Topic: The way of the samurai  (gelezen 393505 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #945 Gepost op: 13 februari 2015, 00:15:12 am »
Dan geef ik haar gelijk een paar kunstschaatsen. Met een paar kleine aanpassing van het script maak ik dan "The way of the samurai on ice".  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #946 Gepost op: 13 februari 2015, 11:13:17 am »
Gisteravond vrij eenvoudig het footsliding probleem kunnen oplossen dus vanavond post ik even een viewport rendering van de walkcycle met een stukje "theorie" erbij.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #947 Gepost op: 13 februari 2015, 22:06:09 pm »
Zoals beloofd hier de walkcycle zonder footsliding. De walkcycle moet op zich nog wel iets bijgepoetst worden want er zit nu een kleine zijwaartse beweging in wanneer haar voet contact heeft met de grond en dat ziet er nogal storend uit. Dit heb ik er nog niet uitgehaald omdat dit een testcycle is waarin het mij alleen ging om het oplossen van de footslide.

Wanneer je een walkcycle maakt dan worden bij het keyframen de losse keyframes met elkaar verbonden door middel van Bezier Curves. Voor de meeste bewegingen van een character is dit natuurlijk perfect omdat een lichaam over het algemeen in vloeiende lijnen beweegt met daarin versnellingen en vertragingen.
Tijdens het contact van de voeten met de grond werkt dit echter niet als de voorwaartse beweging een constante snelheid heeft. De snelheid van de voeten moet tijdens het contact dus ook constant zijn. Dit kun je bereiken door de interpolatie tussen de keyframes voor de achterwaartse beweging van de voet linear te maken.

Een walkcycle is niets meer dan lopen op de plaats. De voorwaartse beweging bereik je door de rig in zijn geheel voorwaarts te laten bewegen. De voorwaartse beweging moet dus gelijk zijn aan de achterwaartse beweging van de voeten.

Nu heb ik ook nog een aantal verschillende loopjes nodig voor verschillende situaties.

http://youtu.be/WQlma1jrI-U

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #948 Gepost op: 13 februari 2015, 22:13:14 pm »
Sexy! (Goed gedaan)
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #949 Gepost op: 13 februari 2015, 23:00:48 pm »
Dank je, nice gif!  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #950 Gepost op: 14 februari 2015, 12:55:58 pm »
Dat nog een heel gedoe om z'n Mooi sexy loopje te maken maar het ziet er weer goed uit.
Ik heb nog een puntje als haar rechter hand van achter naar voren gaat zit er een onnatuurlijke beweging in.
Dat puntje van mij is iets wat ik gelijk zie maar de ander dingen die jou storen  storen mij totaal niet  ::)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #951 Gepost op: 14 februari 2015, 14:09:02 pm »
Kun je misschien iets meer uitleg geven over die onnatuurlijke beweging in haar hand ijp? Ik zie niet direct wat jij bedoelt maar misschien zit ik op het verkeerde te letten.  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #952 Gepost op: 14 februari 2015, 17:27:16 pm »
Het ziet er mooi uit in het filmpje, echter we zitten hier met zijn allen zodat we kritiek kunnen geven , wel let op!
Lol Wat ik zie ze loopt onnatuurlijk alsof er een hand hard drukt op haar hoofd, ze staat te laag in je scene, optisch maar kan aan mij liggen. Als je dit iets bijstelt is het denk ik mooier.
Wat meer gestrekte  benen.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 17:29:46 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #953 Gepost op: 14 februari 2015, 17:46:13 pm »
Kritiek wordt altijd gewaardeerd want ik zie het ook niet altijd even goed meer omdat ik er vrijwel dagelijks naar kijk. Dan wordt je soms blind voor bepaalde dingen.  ;D

Op zich heb je een punt hoor Ruud want ze loopt iets doorgezakt maar dat is normaal niet te zien omdat ze een rok aan heeft die haar benen bedekt zoals hier te zien in de eerste test voor een walkcycle waarin ik ook de sims gebruikt heb. De iets gebogen benen zorgen voor meer interactie met de rok maar ik ga wel even kijken of het er met meer gestrekte benen beter uitziet.
Wat betreft die hand op haar hoofd  ;D Wordt dat niet veroorzaakt doordat de hoofdbeweging compleet ontbreekt in de walkcycle? Dat heeft namelijk als reden dat het hoofd los van de walkcycle geanimeerd kan worden zodat ze bv. ook nog om zich heen kan kijken. Of bedoelde jij het echt puur ivm het iets doorgezakt lopen?

https://www.youtube.com/watch?v=WfbOmprZhws

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #954 Gepost op: 14 februari 2015, 17:55:44 pm »
Nee ik bedoelde meer de hand in de Trent als dat je 100 kilo goud op je rug in een rugzak hebt dan ga je ook raar lopen  lol.
Alles vind ik perfect t zie er mooi uit als scene, maar de hand was gericht naar de benen. dan haalt t alles weg ,omdat het een focus punt werd. Als je begrijpt wat ik bedoel, t viel op en dat haal je eenvoudig weg denk ik.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #955 Gepost op: 14 februari 2015, 18:38:01 pm »
Met 100 kg goud op mijn rug ga ik zeker raar lopen als in heel hard rennen naar een veilig plekje.  ;D
Nee, ik snap wat je bedoelt en ik heb even een testje gedaan dat nu staat te renderen. Ben benieuwd of dit het probleem op lost of dat er iets anders aangepast moet worden in de walkcycle.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #956 Gepost op: 14 februari 2015, 18:56:13 pm »
Hij is klaar met een kleine aanpassing. Ze staat nu iets hoger op haar pootjes maar ik weet niet of het nu beter is. Ik hoor het graag van jullie.

http://youtu.be/3bYZcHC5HrQ

Zometeen post ik er ook nog 1 met een andere camerahoek.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #957 Gepost op: 14 februari 2015, 19:09:26 pm »
Of is het de uitzwaai een iets langere stap,er komt ergens lengte tekort lijkt me
makkelijk praten hier :) Ze loopt wel natuurlijker.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2015, 19:14:35 pm door Ruud »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #958 Gepost op: 14 februari 2015, 19:25:05 pm »
Bij het neerzetten van haar been gaat haar bovenbeen omlaag en tegelijkertijd het onderbeen omhoog, en zo gaat het in het echt niet - het lijkt meer alsof je je been een wat vooruit steekt, en je daarna door je gewichtsverplaatsing een beetje op dat been laat vallen. Daardoor verplaatst je bovenlijf zich zowel horizontaal als verticaal een klein beetje ten opzicht van je zwaartepunt, en dat doet zij niet.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #959 Gepost op: 14 februari 2015, 20:04:06 pm »
Tja, nu ik naar de aangepaste cylce kijk klopt er sowieso iets niet. Het been "klapt" bij het neerzetten maar dat komt omdat ik haar iets omhoog gehaald heb.
Nou ja, dit was een testcycle waar ik veel in heb zitten rommelen dus morgen maar eens naar de definitieve cycle kijken.

Bedankt voor de feedback.