Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JvL

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12
136
Over Blender / 5 addons die iedereen zou moeten gebruiken (volgens Andrew Price)
« Gepost op: 05 augustus 2014, 21:04:01 pm »
Dit is een lijstje met 5 mooie en handige addons die voor veel mensen handig kunnen zijn. Ik gebruik op het moment alleen 1, 3  en 5 maar ik ga 2 en 4 zeker toevoegen.
http://www.blenderguru.com/articles/must-blender-addons/#.U-EozPl_tik

138
Modelleren / Verlagen van de Polycount voor en na texturing
« Gepost op: 31 juli 2014, 22:00:58 pm »
Hier nog even twee methodes om de polycount te verlagen van je mesh. Mochten mensen niet weten wat dit inhoud, dit is het verlagen van het aantal vertices en edges zodat een model niet teveel geheugen gaat gebruiken. Het wordt voornamelijk veel in games gebruikt maar kan ook voor animaties handig zijn.
Een ander voordeel is dat bv. het UV mappen van een mesh ook eenvoudiger wordt omdat je veel makkelijker kunt bepalen waar de seams moeten komen om de mesh `plat te slaan`.
https://www.youtube.com/watch?v=QsPS7Jh3-_A

139
Modelleren / Handig gebruik maken van de Spin Tool
« Gepost op: 31 juli 2014, 21:45:23 pm »
Zoals in het filmpje te horen is, het gebruik van de Spin Tool op een manier die door veel mensen vergeten wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=MrfhxceIYSI

140
Over Blender / Mesh Lint addon
« Gepost op: 30 juli 2014, 13:52:58 pm »
Het geen nieuwe addon maar wel een die door veel mensen over het hoofd gezien wordt.
Met deze addon kun je een foutloze mesh maken die probleemloos kan vervormen wat natuurlijk van groot belang is voor animeren maar ook zeer bruibaar voor hardsurface modeling.
 http://www.blendernation.com/2014/07/30/blender-addon-overview-mesh-lint/

141
Over Blender / Zero Brush addon
« Gepost op: 29 juli 2014, 08:15:21 am »
Ik kan met een heel verhaal uitleggen wat het is maar dit filmpje legt het veel beter uit.
Mijn eerste reactie: WAUW!  :o
 http://www.blendernation.com/2014/07/28/zero-brush-instant-texture-painting-addon-for-blender/

142
Leuterhoek / Zo dan.....
« Gepost op: 18 juli 2014, 18:28:43 pm »
Hebben jullie het ook zo warm?



Gelukkig is mijn vakantie begonnen dus even lekker 4 weken ontspannen en mij niet te druk maken..... 8)

143
Modelleren / Transparante objecten in de 3D viewport
« Gepost op: 18 juli 2014, 00:44:03 am »
Misschien dat veel mensen deze optie al kennen maar dit is een hele eenvoudige manier om tansparante objecten ook echt transparant te zien terwijl de weergave in de viewport op solid staat.

https://www.youtube.com/watch?v=p2fzRjPgUoM

144
Particles en Simulaties / 9 manieren om objecten kapot te maken.
« Gepost op: 18 juli 2014, 00:31:51 am »
Voor de mensen die wat meer van Blender physics willen weten is dit misschien wel een leuke link.

http://www.blender-game.com/2014/07/blender-tutorial-9-ways-to-destroy-things.html

145
Over Blender / Panoramisch renderen in Blender
« Gepost op: 16 juli 2014, 18:03:50 pm »

146
Over Blender / Selection sets addon
« Gepost op: 15 juli 2014, 00:34:22 am »
Een handige nieuwe addon. Je kunt er selectie sets van objecten mee maken om deze later weer opnieuw te kunnen gebruiken. Dit kan natuurlijk ook met groups maar soms gaat het maken van groups net iets te ver en dan komt de functionaliteit van deze addon goed van pas.

http://www.blendernation.com/2014/07/14/blender-add-on-selection-sets-version-0-2/

147
Modelleren / Mooi referentie model voor sculpting
« Gepost op: 13 juli 2014, 22:21:37 pm »
Voor de sculpters onder ons (bij mij helaas nog steeds een achtergebleven gebied) is er een mooi referentiemodel van een menselijk hoofd te downloaden op Blender Artists.
De link staat onder het artikel op Blendernation.

Het model bevat 3 layers met daar op de schedel, spierweefsel en kraakbeen (neus, oren).

http://www.blendernation.com/2014/07/13/a-study-of-human-head-anatomy-with-blend-file/

148
Andere software / Blend4Web, een nieuwe webviewer voor 3Dmodellen en animaties
« Gepost op: 11 juli 2014, 21:26:40 pm »
Staat op BlenderNation en het is een gratis te downloaden addon voor blender om modellen en animaties als HTML te exporteren.
De download staat op de site van Blend4Web zelf. Je kunt daar ook een handleiding in pdf formaat vinden.

http://www.blendernation.com/2014/07/11/blend4web-an-interactive-3d-viewer/

Have fun!  ;)

P.S. Volgens de uitleg kun je zelfs interactieve omgevingen (game engine) exporteren. Ik heb mijn eerste 3Dmodel al geexporteerd en het werkt prima.

149
Goede tip voor mensen die graag met cycles render werken maar de lange rendertijden zat zijn!  ;)

http://cgcookie.com/blender/2014/07/10/shader-forge-material-speed-boost/

150
Over Blender / Handige manier om snel een natuurlijk terrein te modelleren
« Gepost op: 09 juli 2014, 23:39:49 pm »
Veel sneller kan haast niet! En je kunt dit ook op andere manieren toe passen..... ;)
http://www.blendernation.com/2014/07/09/using-heightmaps-to-create-a-landscape/

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12