Algemeen > Leuterhoek

Unity game

(1/4) > >>

Mark aka Dark:
Afgelopen weekend heerlijk geklooid met Unity.
Heb de space shooter tutorial gedaan (met dank aan JvL).
En ben aan een idee aan het werken voor een tower defense game.

heb een test wereld gemaakt en daarin het eerste model geplaatst.
Verder is de camera volledig bestuurbaar zoals het gaat worden in de uiteindelijke game.
Het model heb ik eerlijk gejat van Balanced Annihilation, en aangepast voor gebruik in Unity.
Dat "jatten" loopt via Blender, dus het heeft toch iets met blender te maken! :-)

Resultaat is werkend te zien op www.mad-creations.nl/towerannihilation.
Installeren van de unity webplayer is wel een vereiste.

Ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan vinden, en suggesties zijn natuurlijk welkom.

MAD

JvL:
Als ik thuis ben zal ik eens kijken. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig maar ik denk niet dat ze het hier op mijn werk erg kunnen waarderen als ik een game ga zitten bekijken.  ;D

IJp:
Mark,
Ziet er leuk uit maar ik denk dat je zelf wel een mooier model kunt maken in plaats van jatten ;)  ;D
Ik vond het jammer dat ik heb nog nergens op heb kunnen schieten  :-\
De bomen op het eiland vindt ik raar bewegen als je er overheen gaat volgens mij stoort dat in de game.
Maar al mee al vindt ik het wel heel gaaf als je een spel kunt maken, dus ga zo door zodat ik binnenkort de hele boel overhoop kan knallen ;D

JvL:
Ik sluit me bij ijp aanwat betreft de bomen en het model van de toren. Al snap ik wel dat je je nu even op het onder de knie krijgen van Unity wilt concentreren i.p.v. tijd steken in het modelleren natuurlijk. Op het gebied van Unity valt namelijk ook genoeg te leren.
Die bomen zijn zeker Billboards? Die zou ik zelf door echte bomen vervangen en daar een collider aan koppelen zodat je er tegenaan botst. Echte bomen vertonen ook het "omvallen" niet.
Als het goed is kun je uit de Assetstore gratis een complete set met allerlei bomen en planten halen.
Maar ben zeker benieuwd wat je allemaal met Unity gaat maken.

Mark aka Dark:
De bomen zijn echte bomen van dichtbij en veranderen in billboards op een bepaalde afstand. Deze afstand stond te dichtbij, dus die heb ik verder af gezet. In mijn editor lost dat het probleem op.

Het model heb ik ook wel om een reden gejat. Al naar de titel van het spel gekeken?  ::)

Ik ga inderdaad eerst achter het programmeer gedeelte aan. Vandaar dat ik niet al te veel tijd in de lay out stop. Zodra het plaatsen van units, automatisch schieten, pathfinding, gui, etc af is, dan ga ik de effecten upgraden. er zullen dus wel effecten zijn, maar die zullen erg basic zijn. Puur om er voor te zorgen dat ik de code daarvoor heb en alleen maar de effecten hoef aan te passen.

assetstore blijft lastig, vanuit Linux is die namelijk niet te benaderen. Vandaar dat ik dus alles zelf moet doen.

MAD

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie