Dutch Blender Community

Creaties => Experimenten => Topic gestart door: Ruud op 08 december 2014, 12:29:01 pm

Titel: heelal
Bericht door: Ruud op 08 december 2014, 12:29:01 pm
Weer een beetje aan het spelen met blender.
Het resultaat van gisteren je ziet ook de geboorte van het partikel system als heelal in het filmpje terug.

https://www.youtube.com/watch?v=_j_-XXVCMPM&feature=youtu.be
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 08 december 2014, 12:40:49 pm
Tof gedaan!  8)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 08 december 2014, 12:43:57 pm
Dank je wel ook het geluid is in elkaar gezet met fruityloops was te kort in seconden ik maak wel een keer een juiste versie:)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Nick Van den Broeck op 08 december 2014, 13:31:51 pm
Heb je hiervoor gebruik gemaakt van forces? Of hoe heb je de animatie/vormgeving van de spiralen en zo voor elkaar gekregen?
Titel: Re: heelal
Bericht door: koos2 op 08 december 2014, 15:52:02 pm
Goeie vragen van Nick.

Inspirerende animatie. Het uitzicht van Major Tom (voor hen die Major Tom nog kennen)
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 08 december 2014, 16:07:39 pm
Mooi speelgoed dat Blender  :)
Dat vraagt natuurlijk om een mooie tutorial Nick.   ;)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Nick Van den Broeck op 08 december 2014, 16:18:57 pm
Eerst nog zelf leren hoe het in elkaar steekt :)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 08 december 2014, 17:15:36 pm
Hier is een tutorial van Sardi Pax inderdaad een force gebruikt voor rotatie en 1 voor het afremmen  van de snelheid en 2 particelsystemen men kan deze velden naar believen uitbreiden en de render tijd is goed te doen :)
https://www.youtube.com/watch?v=XIPQ6ANnr70
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 10 december 2014, 18:08:22 pm
Nog steeds bezig met het particel system een prachtig en krachtige werking gaat er uit van deze tool zoveel mogelijkheden.
Termifrustrators
https://www.youtube.com/watch?v=9GnnVpsU8Go&feature=youtu.be
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 10 december 2014, 18:51:19 pm
Ja daar kun je lekker mee spelen met dat particel system en het ziet er lekker creepy uit  8)
Ik heb ook een keer zoiets gemaakt maar dan met spikes en dat was ook creepy  ;)
Maar knutsel maar verder dan komen er zeker nog meer mooie animaties ;) 
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 10 december 2014, 21:26:42 pm
Daar kun je zeker nog genoeg leuke dingen mee doen.
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 14 december 2014, 19:33:53 pm
Weer een kleine update, wat de bedoeling is om een kleine animatie te maken over een aanval op de aarde nog niet echt een script maar de city gebruik ik ook voor wat scenes met een sterrenwacht die die gasten ontdekt :)
Gaande weg zie ik wel waar t schip strand ik ben nu bezig met explosies smoke and fire wat ik probeer te gebruiken het is half animatie en half realistisch zoals t vuur .
Ik hoop dat t allemaal lukt :)

https://www.youtube.com/watch?v=zjJhMAyedug&feature=youtu.be
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 14 december 2014, 19:36:54 pm
En alles is low in textures en aankleding dat komt later wel.
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 14 december 2014, 19:39:04 pm
Ben benieuwd wat het gaat worden. Het klinkt spannend! ;)
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 14 december 2014, 21:27:29 pm
Ik hou wel van een beetje Space dus ik ben ook benieuwd waar dat heen gaat. ;)

Tip: Ik zou een aarde textuur downloaden en de aarde echt om zijn as laten draaien zodat je de continenten voorbij ziet komen.
ik had er nog een:
(http://s18.postimg.org/52atopyrp/Aarde_Orgineel.jpg) (http://postimg.org/image/52atopyrp/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 14 december 2014, 22:33:31 pm
De texture is van Nasa een 23mb.
Maar bedankt voor t aanbod t is nog kaal ik heb meerdere textures liggen de aardbol was tijdelijk kaal het heeft zelfs al een glow en al , nu nog een sterke PC en dit is het probleem ,daarom zet ik eerst de scene op zodat ik het eventueel uit kan splitsen door video editing denk ik dan t scheelt in zware renders.
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 21 december 2014, 14:13:10 pm
Vandaag lekker aan het modeleren.
(http://s18.postimg.org/ciei7xk6d/Schedel21dec2.jpg) (http://postimg.org/image/ciei7xk6d/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 21 december 2014, 15:10:40 pm
Goed bezig! Ben benieuwd wat het gaat worden.
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 21 december 2014, 15:43:51 pm
Heel goed bezig Ruud,
Maar je bent wel teveel details aan het toe voegen er zijn loopcuts die je om en om kunt verwijderen en je hebt dan toch nog hetzelfde resultaat.

