Topic: Ook weer eens begonnen  (gelezen 77295 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #105 Gepost op: 02 december 2015, 23:34:08 pm »
https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/blender/smurf.rar

ik heb ff een.Rar gemaakt van de hele map... dan zitten ook alle textures en zo erin...   tis wel 77mb.... weet eigenlijk niet of dat veel is.. tegenwoordig... :-) ?

maar het gaat om de blend file camara_smurf01.blend   ik snap niet wat er met die aan de hand is?   alle menu's doen raar... ik heb die hoekjes niet meer, zodat je er een beeld naast kan slepen....    zit de hele avond al te k#tten... maar krijg het niet goed....   en ik heb te weinig gesaved... zou het zo zonde vinden als ik nu het kwijt was....
« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 21:44:24 pm door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #106 Gepost op: 02 december 2015, 23:41:51 pm »
Als je verder geen speciale custom settings hebt kun je ook gewoon onder file "Load Factory Settings"kiezen en dan is alles weer bij het oude. Je zult dan wel weer je Theme en dat soort dingen goed moeten zetten.

ook dat heb ik gedaan... veranderde ook niets....  denk dat die blend file niet meer goed is ofzo..... ik heb volgens mij alles gedaan....?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #107 Gepost op: 02 december 2015, 23:51:17 pm »
Ik heb er net even naar gekeken maar ik zie ook zo snel niet wat er mis is. Misschien dat iemand anders de oplossing weet maar je .blend gedraagt zich wel vreemd.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 02 december 2015, 23:59:58 pm »
Dit topic doet me er aan herinneren dat ik een tijd terug iets soortgelijks heb gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=9ik49ysl7CQ
Wie spot de grote fout?

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #109 Gepost op: 03 december 2015, 00:00:17 am »
jammer....    hoopte dat het nog te redden was.....   ;D ik was zo ver....   nou ja....  tis jammer....   gelijk weer een goede les... vaker save!!

tis zo jammer, want alles zit er nog gewoon...  alleen de menu doen raar....
« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 00:06:03 am door swets »

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #110 Gepost op: 03 december 2015, 00:01:34 am »
Dit topic doet me er aan herinneren dat ik een tijd terug iets soortgelijks heb gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=9ik49ysl7CQ
Wie spot de grote fout?

ook grappig...

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #111 Gepost op: 03 december 2015, 00:10:49 am »
ik heb nu dit...:

   

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #112 Gepost op: 03 december 2015, 00:19:00 am »
heeeee....  ik heb hem geloof ik weer terug.....  maar vraag me niet waarom  en hoe....  maar ik heb hem een keer gesave ondere een andere naam... en toe terug naar factory settings, toen weer geladen, en opeens had ik me hoekjes weer....?!?...onee  shit...  niet dus... ik had een andere blendfile geopend....

dan is alles gewoon goed.... het zit dus echt in die ene file....     nou ik kap er mee... begine wel opnieuw....  de tracking heb ik nog, de smurf heb ik ook nog... dus moet er weer 1 file van maken.....   helaas... pindakaas...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 03 december 2015, 08:11:54 am »
Is dit niet ontstaan door "ctrl arrow up"? Met "ctrl arrow up" krijg je dit weer goed. Niet de pijltjes van de numpad.

Maar dan zou back to previous ook moeten werken.

Met "alt f10" gebeurd er ook iets dergelijks met het scherm, maar dat heb ik niet aangedurft want ik weet niet of ik dan in een zelfde situatie als jou beland en ik het niet meer terug kan zetten.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 08:19:33 am door koos2 »

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #114 Gepost op: 03 december 2015, 12:01:04 pm »
Hey swets,

ik heb een tijdje deze thread niet gevolgd, maar zo te zien heb je een probleem dat niet opgelost raakt. Kan je nog eens kort uitleggen wat er juist mis gaat?
Ook de dropbox link van enkele posts geleden werkt niet meer. Je mag gerust nog eens je Blend file doorsturen en dan kijk ik er eens naar, misschien krijgen we het met vereende krachten opgelost.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #115 Gepost op: 03 december 2015, 16:06:47 pm »
Hey swets,

ik heb een tijdje deze thread niet gevolgd, maar zo te zien heb je een probleem dat niet opgelost raakt. Kan je nog eens kort uitleggen wat er juist mis gaat?
Ook de dropbox link van enkele posts geleden werkt niet meer. Je mag gerust nog eens je Blend file doorsturen en dan kijk ik er eens naar, misschien krijgen we het met vereende krachten opgelost.

