Dutch Blender Community
Hulp => Blender Interface => Topic gestart door: Ruud op 29 juni 2014, 14:46:43 pm
-
Een tutorial voor geluid toepassingen in blender zeer interessant voor de liefhebber.
Objecten laten bewegen via Fcurve.
https://www.youtube.com/watch?v=OAes-ITNaGA&list=PL9biaH65fWssKdFKTxEzW7fKiH2mz0Ema&index=2
-
ui ui ui, 40 minuten ...
Heb ooit ook al iets naar muziek laten bewegen (vergeten hoe ik dat deed, dus tut bekijken later!)
-
Mooie tutorial ik heb hem in mijn favorieten gezet en ik ga hem zeker nog een keer bekijken.
-
Een beetje aan het spelen met het geluid dit is grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=6emYWa1wDo8&feature=youtu.be
-
Haha, grappig! ;D
Helaas heb ik geen geluid hier op mijn werk dus ik kijk hem vanavond nog een keer.
Heb je de F-curve de verplaatsing over de z-as aan laten sturen of nog meer?
-
De hoofdbone heb ik inderdaad aan de Z as gekoppeld zonder iets te veranderen vond ik het al leuk.
En het is simpel toe tevoegen
(http://s23.postimg.org/lkio39p8n/30jun.jpg) (http://postimg.org/image/lkio39p8n/)
-
hahahaha, dat is grappig!
MAD
-
Mooi gemaakt en nu een hele hal mieren in black Edition die helemaal uit hun dak gaan :) :) :) ;)
-
Het particel system laat ik even rusten aangezien ik weer een nieuw idee heb in de animatie, wat ik wil proberen is om de muizen toe te voegen die de muziekband vertegenwoordigen en het paard of zoiets laten dansen met een muis.
Eerst wat instrumenten bouwen.
(http://s29.postimg.org/enz59scgj/music.jpg) (http://postimg.org/image/enz59scgj/)
-
De muziek is van Gotan Project ik heb ze een mail gestuurd om te vragen of dit nummer gebruikt mag worden in mijn animaties , ik ben benieuwd naar het antwoord.
-
Als je er duidelijk bij vermeld dat het niet voor commerciele doeleinden is dan is de kans groot dat het mag.
-
Ja dat heb ik duidelijk vermeld dat het een studie en fun project is zonder andere doeleinden.
Als het mag zou leuk zijn.
-
Kom maar op met die animatie zou ik zeggen!!!! ;)
-
Ik ben ook heel benieuwd wat dit gaat worden.
Dus laat die animatie maar komen. ;)
-
Vandaag weer begonnen na een aantal dagen uitval, ik ben thuis geraakt door chronische depressies als ik dit heb kan ik alles vergeten :(, maar ben er weer hoop vandaag de bas en de piano te bouwen.
(http://s15.postimg.org/c1lkfdxd3/bas.jpg) (http://postimg.org/image/c1lkfdxd3/)
-
Vervelend, maar mooi dat je er nu weer tegen aan kan. Blender zorgt in ieder geval voor genoeg afleiding... ;)
-
En stiekum hoop ik hier mee weer een weg te kunnen bewandelen om weer aan het werk te gaan vanuit thuis.
Eerst even iets beter er in worden :).
De bas is inmiddels goed genoeg voor de animatie ,details zijn niet nodig scheelt weer render tijd, nu de piano.
(http://s24.postimg.org/kj5xk3rep/bas2.jpg) (http://postimg.org/image/kj5xk3rep/)
-
De basis is er nu de poten en het klavier en naar de winkel om de bak te vullen met borrelnoten.
(http://s11.postimg.org/awj6xl4kv/piano.jpg) (http://postimg.org/image/awj6xl4kv/)
(http://s24.postimg.org/3r4j79abl/piano2.jpg) (http://postimg.org/image/3r4j79abl/)
(http://s4.postimg.org/4beob7wax/piano3.jpg) (http://postimg.org/image/4beob7wax/)
Toetsenbord is klaar een hoop werk ik heb alle toetsen apart gemaakt zodat ik het later kan per toets aan een noot kan koppelen alleen nog seperaten en benoemen.. nu de poten.
