Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Model en sculpt

<< < (23/24) > >>

Ruud:
De final op de mondhoeken na nog geen shape keys gebruikt om foutjes te overschilderen .

Ruud:
En hier 1 zonder de fresnel,
dan zie je wat ik bedoel with bouncing van de scatter.
En met fresnel

JamieVanCadsand:

--- Citaat van: Ruud op 08 oktober  2017, 23:40:44 pm ---De koelkast is er uit gefeliciteerd lol.
Ik moet zeggen het 2de model gaat me makkelijker af tot nog toe.
En minder haar :P




--- Einde van citaat ---

Wel knap bezig Ruud... ik probeer nu ook meer mijn best te doen op wat betreft modelling. Maar het zal
nog wel even duren voordat ik net zulke complexe modellen kan creƫren als jij. Ik zit nu in mijn derde
leer jaar met blender, maar ik heb ook niet elke dag geoefend met modelling... en jij ben toch al in
je vierde leer jaar ?...


Ruud:
Ja klopt het vierde jaar, praktijk oefeningen zijn het belangrijkste wat er is.
Vanuit daar zie je de problemen op je af komen en kun je de oplossing zoeken in de theorie.
Blender leer je door te doen en als je de basis door krijgt wordt de theorie ook makkelijker.
In elk vak is dit zo en blender heeft meerdere beroepen in zich.
Zoals je nu bezig bent gaat goed hard surface modeleren(auto's voorwerpen enz) en organisch is weer een treetje hoger in de ladder, elke keer leer je wat.
Als je de juiste procedure volgt wordt modeleen een fluitje van een cent.
Voor mijzelf heb ik mijn lat lager gezet door de depressies die ik heb dat stokt het leren, pak je eigen tempo niemand veroordeeld je er op.
En welk onderdeel pak je want animatie is ook een hele studie zonder modeleerwerk bijvoorbeeld of camera tracking.
Uiteindelijk werken alle editors nagenoeg hetzelfde en plots zie je het licht door je ervaring na een jaar of wat, eerst je bank afmaken :P
10.000uur zijn er nodig om het programma te leren als een vakman, maar de weg er naar toe bied genoeg ruimte om leuke dingen te maken.

JamieVanCadsand:

--- Citaat van: Ruud op 18 oktober  2017, 11:20:02 am ---Ja klopt het vierde jaar, praktijk oefeningen zijn het belangrijkste wat er is.
Vanuit daar zie je de problemen op je af komen en kun je de oplossing zoeken in de theorie.
Blender leer je door te doen en als je de basis door krijgt wordt de theorie ook makkelijker.
In elk vak is dit zo en blender heeft meerdere beroepen in zich.
Zoals je nu bezig bent gaat goed hard surface modeleren(auto's voorwerpen enz) en organisch is weer een treetje hoger in de ladder, elke keer leer je wat.
Als je de juiste procedure volgt wordt modeleen een fluitje van een cent.
Voor mijzelf heb ik mijn lat lager gezet door de depressies die ik heb dat stokt het leren, pak je eigen tempo niemand veroordeeld je er op.
En welk onderdeel pak je want animatie is ook een hele studie zonder modeleerwerk bijvoorbeeld of camera tracking.
Uiteindelijk werken alle editors nagenoeg hetzelfde en plots zie je het licht door je ervaring na een jaar of wat, eerst je bank afmaken :P
10.000uur zijn er nodig om het programma te leren als een vakman, maar de weg er naar toe bied genoeg ruimte om leuke dingen te maken.

--- Einde van citaat ---

Ja dat zal goed kunnen... zo ben ik nu hier mee bezig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie