Topic: Polly pocket stad.  (gelezen 54421 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 28 november 2015, 19:54:28 pm »
Ik werk met Cycles Render

groetjes wim

ps. Waarom heb ik geen knop LEUK onder mijn berichten.?
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #46 Gepost op: 28 november 2015, 21:04:52 pm »
Dat vindt ik niet Leuk.
Geen idee.

Hier voor Cycles een node setup met de Toon node.



Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 29 november 2015, 08:02:34 am »
Hoi Wil

Ik doe echt mijn best hoor met de plastic look maar het blijft lastig. Nu eerst maar eens een poosje bouwen aan mijn nieuwe huis.

Groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 29 november 2015, 12:03:35 pm »
Zo weer een stukje verder. Ik ben er nog lang niet, er komen nog een hoop kleine dingetjes bij.




groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #49 Gepost op: 29 november 2015, 13:28:09 pm »
Ziet er toch gaaf en geëtaleerd uit top.
Dat gaat een toffe stad worden.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #50 Gepost op: 29 november 2015, 14:33:28 pm »
leuk smurfen huisje ook...  ;D

(gasten op me werk denken ook dat ik gek geworden ben....   wat moet je nu met die gekke smurfen?....  ;D Die snappen de lol van Blender niet....)

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 29 november 2015, 14:45:11 pm »
Swets, ja is zeker leuk om te doen.

Meestal maakte ik dingen waar ik zelf de invulling aan gaf. Kwam ik dan iets tegen wat ik niet snapte dan verzon ik een andere oplossing.

Maar nu wil ik het exact na maken dus moet ik een probleem oplossen.

Maar goed mocht je huisjes willen gebruiken voor je smurf, dan zeg het maar.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 30 november 2015, 09:51:56 am »
Als je het echt op plastic wilt laten lijken zul je over moeten stappen van blender internal naar cycles. Hier kun je wat cycles platic materials downloaden, dan ben je snel klaar:
http://store.chocofur.com/all_shaders/shad-pvc-solid

Dit heb ik gedaan. "Chocofur PVC Solid 10" heb ik gedownload. Deze via de "user preferencis" geïmporteerd.
Alleen kan ik hem nergens terugvinden bij de adons.

Moet ik hem ergens anders zoeken of moet ik het op een andere manier doen.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #53 Gepost op: 30 november 2015, 12:42:26 pm »
Volgens mij is het een blendfile die je hebt gedownload.
Als dat zo is kun je in de blendfile van je huisje met append zoeken in de file die je hebt gedownload.
Dan bij NodeTree of Group zoeken naar naar je Pvc Shader.

Als je dit met append hebt gedaan ga dan in de Compositing view en in de herder kies je Add / Group hierin staat dan de shader die je met append hebt geimporteerd.
En zo kun je die in je node editor gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2015, 12:49:20 pm door ijp »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 30 november 2015, 15:41:39 pm »
Tja ijp het zal maar eens goed gaan bij mij.

Ik open mijn huis.blend. dan ga ik met append zoeken naar de file die ik gedownload heb die vind ik, zover alles prima.

Maar dan kan ik hem niet terugvinden in de add /group

ben al een paar uur bezig heb ook verschillende andere gedownload en met append toegevoegd maar dan zijn ze niet te ontdekken.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #55 Gepost op: 30 november 2015, 19:07:27 pm »
Kun je de gedowlode blendfile op dropbox zetten dan zal ik het eens proberen.

Het kan ook nog zijn als je in de compositor zit dat je in de herder nu het matriaal icoon hebt aan staan maar dat je voor deze shader b.v.b het render icoon moet aan zetten.
Probeer dat maar eens en kijk dan in de add /group

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 30 november 2015, 20:12:17 pm »
Heb je in je workspace rechtsboven gekeken in het menu onder 'all scenes' of het daar in de 'boomstructuur' terug te vinden is?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #57 Gepost op: 30 november 2015, 22:56:00 pm »
Eerst het materiaal met Append binnen halen in je eigen bestand. Daarna eerst het of een materiaal toekennen aan je object op de Material Tab. Hierna kun je wel alle Node Groups zien onder Groups


Tja ijp het zal maar eens goed gaan bij mij.

Ik open mijn huis.blend. dan ga ik met append zoeken naar de file die ik gedownload heb die vind ik, zover alles prima.

Maar dan kan ik hem niet terugvinden in de add /group

ben al een paar uur bezig heb ook verschillende andere gedownload en met append toegevoegd maar dan zijn ze niet te ontdekken.

groetjes wim

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 01 december 2015, 10:20:45 am »
Fijn dat jullie meedenken. Wat ik ook doe ik krijg de het in de node niet te zien.

Hier een plaatje waar ik de uitgepakte files heb staan ook de file van mij staat er gewoon niet bij, kan ik dus ook niet binnenhalen in mijn huisje blend.




groetjes wim

skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #59 Gepost op: 01 december 2015, 10:54:04 am »
Wanneer je append gebruikt moet je niet naar het mapje "node tree" gaan maar naar het mapje "material". Daar zie je het pvc materiaal staan en als je deze binnenhaalt in jouw bestand dan komen de juiste shaders mee.

De shaders die in jouw printscreen te zien zijn zijn waarschijnlijk de afzonderlijke "bouwstenen" waaruit de pvc shader is opgebouwd.