(http://s30.postimg.org/yk86e1t7h/piano4.jpg) (http://postimg.org/image/yk86e1t7h/)
(http://s15.postimg.org/rqsm8riuf/piano5.jpg) (http://postimg.org/image/rqsm8riuf/)
-
Nounou, lekker bezig hoor!
-
Gelukkig heb je Blender waar je even je creativiteit in kwijt kan en daar je plezier in kan vinden. beterschap.
Maar je bent goed bezig, mooi modeleer werk en dit gaat volgens mij swingen ;)
Toch even een tip:
Met de Array modifier kun je een hele rits toetsen maken en daarna in edit mode druk je P voor separate menu, kies hier Selection dit maakt het een op zichzelf staand opject.
-
(http://s15.postimg.org/78sjtb09z/PIANO_6.jpg) (http://postimg.org/image/78sjtb09z/)
De piano is klaar, dat gaat niet meer over ijp denk ik, heb mijn bedrijf en al weg moeten doen wel balen maar ik heb het geaccepteerd het is niet anders.
Ja array ik wist er van lol te laat .
Toch merk ik dat ik behendiger word en zelf de fout opsporingen kan verhelpen, man zoveel info .
-
Een korte test ik kon het niet laten :)
https://www.youtube.com/watch?v=6rnASaRz2-c&feature=youtu.be
-
Hoe zit de rig van je mieren eigenlijk in elkaar? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
-
De poten wijzen zichzelf aan :).
Het is door de vele bones een zeer zenuwachtig type en dat maakt het zo beweegelijk.
Ik hoop dat het zo duidelijk is op de foto.
(http://s13.postimg.org/5j32cffrn/armature.jpg) (http://postimg.org/image/5j32cffrn/)
-
Helemaal duidelijk, leuk om te zien!
-
Zo gaat dat als je iets hebt gemaakt dan wil je dat gelijk laten zien en wij zitten er op te wachten. :)
Dus laat maar komen, een mooie test die swingt is nooit weg. ;)
-
Vandaag begonnen om de pianist aan te kleden :)
Benieuwd of het lukt
(http://s9.postimg.org/dm3wej5nf/Tuxidomuis.jpg) (http://postimg.org/image/dm3wej5nf/)
(http://s8.postimg.org/7va3jea4x/TUXIDOMUIS2ng.jpg) (http://postimg.org/image/7va3jea4x/)
-
Zo te zien gaat je dat wel lukken. ;)
-
Ik mis de pianist... ;)
-
Was een foto genomen bij de kleermaker :)
-
Topologie kan verwarrend zijn zeker als de mesh fouten maakt met het aanbrengen van faces
soms denk je het is de topologie terwijl het gewoon een foutje is wat hersteld kan worden.
(http://s30.postimg.org/wgtulk68t/faceoud.jpg) (http://postimg.org/image/wgtulk68t/)
Selecteer de mesh en delete de faces.
(http://s29.postimg.org/6i7ed4der/faceoud2.jpg) (http://postimg.org/image/6i7ed4der/)
Voeg de faces opnieuw toe.
(http://s28.postimg.org/81g5rhjo9/facenieuw.jpg) (http://postimg.org/image/81g5rhjo9/)
Links moet de mesh nog bewerkt worden rechts gedaan en de faces opnieuw aangebracht.
Dit is een voorbeeld links word met de mirror gedaan.
(http://s28.postimg.org/p4x6bllg9/face2.jpg) (http://postimg.org/image/p4x6bllg9/)
De jas is klaar en kan worden geexporteert naar de scene nu de pantalon en bloes .
(http://s8.postimg.org/x832tacpt/jasklaar.jpg) (http://postimg.org/image/x832tacpt/)
(http://s28.postimg.org/8bd3x84pl/jasklaarpng.jpg) (http://postimg.org/image/8bd3x84pl/)
-
Ziet er goed uit.
