Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - swets

Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29
361
Leden stellen zich voor / Re: Erik
« Gepost op: 08 juni 2015, 21:29:52 pm »
heb nog 2 27 mc bakken staan... hy-comm 4000 en een hygainV 80 kanalen am-fm-ssb

en ook een paar jaar op de 3 mtr gezeten....  doe daar nu weinig meer mee....   doe nog wel veel met electronica en CNC....

Attentie kanaal 14 Attentie kanaal 14 is er iemand standby.
Mooie tijd gehad met de 27 MC.

pas nog eens een 27 mhz bak aan gehad... je hoor echt bijna werkelijk niets.... 

362
Vacatures / Re: Talent gezocht voor Minecraft animations
« Gepost op: 08 juni 2015, 07:54:01 am »
Mensen van 15-17 jaar.
Daar ga ik weer met mijn 56 jaar ;) :)

Maar succes met het maken van Minecraft Animations.

tja  en omkeren helpt ook niet... 65  :P

363
Leden stellen zich voor / Re: Erik
« Gepost op: 08 juni 2015, 07:52:06 am »
Arduino is een Microcontroller....  ATmega168-microcontroller...  ik rommel ook veel met microcontrollers, waaronder ook de ATmega168...  maar het meeste gebruik ik PIC Micro controllers....

tja  als je echt robotjes wil gaan bouwen moet je die kant op...   eigenlijk zijn die microcontrollers een hele computer in 1 chip....
electronica kan ik je misschien wel helpen.... blender nog niet echt... :-)

364
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 07 juni 2015, 23:41:36 pm »
Bedankt!!!!

365
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 07 juni 2015, 23:11:22 pm »
als je donkere faces krijg, waar komt dat door?  en hoe los je het op?

366
Onderhanden werk / Re: TransparantMan
« Gepost op: 07 juni 2015, 01:36:40 am »
battlebot...  waar moet ik dan aan denken....  een terminator?  of zoals by robot wars? 
hoe groot moet het worden?

sorry ik had eerst moeten lezen.... zo groot als een skelter.... en dus een robotwars achtig ding...   en het moet met blender?

in solid works lijkt het me makkelijker... :-)

367
Eindresultaten / Re: Nabewerkt.
« Gepost op: 07 juni 2015, 01:33:42 am »
vond hem toch al mooi.... :-)  maar ik geloof dat ik deze iets mooier vind!

368
Onderhanden werk / Re: TransparantMan
« Gepost op: 05 juni 2015, 16:48:30 pm »
eerst nog maar ff oefenen voor ik hier aan mee doe  :-)

369
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 05 juni 2015, 00:54:59 am »
LOL....  tijdens mijn eerste rijles ging ik wel gelijk de stad in , en de rijksweg op.... niet Amsterdam dan maar Rotterdam.... maar ja ik had op me 11de al een crosswagen....  ik heb me rijbewijs ook in 8 lessen gehaald...  wel 2x gezakt... maar toch...

maar je heb wel gelijk... maar ik denk dat ik dat stadium al gehad heb.... net wat ik zeg, ik heb wel meer met dit soort software gewerkt... dus ik weet zo'n beetje wat het kan....

en alles langs gaan tja... blijft dat dan allemaal hangen bij jouw?  ik ben vrij veel langs gegaan...  en heel veel tutorials gekeken...  en dan begin ik gewoon... en als ik ergens tegen aanloop, ga ik gericht zoeken ....  ik kan niet eerst alles uit me hoofd leren  en dan pas gaan doen...


maar ja ... we zijn allemaal anders....
@zaph
maar na een halfjaar Blender, wat maak jij dan?

@ijp
ja maar dat hou ik ook aan.... ook dat ik bij alle gewrichten 3 rijen heb.... enzo... 
het gaat steeds beter... kan ook de knoppen steeds beter vinden....

370
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:58:32 pm »
ik ben hem nu aan het opknappen...   ik had hem ook van het begin af gelijk mouwen en broekspijpen enzo gegeven , die ben ik nu weg aan het werken... ik denk dat ik dat  over gehouden heb van de low poly poppetjes in milkshape... dat was natuurlijk een veel simpeler programma... 4 beelden ,voor , zij ,boven en 3D beeld... en dan vertexen zetten... en als je 3 vertexen met elkaar verbond, kreeg je een vlak (welke maar van 1 kant zichtbaar was)

ik moet ook zeggen dat ik het leuk vind om te doen... beetje met vertexen schuiven... :-)

371
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:28:42 pm »
hoe anders?   volgens mij weet ik genoeg om hier aan te beginnen.... ik heb al veel van die basis tutorials bekeken... en dat weet ik, denk ik, wel..

en nu, terwijl ik bezig ben , kom er dus achter dat er nog heel veel is wat ik niet weet, maar dan ga ik dat weer uit zoeken...
en ik vind dit niet echt een ingewikkeld model... heb gewoon ff een poppetje getekend...  zo maar wat ..... het hoef nergens op te lijken... is gewoon studie... kijken waar ik tegen aanloopt.....

ik ben ook al met dat motion tracking bezig geweest...... A3 blad op me tafel met stippen erop.... filmpje gemaakt met me telefoon..... en toen zo monkey head op me tafel getoverd...  en een gat in me tafelblad...

