Dutch Blender Community
Creaties => Onderhanden werk => Topic gestart door: Ruud op 09 mei 2015, 11:13:07 am
-
Ik ben er weer na een uitval :)
(http://s22.postimg.org/4pvc0lw65/Archie_5.jpg) (http://postimg.org/image/4pvc0lw65/)
-
De opbouw van de scene doe ik in internal later gaat het over in cycles, makkelijker werken met mijn oude pc.
Er moet nog een hoop worden gemodelleerd en afgemaakt.
-
Ja hoor ik herken het Archie de man van staal, geinig :)
Maar waarom dat gedoe en niet gelijk in Cycles maken, je kunt voor de test renders de sampels laag zetten ;)
-
Hi ijp, internal werkt wat sneller met renderen en ik maak de kleuren ongeveer zoals ik het wil hebben, als de totale scene is opgezet gebruik ik pas bumpmapping en al, nu het ik een simple kleur aangebracht cycles vergt teveel rekenkracht om snel resultaat te bekijken :)
Het is puur om de scene te maken.
-
Ik herkende hem wel direct maar ik kon niet meer op de naam komen. Toen ik het anrwoord van ijp zag had ik echt zo'n "aha" momentje. ;D
Nice!
-
Ja, Archie ik herkende het direct. Bert Bus was de tekenaart die het in mijn tijd tekende, maar ervoor was er een andere.
-
Een beetje aan het werk met Vivaldi op de achtergrond.
(http://s1.postimg.org/ihcnc6nqj/archie6.jpg) (http://postimg.org/image/ihcnc6nqj/)
De uitdaging moet nog komen een krokodil, een front van het oude stripboek geeft de inspiratie,hopen dat die lukt ik zie er een beetje tegen op.
(http://s4.postimg.org/vwpqb8n0p/224197225_archie_man_van_staal_no6.jpg) (http://postimg.org/image/vwpqb8n0p/)
-
Mij doe je in ieder geval groot plezier met deze poging. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling.
-
Ik wil hier ook wel meer van zien. Jeugdsentiment. ;D
-
Ik ook en misschien kun je hem later nog laten bewegen. ;)
-
Vandaag gestart met de kroko, het viel me erg tegen om referentie materiaal op te zoeken op het net uren gezocht, weinig bruikbare foto's of sheets, het ligt ook aan de fantasie of je het uit de gedachten zelf kan halen :).
(http://s11.postimg.org/j7f9aiplr/kroko2.jpg) (http://postimg.org/image/j7f9aiplr/)
(http://s13.postimg.org/d41s2t76b/kroko3.jpg) (http://postimg.org/image/d41s2t76b/)
(http://s24.postimg.org/6dc0kyc1d/kroko1.jpg) (http://postimg.org/image/6dc0kyc1d/)
-
Misschien heb je ze al gezien maar wie weet heb je er wat aan. Het kan soms inderdaad best lastig zijn om goed referentiemateriaal te vinden.
(http://s30.postimg.org/6hyd2fsnx/alpenliebe3.jpg) (http://postimg.org/image/6hyd2fsnx/)
(http://s30.postimg.org/nwilappst/img3.jpg) (http://postimg.org/image/nwilappst/)
-
De opbouw.
(http://s4.postimg.org/i5da5rz21/kroko4.jpg) (http://postimg.org/image/i5da5rz21/)
De foto's die ik gebruik storen bij de standaard zwartekleur van het wireframe en heb het wat aangepast voor een beter zicht in userpreference kan men alle kleuren aanpassen.
(http://s4.postimg.org/ox8amddfd/kroko5.jpg) (http://postimg.org/image/ox8amddfd/)
Na een goede nachtrust sta ik weer wat positiever om het schubben dek te maken en zie er weer een gat in.
Ik ga gebruik maken van de inset om het schubbendek te maken.
(http://s22.postimg.org/wlczsmzal/kroko6.jpg) (http://postimg.org/image/wlczsmzal/)
-
Inset sneltoets I werkt ;D
(http://s1.postimg.org/uxohfz9yj/kroko7.jpg) (http://postimg.org/image/uxohfz9yj/)
-
Dat ziet er redelijk overtuigend uit. ;)
-
Wat bedoel je met insert?
-
Ruud bedoelt inset face. Het enige insert in Blender heeft met keyframes te maken.
De inset face tool is heel erg handig bij het modelleren.
-
Ja inset face, sorry al die benamingen in Blender :D ,sneltoets I
-
Dat kende ik niet. Handig. Ik verwijderde altijd de face deed e enter en dan scale. Dit is veel eenvoudiger. Weer wat geleerd. Bedankt.
-
Het bovenpanser is bijna klaar wat een werk en inset :)
(http://s3.postimg.org/7fgid69yn/kroko8.jpg) (http://postimg.org/image/7fgid69yn/)
-
Ziet er netjes uit hoor en ik geloof best dat het een aardig werkje is geweest. maar dan heb je ook wat. ;)
-
Dat is inderdaad een heel werk maar je gebruikt toch wel de mirror modifier?
Dit vraag ik ook omdat de kam van de krokodil niet in het midden zit en ik denk dat het straks niet mooi uitkomt en al je werk voor niets is geweest.
-
Dit vraag ik ook omdat de kam van de krokodil niet in het midden zit...
