Dutch Blender Community

Hulp => Modelleren => Topic gestart door: JvL op 13 juli 2014, 22:21:37 pm

Titel: Mooi referentie model voor sculpting
Bericht door: JvL op 13 juli 2014, 22:21:37 pm
Voor de sculpters onder ons (bij mij helaas nog steeds een achtergebleven gebied) is er een mooi referentiemodel van een menselijk hoofd te downloaden op Blender Artists.
De link staat onder het artikel op Blendernation.

Het model bevat 3 layers met daar op de schedel, spierweefsel en kraakbeen (neus, oren).

http://www.blendernation.com/2014/07/13/a-study-of-human-head-anatomy-with-blend-file/
Titel: Re: Mooi referentie model voor sculpting
Bericht door: IJp op 14 juli 2014, 09:15:09 am
Dit is inderdaad interessant, ik ben door de blendfile er achter gekomen dat het heel handig is om in sculptmode de Multiresolution modifier te gebruiken. :)
Ik heb de mooie schedel uit de blend file verwijderd en in sculpt mode wat gladder gemaakt.

(http://s30.postimg.org/d7tgskzbh/untitled.jpg) (http://postimg.org/image/d7tgskzbh/)
Titel: Re: Mooi referentie model voor sculpting
Bericht door: JvL op 14 juli 2014, 12:36:11 pm
Ik had al zo'n idee dat jij er wel wat aan zou hebben. Die multires was ook het eerste wat mij opviel. Weer wat geleerd.  ;)
Titel: Re: Mooi referentie model voor sculpting
Bericht door: IJp op 14 juli 2014, 12:56:31 pm
JvL bedankt. ;)
Maar ik ben er ook inmiddels achter dat Multiresolution modifier niet goed samenwerkt met Sculpt mode /Dyntopo/Enabel Dyntopo.
en dat is jammer.
Dus ik ga Multiresolution modifier alleen gebruiken voor de eerste opzet van de sculpt en daarna verder met Dyntopo/Enabel Dyntopo. ;)