en ik heb al allerlei ideeen in me hoofd, maar daar begin ik pas aan als ik het echt kan.... :-)

ik weet niet hoe andere het leren? of wat die er van vinden?
hoe kan je blender leren als je niets maakt?  cube en een UV sphere lukte al vrij snel :-)

372
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:08:27 pm »
Even een heel andere insteek - begin je niet een beetje te hoog op de leercurve? Ik ben zelf nu een half jaar redelijk intensief met Blender bezig, maar ik denk er nog absoluut niet over om een character te gaan modelleren. Dat is veel te complex en daar ben ik nog lang niet bedreven genoeg voor...

waar moet je dan beginnen?

al doende leer men , toch?

 en ik moet er wel bij zeggen dat ik vroeger wel met 3d max gewerkt heb, en met milkshape...  Moray en Povray ,en technisch teken ik veel met Alibre en Solide Edge. Ik weet dat zijn heel andere pakketten... maar ook niet makkelijk... en heeft ook allemaal met renderen en raytracing en 3D enzo te maken...

Ik stel mezelf gewoon een doel en ik ga net zolang door totdat het lukt....  en vooral veel tutorials kijken en lezen...   en veel vragen op van die super forums  als dit.....

misschien gooi ik soms me vragen iets te snel op het forum... maar dan zit ik er zo lekker in dan heb ik iets te weinig geduld...
wat ik wel vin van blender... dat het eigenlijk allemaal met de toetsen gaat... en dat duurt even voordat dat blijft hangen.....  maar het gaat steeds beter....
alleen ergens 1 vinkje niet aan of uit.. en alles ziet er opeens anders uit dan in de you tube tutorial...  en dan raak ik de weg wel eens kwijt...

volgens mij ben ik al niet slim om de armen en handen zo te doen?  zit ik heel moeilijk te doen ... maar als ik ze gewoon recht hou?

Hoe bedoel je. Ik snap niet precies wat je nu bedoelt.

ook in de zelfde tutorial maakt hij de kleding enzo pas later..  ga ik ook eens proberen...
en zo'n jas, en de handen die uit de mouwen komen hoeven ook niet aan elkaar vast te zitten?

Kleding wordt meestal achteraf gemaakt. Maar wat er vaak gedaan wordt (indien mogelijk) is dat de body mesh onder de kleding verwijdert wordt om te voorkomen dat lichaam en kleding door elkaar gaan bewegen.
In zo'n geval word eerst het lichaam voorzien van weightpaint en die wordt dan overgenomen op de kleding. Daarna kun je de onderliggende mesh, die toch niet zichtbaar is, verwijdert. Scheelt ook weer in het aantal vertices.

Als je character kleding uit moet trekken dan kun je dit niet doen natuurlijk en zo zijn er nog wat gevallen waarin het niet kan.

Maar de kleding en handen hoeven dus inderdaad niet aan elkaar vast te zitten.

nou ik had me armen naast me lichaam, en me vingers krom...  maar ik kan beter (net als in die tutorial ) de armen recht uit het lijf laten komen (als de T) en de vingers gewoon gestrekt rechtdoor... das iets makkelijker..

373
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 04 juni 2015, 15:34:56 pm »
volgens mij ben ik al niet slim om de armen en handen zo te doen?  zit ik heel moeilijk te doen ... maar als ik ze gewoon recht hou?

ook in de zelfde tutorial maakt hij de kleding enzo pas later..  ga ik ook eens proberen...
en zo'n jas, en de handen die uit de mouwen komen hoeven ook niet aan elkaar vast te zitten?

374
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 04 juni 2015, 00:49:35 am »
Voor een animatie werk ik zelf met een lowres en een highres mesh die aan 1 armature/rig gekoppeld zijn. Tijdens het animeren gebruik je de lowres mesh en tijdens het renderen de highres mesh.
Dit is omdat een highresh mesh trager werkt tijdens het animeren omdat het belastender is voor je pc. Bij de lowres mesh kun je dan bv. de mesh ook nog verwijderen bij de knieen en ellebogen om de werkbaarheid nog meer te verbeteren. Deze kun je ook gebruiken voor je testrenders zodat ook het renderen wat sneller gaat.
Hoe minder vertices, hoe minder rekenwerk voor je pc.
Alleen voor het eindresultaat schakel je dan over naar highres. Op de afbeelding zie je de body mesh van mijn character Miko (topic "The way of the Samurai") die ik gebruik voor de definitieve renders. Hier komen dan ook nog de meshes voor het haar, kleding en zwaarden bij dus de polycount loopt aardig snel op.



ik ga het allemaal eens bekijken...
zou nu nog even niet weten hoe ik er 2 maakt... :-)


nog een vraag... bij deze tutorial : https://www.youtube.com/watch?v=tf3QZL8ahGo

kijkt hij ( pff hoe zeg je dat...) soms in het poppetje... dus bijvoorbeeld hij plaatst het oog, gaat in het hoofd, en maakt de oogkas aan de binnenkant...

maar... volgens mij... lukt het mij niet om in het hoofd te komen....  hoe doe je dat?

375
Over Blender / Re: Beste keus....
« Gepost op: 03 juni 2015, 23:06:46 pm »
begonnen met een texes instruments TI 99/4a , toen naar MSX 1 , MSX2(+)  (die heb ik nog staan op zolder).... eerste pc was 486 DX4 met een 100mb harde schijf...volgens die verkoper kon ik daar 30 jaar mee vooruit... :-)

Pagina's: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29