-
Deze muis is een aankleedpop en niet degene die in de scene verschijnt die is beter gemodeleerd :)
Wat lastig is met modeleren is dat de fouten in topologie zijn ontstaan door blender zelf, evenals de mirror het toch presteert om dubbele vertexen neer te zetten op plaatsen waar je niet om vraagt, het herstellen kost dan tijd omdat het een verassing is waar de fouten zitten.
-
Maar dit soort dingen zijn vaak ook makkelijk te herstellen met "Remove Doubles" en "Recalculate". Ik weet niet of je die geprobeerd hebt?
Over het algemeen zou het mirror commando geen dubbele vertices neer moeten zetten. Misschien dat je iets verkeerd aangevinkt had staan in de modifier?
Je hebt het in ieder geval op kunnen lossen dus dat is altijd goed! ;)
-
Ja zeker maar die werken niet als de vertexen mee worden genomen tijden het modeleren , het is erg oppassen met de stappen die je zet je hebt het niet altijd in de gaten :)
-
(http://s27.postimg.org/lhsjdf4zj/BLOESd.jpg) (http://postimg.org/image/lhsjdf4zj/)
Vandaag begonnen aan de bloes,weet iemand hoe je dit wit kan krijgen het lukt me niet met belichting dan verdwijnt het contrast met de kleurinstellingen op 1000 is het grijs zoals je ziet.
Wel een luxe overhemd natuurlijk bij een pianist met vouwen erin.
-
Ik ben er al uit gebruik de emittor.
(http://s24.postimg.org/yvrnobvcx/BLOESd2.jpg) (http://postimg.org/image/yvrnobvcx/)
-
Als je de emmitwaarde gebruikt om het overhemd wit te krijgen dan betekend dat wel dat hij licht geeft. Dat kan in je uiteindelijke animatie eventueel problemen geven qua belichting.
Op zich zou het geen probleem moeten zijn om het op een normale manier wit te krijgen. Kijk maar naar mijn samuraichick, daar is de bovenkleding ook wit.
-
Ja klopt wel maar dat kun je dan aanpassen, raar elke kleur kan behalve wit het is de eerste keer dat ik dit tegen kom
-
Lijkt mij inderdaad niet helemaal in orde. :o
-
Vandaag proberen om de kraag netjes te bevestigen zal een klus worden.
(http://s28.postimg.org/uz70o0rux/kraag.jpg) (http://postimg.org/image/uz70o0rux/)
De kraag verbinden is gelukt en de bloes is voor zover klaar.
Het word al een hele vent.
(http://s28.postimg.org/3zogkw3d5/kraag2.jpg) (http://postimg.org/image/3zogkw3d5/)
(http://s18.postimg.org/luenp21qt/kbloesklaar.jpg) (http://postimg.org/image/luenp21qt/)
Net als ze het vroeger deden te duur om een echte bloes te kopen lol, het beperken van vertexen is mijn doel .
(http://s27.postimg.org/t2j2f2gn3/kraag3.jpg) (http://postimg.org/image/t2j2f2gn3/)
-
Succes bij de kleermaker! ;)
-
Heel leuk gemaakt dat wordt straks een geinige animatie.
-
Vandaag weer een stukje verder hij heeft de broek aan, wacht maar tot ik de vrouwelijke muis klaar heb.
Er moet ook een zangeres bij de groep.
(http://s29.postimg.org/j84ozwm6b/pak_klaar.jpg) (http://postimg.org/image/j84ozwm6b/)
-
Het pak is geimporteert en de emitor gaf hier inderdaad zijn uitwerking nu staat alles standaard, in de blendfile waar ik het pak maakte heb ik schijnbaar toch wat verandert, gelukkig is het snel opgelost.
(http://s17.postimg.org/iixq0sth7/implant.jpg) (http://postimg.org/image/iixq0sth7/)
-
Begint er steeds beter uit te zien. Vooral met die zwarte glanzende piano kan ik mij de uitwerking voorstellen van de lichtgevende bloes. ;)
-
Vandaag gestart met de muis ombouwen na de muis en het pak te hebben geïmporteerd wat je doet met append onder files te vinden ga naar het betreffende blend file en importeer een object.
het pak paste precies op een paar kleine dingen na waar de muis uit het pak stak een paar minuten werk om wat vertexen met propotenial editing te verhelpen.