tijdje niet gevolgd???   schande....  ;D

ik zal hem vannavond weer ff online zetten....   ik denk dat ik hem gewist heb uit me dropbox (ook omdat die een beetje vol begint te raken)....

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #116 Gepost op: 03 december 2015, 21:46:06 pm »
hij staat weer online : https://dl.dropboxusercontent.com/u/80525367/blender/smurf.rar

het gaat dus om de blend file :camara_smurf01.blend   

onder tussen ben ik weer bezig,,, ben weer net zover....
wel jammer dat dat renderen steeds zo lang duurt.... wil dan toch steeds zien hoe het er in het echt uit zie.....  ;D , hebben jullie dat niet?

was nu weer zover: https://www.youtube.com/watch?v=W319a_sOHo8&feature=youtu.be

heb hem al weer op de vloer geplaatst... hij hing nu in de lucht...
ben nu bezig om te kijken hoe ik er voor zorgt dat hij in het begin achter de hoek van de monitor zit....
maar ook dat node verhaal is met dit niet echt makkelijk....


« Laatst bewerkt op: 03 december 2015, 22:30:01 pm door swets »

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #117 Gepost op: 03 december 2015, 23:34:54 pm »
Hmm, sorry, ik krijg het niet opgelost. Ik vermoed dat er ergens iets heel corrupt is geslopen in de blendfile. Dat ga je waarschijnlijk niet zomaar opgelost krijgen. Best zoveel mogelijk als .obj exporteren of zo en dan in een nieuwe file inladen.
Je kan trouwens in de instellingen het aantal backups dat blender bijhoud (de .blend1 .blend2 enz. files) verhogen. Dan zou je bij zulke problemen kunnen proberen om enkele van de vorige versie terug te zetten.

Omtrent het op de vloer plaatsen: het is in Blender ook mogelijk om 3 punten van de tracking te gebruiken om de vloer te bepalen. Dan kan je zo de smurf op de vloer laten blijven.

Voor het scherm kan je eventueel een extra paar punten op het scherm tracken en zo een plane in de 3d ruimte zetten. Dit plane kan dan dienen om de smurf gedeeltelijk te maskeren als hij erachter is. Je kan ook de manuele toer op gaan door zelf een mask te maken.
Geen zorgen, lukt je wel :)

Wel nog een tip: om de wandelende smurf iets minder vreemd te laten lijken moet je de loopcyclus nog wat aanpassen. Die is al heel goed (alles is eigenlijk al heel goed), maar je moet ervoor zorgen dat de voeten niet schuiven over de vloer. Zorg ervoor dat je in de animatie telkens de voeten op een vaste positie houdt. Nadien moet je de snelheid van wandelen aanpassen zodat de afstand klopt met de tredlengte.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #118 Gepost op: 04 december 2015, 00:02:23 am »
bestaat er ook ergens auto save?

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #119 Gepost op: 04 december 2015, 13:11:59 pm »
Ongeveer,

In de user preferences, onder de File tab staat 'auto save temporary files'.
Het punt is wel dat hij dan in de temporary directory dingen oplsaat. Die wordt natuurlijk af en toe vanzelf geleegd.

Kortom, Blender heeft 2 systemen:

1) versies, waarin hij telkens je op save drukt een de vorige versie .blend1 noemt. Op diezelfde file tab kan je instellen hoeveel van die oude versies hij bijhoud

2) de autosave die om de x minuten (standaard 2 bij mij) een bestand opslaat in de temporary directory. Maar je kan wel de Temp directory veranderen en bijvoorbeeld een mapje met 'autosaves' maken. Wel af en toe zelf opruimen dan.