Dit heeft JvL mij al eens ingefluisterd:
Teveel detail in deze fase is altijd een vakuil. Ook al zou het lukken om de details te maken op deze mesh dan moet je je maar eens afvragen wat daar van over blijft na het toepassen van een subsurf om alles mooi rond te krijgen.
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 21 december 2014, 16:38:51 pm
Hi ijp ,ja klopt dat er wat lijnen teveel inzitten ik moest eerst naar het model toewerken :)
Titel: Re: heelal
Bericht door: rozz op 21 december 2014, 18:12:29 pm
Wow....ziet er goed uit....en de reacties behoeden mij voor valkuilen..ik heb 3 woorden voor jullie....GE-WEL-DIG.....Leer zo veel hier....
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 22 december 2014, 04:26:06 am
Blijven oefenen Rozz ik ben effe een jaar bezig, modeleren leer je gaande weg.
Topologie en vele zaken meer kunnen soms hoofdbrekers zijn , gewoon doorzetten:)
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 22 december 2014, 18:46:59 pm
Zo is dat gewoon doorgaan.  ;)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 22 december 2014, 21:33:23 pm
Vandaag wat nieuwe gebouwen neergezet voor de nieuwe scene.
Morgen een aantal generators plaatsen en particle systems en renderen .

(http://s16.postimg.org/asynw13wx/city_collapse.jpg) (http://postimg.org/image/asynw13wx/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 26 december 2014, 18:23:27 pm
Een korte test met 30 samples.
https://www.youtube.com/watch?v=mqMhWjxqrAk&feature=youtu.be
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ellajiw op 27 december 2014, 12:12:28 pm
Hey cool.

De rook kan wel wat langzamer. Wat vliegt er nou op het laatst nog door t beeld?
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 27 december 2014, 12:20:52 pm
Ja gaaf gemaakt Ruud!!
Als je dit nog verder gaat uitbouwen vergeet dan niet de bal ook wat schade te geven dan wordt het nog realistischer.
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 27 december 2014, 12:42:21 pm
Gaaf gemaakt. Is dit van die tutorial van CG Geek? Die leek mij ook wel leuk om te doen maar ik kom wat tijd tekort.  ;)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 27 december 2014, 12:43:56 pm
Wat gemaakt is zat vol foutjes en was ik bewust van het was meer het achterliggende wat van belang was,deze tutorial vergt veel van de pc wat ik heb ontdekt is dat het vele malen minder kan met vertexxen. ik heb t bewust klein gehouden voor studie.
De schedel moet later de plaats innemen en een totaal skelet, ik ben bezig met ruggewervels te maken en ik kan zeggen dat is lastig :)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 27 december 2014, 12:45:16 pm
Wat door het beeld vliegt zijn onderdelen van het gebouw :)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 27 december 2014, 12:47:24 pm
https://www.youtube.com/watch?v=fFLtCi6yWnA
Inderdaad van Steve hij geeft goed les :)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 27 december 2014, 13:08:51 pm
Hier zonder smoke
(http://s10.postimg.org/5kk30ju8l/untitled.jpg) (http://postimg.org/image/5kk30ju8l/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 05 januari 2015, 14:40:27 pm
Bezig met de klassieker.
(http://s15.postimg.org/w3h230lvr/tardis.jpg) (http://postimg.org/image/w3h230lvr/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 05 januari 2015, 15:08:27 pm
Dr Who!!!!  8)
Ik heb alle seizoenen gezien, hahaha.
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 05 januari 2015, 17:55:29 pm
Heerlijke films , toevallig laatst nog alles bekeken en funny hoe jong ik toen was of nu het verhaal pakt.
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 05 januari 2015, 18:40:06 pm
Mooi hoor en ook netjes gemodelleerd.
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 08 januari 2015, 13:51:33 pm
Een korte test met een komeet.
https://www.youtube.com/watch?v=8vaonYMaizk&feature=youtu.be
(http://s1.postimg.org/nk9kjh4sb/komeet.jpg) (http://postimg.org/image/nk9kjh4sb/)
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 08 januari 2015, 14:02:42 pm
Ziet er al leuk uit nu de inslag nog.  ;)
Vroeger als kind veel vuurtjes gestookt maar met Blender ben ik nog niet met vuur bezig geweest moet dat toch ook eens gaan proberen ;)
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 08 januari 2015, 14:21:52 pm
De bedoeling is  om de komeet langs een paar flatgebouwen te laten scheren met een gedeeltelijke schade als die uit het zicht is dat die inklapt met een schok golf die gepaard gaat die de rest van de gebouwen weg vaagt.
Met smoke heb ik het en beetje door, met het slopen zijn er diverse mogelijkheden ik probeer het nu met de rigid body. Eens kijken hoever we kunnen komen eerst veel testen denk ik zo:)
http://www.blenderguru.com/tutorials/quick-tutorial-make-a-wrecking-ball-with-rigid-body-physics/#.VK6D_ZV0ycw
Titel: Re: heelal
Bericht door: Ruud op 08 januari 2015, 23:23:00 pm
Een klein grapje wat is de titel van de muziek.
https://www.youtube.com/watch?v=BP5IZavzUqU&feature=youtu.be
Titel: Re: heelal
Bericht door: JvL op 08 januari 2015, 23:39:01 pm
 ;D ;D ;D
Titel: Re: heelal
Bericht door: IJp op 09 januari 2015, 10:38:13 am
Zo dat is een duidelijk fimpje ;) ;D
Titel: Re: heelal
Bericht door: blenderbrammetje op 09 januari 2015, 22:45:15 pm
Ruud , je hebt talent. met Talent moet je iets doen vind ik....

Ik zie al een Geert Wilders voor me in combinatie met een Kettingzaag,
Een Samsom Diederik in combinatie met een Bankschroef,
En wellicht een Jette Klijnsma bv. met een CitroenPers of, wie weet , een Blender ?

Ga zo door ! :)