikt zoals in de volgene foto
Ik raad je aan om de nodes ook aan te passen zoals op de foto, Deze manier is een veel beter dan in de tutorial
(https://s9.postimg.org/9mz0173sb/Knipsel.png) (https://postimg.org/image/9mz0173sb/)
-
dank je wel
Ik ga het vanavond metteen toepassen
reekje