Nu kun je het pak joinen met de muis in mijn geval is deze muis zwaar over gesubdivide en heb het volgende bedacht om minder vertexen te gebruiken.
(http://s3.postimg.org/lwqffc3rz/muisklaar4.jpg) (http://postimg.org/image/lwqffc3rz/)
(http://s18.postimg.org/80t5izzdx/muisklaar5.jpg) (http://postimg.org/image/80t5izzdx/)
Nu kan ik het pak joinen en gebruik aanmerkelijk minder vertexen :)
Wat ik wel moet doen is met weightpaint mijn armature opnieuw bevestigen aan het object het pak, en met die jas erbij is het lastig painten merk ik maar goed dan duurt t iets langer :)
Ik heb het getest en werkt goed voordat ik een hoop werk doe wat geen zin heeft, de muis blijft keurig plakken aan de armature
-
Wat ik ook bemerkte na het verwijderen van dit deel van de muis dat het pak veel beter uit de verf kwam ik denk dat de belichting nu beter valt of zo de muis stak niet meer uit.
-
Dat zijn inderdaad veel vertexen maar modeleer je niet met de modifier subdivision Surfice dan kan je altijd terug naar minder.
Hier gebruiken ze de modifier subdivision Surfice.
Kijk op de tijdlijn 4:35
http://www.youtube.com/watch?v=5tPQulyV6w8
Ruud wat je maakt ziet er allemaal heel goed uit maar iedere keer als ik de bas zie mis ik punt aan de onderkant ;)
-
Misschien een kleine tip: Je kunt de kleding even op een andere laag zetten en de muis weightpainten. Daarna kun je voor allebei de objecten de wp mode inschakelen en eerst de muis selecteren en dan de kleding.
Daarna kun je transfer weightpaint gebruiken om de weights van de muis over te nemen op de kleding. Scheelt weer wat paintwerk.
-
Ik maak daar ook een punt van ,zal het doorgeven :)
Ja klopt was ik nog niet aan toe, er moet nog veel gebouwd worden , een drumstel een vrouwelijke muis( wat ik probeer een beetje spaans gekleed kijken of het lukt), een podium en tal andere dingen, ik ben de hele middag bezig met die rig en muis en weight paint en beetje aan het experimenteren.
Voorlopig ben ik me piano kwijt lol ,ik weet niet wat ik heb gedaan en me layers zijn allemaal bezet met de muis.
Alles maar resetten
-
(http://s22.postimg.org/49grvco99/pianist.jpg) (http://postimg.org/image/49grvco99/)
-
Voordat je alles reset, de oplossing voor de muis is simpel.
Selecteer je muis gevolgd door M en selecteer de laag waar hij moet staan.
Je muis is per ongeluk aan alle lagen toegekend.
Wat betreft je piano, zie je in de outliner (rechts, boven properties) wel je piano staan? Zo ja, kijk dan of het oogsymbooltje aan staat (anders is hij verborgen)
Staat hij niet in de outliner dan heb je hem per ongeluk verwijdert of naar een andere scene verplaatst.
-
Een nieuwe piano besteld er lag er geen 1 op voorraad , ik het het inderdaad gewist en geen reserve kopie normaal heb ik die achter de hand , pech en een goede oefening en leer. save meer.
Gelukkig is een piano niet moeilijk te bouwen een paar uur verlies.
Morgen maar weer .
-
Toch vervelend als je dingen opnieuw moet doen. :o
Heb je ook geprobeerd om een autosave terug te halen? Of een .blend1 of .blend2 in je projectmap te renamen naar .blend? Dit wil ook wel eens uitkomst bieden.
-
Blender heeft een autosave bij mij is dat C:\Users\user\AppData\Local\Temp\
Deze verwijzing is te vinden in Blender User Preferences/file
Misschien kun je hem daar terug vinden.
-
Vandaag begonnen met de vrouwelijke muis na een beetje pluk en trekwerk met propotional editting is deze transformatie zo gedaan. met een subdivide modifier.
