Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: rozz op 27 januari 2015, 21:03:56 pm

Titel: Cloud addon
Bericht door: rozz op 27 januari 2015, 21:03:56 pm
Weet iemand of de cloud addon al werkt onder cycles in blender 2.72 en up...??? of binnenkort misschien gaat werken???
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: JvL op 27 januari 2015, 21:37:32 pm
Geen idee eigenlijk. Hij was oorspronkelijk voor 2.5 geschreven en toen waren er nog geen volumetrics in cycles maar volgens mij is er maar 1 manier om er achter komen. Gewoon proberen.  ;)
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: rozz op 27 januari 2015, 21:54:56 pm
you`re right...i`ll give it a go... 8)
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: rozz op 27 januari 2015, 22:01:23 pm
Hmmm...blender 2.73a 64bit start niet op...even het startscherm en foetsie...ff researchen maar weer... ???
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: rozz op 27 januari 2015, 22:06:53 pm
hmmm 32 bit hetzelfde....strange....
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: IJp op 27 januari 2015, 22:32:59 pm
Zover ik weet werkt dat niet in Cycles.

Maar dit wel:
https://www.youtube.com/watch?v=90wsacQJJoo

Dat is balen dat blender niet start maar probeer de zip verzie van je systeem 32 of 64 bit te downloaden
En deze uit te pakken in een map en daar in Blender starten.
Succes.
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: rozz op 27 januari 2015, 22:52:16 pm
Thnx ijp ga ik proberen..had die tut ook al gevonden..staan veel tutorials over clouds op het net maar ik ging voor de weg van de minste weerstand... ::)
Titel: Re: Cloud addon
Bericht door: blenderbrammetje op 27 januari 2015, 22:55:34 pm
Ik dacht vernomen te hebben dat de nieuwere Blenders vanaf 2.71 ook weer gewoon de cloud-generator ondersteunen , ik Zit op versie 2.72 , bij mij werkt alles prima...
Maar ik had ook gelezen dat Cycles sinds kort ook volumetrics ondersteund , of was dat pas vanaf 2.73 ?

Ik vind dat interessant want met die autos van mij had ik al volumetric clouds gebruikt, dat helpt de scene en de lucht wat voller te maken...
Ik dacht dat dat in Cycles ook kon, maar ik zal nog eens kijken....