Topic: The way of the samurai  (gelezen 393558 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1005 Gepost op: 10 maart 2015, 22:50:52 pm »
Wat moet ik daar nou op aanmerken het ziet er weer goed uit.
Ik ben wel van mening dat je het in een groter geheel moet zien om echt kritiek te kunnen leveren.
Dus van mij deze keer geen kritiek op deze mooie dame.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1006 Gepost op: 10 maart 2015, 22:56:26 pm »
Dank je ijp, daar heb je wel gelijk in denk ik. Eigenlijk moet je ook zien in wat voor omgeving zien het zich afspeelt om een goed beeld van de hele stijl te krijgen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1007 Gepost op: 11 maart 2015, 09:40:40 am »
Heel geloofwaardig en mooi. Heb je film als referentie of verbeeld je het in je hoofd hoe iemand gaat zitten?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1008 Gepost op: 11 maart 2015, 10:32:46 am »
Dank je Koos. Voor het gaan zitten heb ik mij de beweging gewoon voorgesteld maar bij de complexere bewegingen gebruik ik wel referentiemateriaal in de vorm van video of afbeeldingen. Een mooie site voor video's is die waar jij die link van poste met die walkcycle.

Ik ben wel benieuwd hoe jij omgaat met de verschillen in postuur en motoriek tussen de referentie en een character? Je kunt tenslotte niet altijd iets vinden dat goed overeenkomt.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1009 Gepost op: 11 maart 2015, 11:36:06 am »
Ik heb helaas nog niet zoveel ervaring met complexe beweging. Deze periode is een soort van gereserveerd om dit beter uit te zoeken. Meestal stel ik mij de beweging voor en voer ze zelf uit. (Geen Miko handelingen zo sportief ben ik niet) Ik heb wel geexperimenterd met motion tracking, maar dat heeft veel haken en ogen. Ik denk ook dat het erg uitmaakt wat voor model de oorspronkelijke beweging heeft gemaakt en het 3D model dat het overneemt. Bijvoorbeeld als de arm van het 3D model dikker is dan van de opname, dan gaat een deel van de arm door het lichaam.  Wat ik probeer is me te verplaatsen in het figuurtje, wat zou ik doen als ik zo'n lichaam heb. Wat ik me ook telkens voorneem is niet te streven naar te realistisch. Dat bereik je toch niet en het gaat er vreemd uitzien. Kijk maar naar Beowulf (2007 film) knap gemaakt, maar het  worden toch wat creepy figuren.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1010 Gepost op: 11 maart 2015, 12:20:49 pm »
Motion capture wil ik mij zeker nog in gaan verdiepen maar dan wel gelijk compleet met het maken het beeldmateriaal zodat je ook de regie hebt over de bewegingen die je later gaat gebruiken en dus voor een deel de problemen die jij aangeeft kunt voorkomen.
En wat misschien nog wel belangrijker is, het behouden van een eigen stijl.
Je mening over realisme ben ik het mee eens. Ik kan eigenlijk geen animatie bedenken waar het echt een succes is geweest. De bewegingen worden te klein en te houterig. Een 3 D character heeft nu eenmaal niet die kleine, subtiele nuances die het menselijk lichaam wel heeft. Daardoor gaat het geheel er nogal doods uitzien. Beowolf is daar het perfecte voorbeeld van hoe knap het ook gedaan is. Ik moet wel bekennen dat ik helemaal gek ben van dat soort verhalen dus ik heb alle verfilmingen van Beowulf ook gezien. Haha.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1011 Gepost op: 11 maart 2015, 13:18:16 pm »
Conan, Beowulff en een groot deel van het Marvel imperium vind ik prachtig ook al weet ik  soms dat het een slechte film zal zijn ga ik toch even kijken en geniet dan nog ook.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1012 Gepost op: 11 maart 2015, 18:14:28 pm »
Nadat Miko gisteren is gaan zitten is het nu weer eens tijd om op te staan.  ;)
(De draai aan het eind hoort niet bij de eigenlijke beweging maar is een toevoeging)

http://youtu.be/CAuevZd_sgU

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1013 Gepost op: 11 maart 2015, 18:20:58 pm »
Ziet er wederom indrukwekkend uit sensei.... ;D

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #1014 Gepost op: 11 maart 2015, 18:41:21 pm »
Je wordt een professionele rigger Jvl! Super knap! Vraag me af waar je die mooie achtergronden vandaan hebt. Vooral die kleine huisjes met groen vind ik erg mooi (in het filmpje van Miko als ze gaat zitten). Echt super!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1015 Gepost op: 11 maart 2015, 18:59:20 pm »
Beiden bedankt! De achtergronden zijn eigenlijk gewoon afbeeldingen van internet die ik erbij doe om de boel wat op te leuken en wat meer sfeer aan saaie testjes te geven. Gewoon zoeken op "anime backgrounds" of zoals voor die jij mooi vindt op "anime temple".

Je wordt een professionele rigger Jvl! Super knap! Vraag me af waar je die mooie achtergronden vandaan hebt. Vooral die kleine huisjes met groen vind ik erg mooi (in het filmpje van Miko als ze gaat zitten). Echt super!

Ziet er wederom indrukwekkend uit sensei.... ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1016 Gepost op: 11 maart 2015, 23:09:02 pm »
Weer geen kritiek  ::)
Het is weer heel mooi.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1017 Gepost op: 13 maart 2015, 14:05:10 pm »
Weer even een kleine update. Dit is een stukje uit een shot dat nog een paar seconden langer is. Het is nog een WIP.

http://youtu.be/Weub8oPh5cs

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1018 Gepost op: 13 maart 2015, 14:11:41 pm »
Zo mooi hoor je korte animatie gaat als hij straks klaar is nog in de prijzen vallen.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1019 Gepost op: 13 maart 2015, 17:21:38 pm »
Gaaf om te zien dat ze een blaadje vangt terwijl het niet te zien is.... 8)