Dutch Blender Community
Game Engine => Onderhanden werk en demo's => Topic gestart door: herry op 03 oktober 2012, 12:58:26 pm
-
Ik heb een gele auto gemodelleerd,met dichte zwarte wielen.
In de Game engine (spelletjes gedeelte) kun je toetsen aanwijzen,waarmee je de auto kan besturen.
En als je dan rondrijd over het scherm,dan plaats je al gauw ergens een kubus,om te kijken wat er gebeurt als je ertegen aan rijdt.......
Doordat de wielen massief zwart zijn,is het niet duidelijk of ze bij het rijden ook meedraaien,dus heb ik spaakwielen gemaakt. (de wielen draaiden dus niet). De toets "pijl omhoog" ,die zorgt voor de beweging naar voren ,heb ik uitgebreid met een rotatie voor de wielen (gele auto)
Verder zijn er 3 camera's een Vaste cameta aan de zijkant van het veld-------------------------------V
een camera ,die meerijd met de gele auto-----------------------------------C
en een Top camera voor een overzicht van het speelveld-----------------T
Later heb ik de rode auto getekent,en die kun je bedienen met de muis toetsen
met deze link kan je de .blend file downloaden
http://dl.dropbox.com/u/20553845/2_auto%20s.blend (http://dl.dropbox.com/u/20553845/2_auto%20s.blend)
start Blender op,open dit bestand en als je dan op de letter P drukt,dan zit je in de spelletjes mode
----met de pijltjes toetsen bedien je de gele auto
----met de muis bedien je de rode en
met de toetsen V,C en T heb je 3 verschillende camera beelden
met Esc ga je weer uit de game mode
Dit is geen kant en klaar spel,ik wil alleen laten zien, hoe je in Blender op vrij eenvoudige wijze
een aantal dingen kunt animeren
Speel ermee en doe wat je leuk vindt
herry
-
Vet!
-
Wat leuk, ik ben met de rode auto gewoon door de gele gereden...
In ik denk, dat je iet aand het rijden zou kunnen verbeteren ...
'gas-bedaal' en 'rem' ?!
Ze schokken mij gewoon 'te veel', maar zo een 'leuke' heb ik nog nooit in elkaar geknutseld. :)
-
Peter,
Leuk gemaakt ik heb hem gedownload en alle blokken van het veld gereden. :P
Kun je zus niet in een auto zetten en laten zwaaien ;)
-
Peter,
Leuk gemaakt ik heb hem gedownload en alle blokken van het veld gereden. :P
Kun je zus niet in een auto zetten en laten zwaaien ;)
Je bedoelt Herry denk ik ;)
-
Peter,
Leuk gemaakt ik heb hem gedownload en alle blokken van het veld gereden. :P
Kun je zus niet in een auto zetten en laten zwaaien ;)
Je bedoelt Herry denk ik ;)
Mark ik ben volgens mij even de kluts kwijt geraakt :oops:
Herry mooi gemaakt hoor ik kan zoiets nog niet maken dus pettje af hoor. ;)
-
Leuk idee, mangazus in een auto laten zwaaien... , we zullen zien :D
-
@herry,
Het lijkt er op, dat je voor het 'game-maken' nog flink adviezen nodig hebt!
Punt een kun je nu al doen: je objecten zinvolle namen geven! Dat is zeker NODIG!
Binnen kort zie je het mangazusje op een van je auto's rijden (car gebruikt en de rest wat er bij hoort
was mij door ontbrekende zinvolle namen niet duidelijk en voor proberen was ik te lui :) )
-
De volgende komen bij Wil's thread
(http://www.petergragert.info/pmwiki/uploads/Blender/zus_op_auto_01.gif)
madame moet nu nog zwaaien leren en ik moet nog leren het geheel beter in beeld te krijgen ;)
-
@herry,
Heb je al een idee, hoe je de ramen 'doorschijnend glas' kunt maken, de voorruit 'zeker'??
-
Peter,
knap gemaakt hoor ze heeft een mooie pose ga zo door ;)
-
auto met doorzichtige ramen
zonder glas......Als je in edit mode een raam selecteerd,dan met X (delete),kies faces en het raam is weg.
transparant glas......ook in edit mode,selecteer een glasraam,dan onder material,druk op + voor een nieuw
material,kies een kleur,dan verder naar beneden ,vink transperantie aan, en zet alpha laag (nul is helemaal doorzichtig,ik heb hem op 0,25).
hier is een link http://dl.dropbox.com/u/20553845/rood%2 ... raam.blend (http://dl.dropbox.com/u/20553845/rood%20met%20transparant%20raam.blend)
herry
-
Hi herry,
Ja deze blend bevat een mooie auto (en een foutieve, hi hi)...
Bedankt ... ik zal de mangazus maar een andere auto (deze) geven ... :)
-
Gewoon transparency aanvinken hé in je material...
Half open zetten dan kun je je kleur ook behouden, beetje spelen met de mix daartussen,
(tussen extra kleur en percentage transparancy),
en je specular open zetten...
Succes