Hij hoort ook niet in het midden te zitten - krokokdillen hebben er twee! :)
Verder helemaal mee eens: mirror modifier gebruiken.
-
Dit keer geen mirror toegepast en beide zijde mogen verschillen een krokodil is heel grilling in vorm :)
Tevens een les om dit soort vormen eigen te kunnen maken, maar inderdaad saai werk.
De staartvinnen zitten aan de rechterkant nu er komt een tweede.
-
Misschien een handige optie om eerst een mirror te gebruiken voor het snel modelleren, daarna apply. Hierna kan je dan beide kanten nog apart bewerken om er wat verschil in te maken.
-
Zaph je hebt helemaal gelijk het zijn er inderdaad twee :)
En ik heb het laatste kleine stukje van de krokodil gelijk. ;)
(http://s29.postimg.org/d1hj8599f/Krokodil.jpg) (http://postimg.org/image/d1hj8599f/)
-
Inmiddels aan het werk met de kop, ik zag er tegenop en al met al valt het mee :)
(http://s12.postimg.org/6deth22qh/kroko9.jpg) (http://postimg.org/image/6deth22qh/)
-
Dat gaat lekker zo Ruud! 8)
De poten lijken mij ook best lastig.
-
Ik stel ze niet voor niets uit lol, Ik pak eerst de zijkanten aan met een schubbendek die moet wat fijner worden in opbouw dat maakt het maken van de poten wat makkelijker denk ik omdat de krokodil dan vorm heeft of tenminste mijn gevoel zegt dat :), het valt mij niets tegen hoe de gehele scene zich houd, tot nog toe geen langzaam werkende blender terwijl er al heel wat gebouwd is.
-
En anders kun je ook nog werken met linked files om je renderscene sneller te houden. Dat heb ik bij Cernunnos ook weer gedaan met de bomen en planten want die vertragen een scene heel erg.
-
Zo dat modelleer werk ziet er echt heel goed uit.
-
Valt wel mee Ijp het aanzicht komt door de details van de inset en dan lijkt het heel wat.
-
Aan het knutselen op de zondag, inmiddels toe aan de bek van het dier :)
(http://s8.postimg.org/pjywsfun5/kroko10.jpg) (http://postimg.org/image/pjywsfun5/)
-
Dit gaat heel goed zo te zien.
-
Inmiddels een klein testje gedaan met de scene het geheugen heeft 2400 mb als piek met renderen ik kan goed werken tot 4000 valt niets tegen, blij met het resultaat en binnen een minuut gerenderd.
(http://s8.postimg.org/4ybesff8h/Archie4.jpg) (http://postimg.org/image/4ybesff8h/)
-
Nice...
-
Mooi hoor maar zit er nu touw om de kroko ;)
-
Dat is de schaduw van het riet :)
-
Lekker bezig. Ik blijf het geboeid volgen.
-
Een klein update beide poten zijn klaar, staan ze in verhouding of ?
Het was moeilijk om de achterpoten te creƫren en achteraf viel het wel mee, achteraf kijkt men altijd een koe in zijn kont :)
(http://s3.postimg.org/y81h3mgbj/kroko11.jpg) (http://postimg.org/image/y81h3mgbj/)
(http://s11.postimg.org/5w4kokypr/kroko12.jpg) (http://postimg.org/image/5w4kokypr/)
-
Bij de voorpoot vind ik de aansluiting op het lichaam wat smal t.o.v. de dikte van de gehele poot. Misschien hoort dat zo bij een krokodil, dat weet ik niet maar het lijkt me dat het daar wat breder moet zijn.
-
Op sommige afbeeldingen van krokodillen zie je dat de voorpoten wel iets dunner zijn waar ze bij het lichaam komen maar ik denk dat het verschil bij jouw model iets te groot is.
Aan de andere kant kan dat ook zo lijken door de camerahoek.
Zelf zou ik het verschil in ieder geval aan de bovezijde een beetje aanpassen.
Maar je krokodil ziet er sowieso goed uit! 8)
-
Ik ben het helemaal eens met Koos2 en JvL.
-
Inmiddels is het aangepast ik ben nu een kleine animatie aan het maken 120 frames een 3 uur render tijd tijdens dit proces ontdek ik vele foutjes in de anatomie door elke hoek die ik kan bekijken, toch te overzien :)
Vooral de achterpoten hebben werk.
Nog een uur te gaan dan post ik t.
-
https://www.youtube.com/watch?v=6MPO5SWx148&feature=youtu.be
-
Dat belooft wat! ;)
-
Ziet er goed uit. Succes met het vervolg.
-
Zo dat ziet er spannend uit.
Dat wordt wel wat!
-
Inmiddels overgeschakeld naar cycles en wat aan het testen met een huid voor het beest, best lastig als je niks weet van gimp of photoshop dit kan even duren :)
Bumpmapping moet nog plaats vinden,al met al een hele studie te gaan.
(http://s15.postimg.org/4q0md2ul3/krokokleur.jpg) (http://postimg.org/image/4q0md2ul3/)
-
Het kan even lastig zijn maarhet is zeker de moeite waard om wat tijd in Gimp of Photoshop te steken voor het maken en bewerken van textures.
Ben benieuwd hoe je krok er uit gaat zien.
-
Ziet er al heel Leuk uit maar waar is de gemoduleerde schubben krokodil :o