Topic: Hair  (gelezen 35947 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 13 maart 2016, 15:48:23 pm »
De armature is gelukt er zat een foutje waardoor het haar niet mee ging met de mesh ik zocht me blauw.
Het was uiteindelijk simpel opgelost door het particle system onder de armature te zetten in de modifier tab.
De texture wat aangepast met glossy and een hair node.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #61 Gepost op: 13 maart 2016, 16:00:25 pm »
Mooi gedaan Ruud! Ik had hetzelfde probleempje met de raaf die ik gemaakt heb. Was inderdaad even zoeken voordat ik het vond.  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 13 maart 2016, 16:29:57 pm »
haha, we doorlopen allemaal de zelfde weg. Ik had het zelfde probleem. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 13 maart 2016, 17:35:28 pm »
Lol ja die fouten maken we allemaal.
Inmiddels heb ik een render op 300 children gedaan de vorige was 60 children op 12.000 haar wel een verschil en aan het spelen met de nodes voor het haar.

Hier de nodes en de texture is nog steeds dat bontje.



1.000 samples vergt toch 2.771 mb aan geheugen maar met renderen wel smooth.

Op de foto heb ik de haarlengte van de children veranderd van 0.6 naar 0,9.
Het beestje word nu fluffy pluizig, daarom zat ik te denken om er toch een tweede particle system in te gooien
en te mengen.
Dan kan ik deze pluizige instelling ook gebruiken bij de oren die erg pluizig zijn. ik maak eerst wat foto's met de haar lengte

Ik ben nu een 450 children foto aan het renderen mijn max 4.017mb en als dit gedaan is de kop bewerken het model is niet goed nu het aangekleed is het tijd om het te verfijnen als het lukt en tijd om de binnenkant mond te bewerken met een nieuw object.
Nu het haar is aan gebracht en alles goed is er 1 regel, BREEK nooit je mesh open om wat te veranderen of je bent je haar kwijt.
Daarom wordt de binnen kant mond een nieuw object, in mijn enthousiasme ben ik al te ver om het weer overnieuw te doen. .
Eerst een aantal test renders met de lengte haar en het nieuwe particle system, de instellingen (nodes)van de texture zijn voorlopig goed.

60children. 634 Mb

 
300 children. 2.771Mb


450 children. 4.017 Mb






« Laatst bewerkt op: 13 maart 2016, 19:28:01 pm door Ruud »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #64 Gepost op: 13 maart 2016, 21:39:24 pm »
Jammer dat bij het particle Syteem de hair particles wordt verwoest na aanpassingen van het object :-(
Maar bij jou is het toch goed gelukt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 14 maart 2016, 15:05:27 pm »
Inmiddels een tweede particle system toegevoegd nog niet bewerkt de Koala zelf heb ik bewerkt de kop en de schouders.

System 1 153 children


System 2 90 children


System 1&2.




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 15 maart 2016, 08:19:10 am »
Inmiddels het oog bewerkt en klaar voor animatie shape of bone om het ooglid op te trekken.
Het tweede partikel system een beetje bewerkt bij de oren nog niet klaar.
En het materiaal gebruikt van particle system 2 voor beide systemen dus het rode eruit.
Ik ben blij met het resultaat van de vacht weer een onderdeel bijna klaar.

Het haar zelf is nog niets aan gedaan met de instellingen binnen het particle system, ik ga het wel even testen maar later pas.
Er is nog genoeg werk aan dit model  :P

Hoe lelijker een texture is hoe mooier de vacht.




« Laatst bewerkt op: 15 maart 2016, 08:23:21 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 15 maart 2016, 08:22:04 am »
Het wordt hoe langer hoe mooier.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 15 maart 2016, 08:29:47 am »
Dank je wel Koos maar ik ben het niet die dat doet de instellingen doen dit  :P
Als je het procede volgt met weight paint en groepen maken en materialen veranderen met wat nodes kom je een heel eind.
Nu door lekker te kunnen prutsen merk ik wel dat ik bijna zelfstandig kan werken met veel dingen en werkt wel lekker moet ik zeggen, af en toe wat info opzoeken maar geen dagen tutorials kijken :)
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2016, 08:31:27 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 15 maart 2016, 08:35:37 am »
Het werken met de zelfde texture en meerdere materialen aan te maken met verschillende node zettingen is prachtig om je haar kleur te veranderen.
Zo kun je bijvoorbeeld een witte bef maken onder zijn kin simpel door in edit mode dat gedeelte het materiaal toe te wijzen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2016, 13:05:40 pm »
De ogen zijn klaar nu de neus voorzien van texture en haar nog in progres.


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2016, 13:07:11 pm »
Mooi zeg , je moet de foto wel even aanklikken om het te zien , hoe mooi die vacht is... :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #72 Gepost op: 17 maart 2016, 13:14:51 pm »
Dat gaat een mooie worden. 8)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 18 maart 2016, 00:37:49 am »
2.511Mb 1.000 samples (1920 x1080)1 uur rendertijd.

Werk aan de neus, morgen de linkerkant bewerken en een vierde particle system er in voor de voelharen.


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 18 maart 2016, 10:28:40 am »
Knap staaltje werk Ruud, mooie ogen, vacht, die neus gaat ook wel goed komen.