Topic: make a piece a day  (gelezen 558704 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1050 Gepost op: 05 februari 2017, 22:15:30 pm »
@Blenderbrammetje: Ziet er geweldig uit. Kan verder niet helpen, werk nooit met Cycles.

@PD: IK had inderdaad wel zo'n idee. Topo ziet er netjes uit maar als je de modifier toepast zal dat wel anders zijn. Bedankt vopor de kijk in de keuken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1051 Gepost op: 05 februari 2017, 22:37:30 pm »
Blenderbrammetje ik denk dat je gewoon geen transparency moet gebruiken maar het oplossen met layers.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1052 Gepost op: 05 februari 2017, 22:47:17 pm »
P D en Koos,
Ik heb het opject unwrapt met Cube projection.
Twee subsurf modifiers gebruikt en een displacement.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1053 Gepost op: 05 februari 2017, 23:04:30 pm »
Thnx. Daar had ik ff niet aan gedacht. Layers. Gewoon in andere layers gooien , bv de tweede layer...
En dan environment uitvinken en alleen de tweede layer renderen ? Gaan we proberen.... ;D En als het niet lukt gewoon Ruud's oplossing.
Het filmpje er gewoon achter plakken kan altijd nog :)
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2017, 23:17:12 pm door blenderbrammetje »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1054 Gepost op: 06 februari 2017, 10:42:51 am »
P D  ik heb vandaag jou displacement gebruikt en dit is het geworden.

Ziet er indrukwekkend uit. Mijn displacement is nauwelijks te herkennen.

Dan nu het P D paneel in zijn originele staat. ;-)



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1055 Gepost op: 07 februari 2017, 14:10:26 pm »
Inderdaad opgelost met Layers. De Tekst in hetzelfde project gedumpt..
Even de compositor opnieuw met layers ingesteld en inderdaad... Ik post het eindresultaat hier straks als het gerendert is...:)

Toch moet ik nog weten hoe ik titels met de "transparany" functie van de cycles renderer hun glare , blur en sunbeam-effect kan laten behouden. Ik gebruik zulke titels af en toe ook voor video , en zo kan ik ze naar alpha-titels renderen in .PNG formaat , met alpha en 16bits kleuren...
Ik zou niet weten hoe ik dat anders voor elkaar krijg , want cycles rendert altijd een achtergrond voor het licht.

Maar goed , het is weer mooi uitgepakt , vind ik. Benieuwd naar de reacties...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1056 Gepost op: 07 februari 2017, 16:06:07 pm »
Kom maar op.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1057 Gepost op: 08 februari 2017, 01:19:44 am »
Ja Koos 2... Komt morgen goed ... dankzij de layer oplossing ineens 7 minuten en 45 seconden rendertijd.... per frame....
Maar voor vandaag een Piece... Ontwerp voor een imploder tussenstukje om te 3D printen... Experiment om te kijken of ik daar water mee kan verkoelen....

Is ook aan het renderen , maar dat is maar een plaatje... Is zo klaar....
Dus ik type wel snel maar het verschijnt traag in beeld......De GPU heeft het er druk mee... Cuda...... ???

Update : Ok , hier is tie dan  ;D


« Laatst bewerkt op: 08 februari 2017, 01:52:58 am door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1058 Gepost op: 08 februari 2017, 02:34:42 am »
Die Imploders zorgen dat het water in een vortexvorm stroomt , zodat het afkoelt. In een vortex kan water , vanwege de implosie naar een grotere dichtheid ,afkoelen tot wel 4 graden.
Is bedoeld om , als het eenmaal goed werkt , in een waterkoelingssysteem te bouwen , 3 op de heenweg , drie op de terugweg vlak na de radiatorkoeling...
Ik hoop zo op veel betere waterkoeling dan normaal . Blijft mijn CPU en later ook mijn GPU lekker koel.
Dan nog een stabieler voedinkje met wat overkill , 800-900Watt ... En overklokken maar !

PhenomII op 3,7Ghz , FX 8320 op 4Ghz ... Stabiel en koel , maar hoger kom ik niet omdat mijn cpu-voltage te instabiel is. Dropt iets bij volle belasting....

PhenomII op 4Ghz ,    FX 8320 op 4.2Ghz is het doel :)

De  eerste Waterkoeling is bedoelt voor mijn FX 8320 bakkie , met een stabielere voeding en die waterkoeling hoop ik hem op 4,4 - 4,6Ghz te krijgen.... 8)

Update : Eerste van drie onderdeeltjes van de imloder is al geprint... nog twee te gaan... :)


« Laatst bewerkt op: 09 februari 2017, 00:22:21 am door blenderbrammetje »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1059 Gepost op: 08 februari 2017, 08:57:57 am »
Dit niveau van hardwarekennis is ver van mij verwijderd, helaas.
Ik heb eens gehoord van iemand die zijn computer in een bak met olie had gezet als koeling, het scheen goed te werken. de details weet ik  niet meer, maar wel dat hij op de hts zat dus geen klungelaar.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1060 Gepost op: 08 februari 2017, 11:02:02 am »
Klopt dat kan geen kwaad en goed koelen. Het schijnt dat van zonnebloem olie en sla olie de één wel geleid , en de ander juist niet.
Beter vergis je je niet...

https://www.youtube.com/watch?v=zQ2Jgms5NwE

Mijn mooie titels zijn ineens verdwenen... Vervangen door standaard font... Raar want is gewoon een font uit windows.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1061 Gepost op: 08 februari 2017, 15:11:08 pm »
Render jij dan niet eerst een png sequentie? Als je dat doet zie je bij het eerste plaatje al dat er iets mis is. Als je een png sequentie hebt kun je het later omzetten naar een mov. Nu is het zo zonde van je rendertijd.
Verder wel een goed animatie. TOP.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1062 Gepost op: 09 februari 2017, 00:11:02 am »
In dit project gewoon de hele titel geimporteerd en in een andere layer gekopieerd voor de sunbeam an glare/blur effecten.
Maar normaal gesproken render ik titels inderdaad naar PNG-alpha sequences...
Alleen verdwenen mijn effecten dan , doordat ik "transparency" aanvinkte in het rendermenu.
Volgende keer render ik gewoon alleen de tweede of derde layer. Als het goed is werkt dat wel....  ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1063 Gepost op: 09 februari 2017, 10:32:36 am »
Goed bezig Brammetje.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1064 Gepost op: 10 februari 2017, 02:20:44 am »
Nog een laatste plaatje voorlopig van Imploders. Deze Imploderunits hebben een beter kloppende curve.
Ik maak er nog een versie van die niet dubbel is , d.w.z. dat het water er via een kortere weg instroomt , zoals bij de vorige....
Ook moeten de randen waar ze aansluiten tikje dikker en iets groter , zodat ik er makkelijk een gaatje in kan boren voor een boutje met moertje.... :P