Dutch Blender Community
Hulp => Animatie en Rigging => Topic gestart door: tomatito op 11 juni 2014, 08:01:00 am
-
Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint. Dit uitvinken heb ik tijdens het renderen gedaan en daarna Ctrl + s (save as).
Toen ik daarna weer opnieuw wou renderen
1. Waren al mijn materialen veranderd (hersteld)
2. Daarna werd steeds hetzelfde plaatje gerenderd
3. En weer daarna werkte een forcefield niet meer
Iemand een tip hoe ik dit kan fixen?
-
De eerste twee punten klinken alsof je wijzigen niet zijn opgeslagen wat op zich heel goed zou kunnen als je dit tijdens het renderen probeert te doen.
Wat betreft je forcefield heb je deze wel met bake in de cache opgeslagen? Dit is altijd nodig met Physics.
Als je dit niet doet moet je namelijk voordat je gaat renderen de animatie een keer door laten lopen met Alt+a voordat het weer actief is.
-
Als je dit niet doet moet je namelijk voordat je gaat renderen de animatie een keer door laten lopen met Alt+a voordat het weer actief is.
Bedankt voor de tip :-) Werkt helaas niet. Ik klik zelf altijd gewoon op de play knop.
Kan ik nog iets anders doen? Dit echt heel apart en jammer :-(
-
Heb je hem welop de laatste frame gezet en daarna volledig laten doorlopen totdat hij voor de 2 keer op frame 1 uitkomt?
En wat ik mij in de vorige post al afvroeg: Heb je de bakefunctie gebruikt voor je Physics? Het voordeel hiervan is dat de invloed van je forcefield op je mesh opgeslagen is in de cache en dus niet verloren kan gaan.
-
Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint.
Met het vinkje overwrite kun je de animatie niet stop zetten en daarna weer verdergaan waar je gebleven was.
In deze tutorial leggen ze het uit hoe je een animatie stop kun zetten en daarna weer verder kunt gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=2olnR-o6YJA
Succes.
-
Bedankt :) Maar de inhoud van de tutorial ken ik... geen nieuwe dingen geleerd.
Ik maak mijn animatie wel opnieuw als ik tijd en zin heb.
-
In de tutorial laten ze zien dat je png moet renderen en dat je op die manier wel weer kan beginnen waar je de animatie render is afgebroken. ;)
Dus hier nog een tutorial die dit goed laat zien.
http://www.youtube.com/watch?v=T05BCYZPkpc
-
Wederom bedankt voor de tip :) Het is echter niets nieuws voor mij.
Mocht er mensen echt geïnteresseerd zijn in dit probleem/raadsel dan kun je hier de blend-file eens bekijken en mij hopelijk vertellen wat ik fout doe.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZRCB7SPRHNPN.zip
(PS. Ik gebruik voor belichting een hdri-texture, die heb ik bijgevoegd in het bestand)
Ik heb de animatie opnieuw gemaakt. Het probleem nu is dat frame 1 goed is, maar bij frame 2 word alleen de achtergrond gerenderd.
-
Heb je al geprobeerd om met file>load factory settings blender te resetten? Het probleem zit in ieder geval niet in je .blend want hier rendert hij probleemloos. Grappig animatie trouwens.
Hier zijn even 3 opvolgende frames:
(http://s2.postimg.org/wxn25pjtx/0010.jpg) (http://postimg.org/image/wxn25pjtx/)
(http://s2.postimg.org/sd5h4ipid/0011.jpg) (http://postimg.org/image/sd5h4ipid/)
(http://s2.postimg.org/6f90aqahx/0012.jpg) (http://postimg.org/image/6f90aqahx/)
-
bevestigt, gaat bij mij ook goed ... vergelijkbaar plaatjes voor verschillende frames geprobeerd.
MAAR het duurt naar mijn smaak erg lang ... om een frame te renderen ... is daar niet ook iets aan te doen?
-
Ook bij mij gaat het goed dus het is voor mij een raadsel waarom bij jou frame 2 niet normaal renderd :-\
-
overigens dit is misschien een leuke toepassing van Python gebruiken!
import bpy
cubes = [el for el in bpy.data.objects if el.name.startswith("Cube")]
for el in cubes:
if len(el.modifiers) == 1:
el.select = True
bpy.context.scene.objects.active = el
bpy.ops.object.modifier_apply(apply_as='DATA', modifier="Bevel")
el.select = False
Renderen gaat langzaam ...
Ik heb het iets versneld door de standaard active dingen 'uit' te zetten: i.h.b. dat alias gedoe ... en de grootte van het plaatje gehalveerd.
kijk maar http://pkhg.nl/blender/dbc_test1.wmv
de eerst 50 frames ...
-
Op het risico af dat ik irritant word ;) maar zou iemand kunnen kijken of deze versie van mijn animatie afgespeeld (Alt+a) kan worden? Bij mij werkt dat niet meer ???
File is hier te vinden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TT4J7MUW6VIK.zip
PS. Dit is de oorspronkelijke/1e versie van mijn animatie.
-
Ja hoor werkt prima. Het enige dat er moest gebeuren was dat de Physics opnieuw gebaked moesten worden op de Rigid Body World Tab
-
Bedankt! Het werkt nu ook bij mij :D
Physics opnieuw gebaked moesten worden op de Rigid Body World Tab
Ik moest hier echt naar zoeken om het te vinden. Ik had het onder het Physics gedeelte verwacht. Nu vond ik het aan de linkerkant. Ik gebruik trouwens Blender 2.7... daar zitten geloof ik wat nieuwigheden in.