Gister heb ik alle submappen en van alles geprobeerd om de piano terug te krijgen, ik save nu regelmatig en dat was de boosdoener mits je geen reserve kopie maakt voor je aan het werk gaat :)
Dont shoot the pianoplayer.
(http://s1.postimg.org/bf15u818r/vrouwmuis.jpg) (http://postimg.org/image/bf15u818r/)
-
Ziet er weer gaaf uit maar.
Ja weer een maar ;D ;) iets vrouwlijker mag wel O
<[]>
] [
-
Misschien iets smallere heupen maar goed bezig hoor!
-
De muis vind ik goed genoeg om mee te spelen in de scene nu is de orkestbezetting compleet een kwestie van kopieeren.
(http://s30.postimg.org/dmyux30z1/vrouwmuisd.jpg) (http://postimg.org/image/dmyux30z1/)
(http://s13.postimg.org/jjsrtzkkj/vrouwmuis2.jpg) (http://postimg.org/image/jjsrtzkkj/)
-
Het is nu duidelijk een mannetje en een vrouwtje.
Dus nu shift D shift D shift D shift D en animeren. ;)
-
Dat laat ik aan het mannetje en vrouwtje over :)
-
Na de zomerstop weer begonnen met het project ik ben gestart met een nieuw figuur in de scene , tot aan de winter bezig met het modeleren van de instrumenten en figuren :)
(http://s23.postimg.org/cg1go6xg7/schildpad2.jpg) (http://postimg.org/image/cg1go6xg7/)
-
Gaat de schilpad als drum dienen? ;)
Ziet er goed uit hoor dat begin van het schild. Ga je het aantal vertices verlagen of laat je het zo?
-
Ik wilde dit zo laten de opbouw laat het niet anders toe, een schild is nogal grillig, wat me opvalt het is best lastig om van alle aanzichten de juiste ronding te verkrijgen een goede oefening.
Het model is ook gesubdivide voor eind resultaat eens kijken waar dit schip strand .
Ik denk als drummer inderdaad :)
-
Zo'n schild is inderdaad wel een uitdaging qua vorm. Heb je de rondingen met proportional editing gemaakt?
-
Gedeeltelijk ik heb alle varianten van smooth vertex tot proportinal gebruikt soms extruden soms vanuit 1 vertex , het is zeker een uitdaging het leek makkelijk niets van waar, geduld en doorzetten is de key :)
-
Ruud je bent goed bezig met het modeleren maar ken je de F2 Add-on van blender ?
Om opjecten glad te maken is het misschien een optie om sculptmode te gebruiken daar zit Flatten en Fpolish in.
-
Ja klopt ik ben eigenwijs en doe het ouderwets, om de reden dat je de basis dan goed snapt. :)
Het was de bedoeling om met dit object te gaan sculpten een schildpad zijn schild heeft groeven enzovoorst terwijl waaar je in werkt een soort vierkant is dus makkelijk om te leren lijkt mij, eerst de opzet naarmate je wat meer hebt staan word het makkelijker om de ronding te bepalen.
Ik werk met verschillende afbeeldingen van top en rechts voorkant niets , was het doel om het zelf met wat fantasie en wat hulp van 2 foto's te doen puur het modeleren daarna wil ik in de sculptmodus duiken , een hoop te leren weet inmiddels wel iets daarvan, nu ben ik er aan toe fase 2 in blender om sculpten te leren :)
-
Nu ben ik 1 jaar bezig met blender zoveel inhoud elk gedeelte heb ik even aan geproefd inhoudelijk weet je dan net even te weinig om er in te duiken dus je moet dan stoppen omdat je een ander gedeelte niet goed kent, ik had mezelf een soort schema aangesteld ik hoop dat t werkt, door al die bomen en addons zie je soms niet meer waar je bent, terug naar de basis en die heeft al veel in huis , ik hoop dat deze groep bij elkaar blijft wat dit aangaat lopen we allemaal een beetje gelijk op vind ik leuk om te zien.
-
Die basis is zeer belanrijk maar deze addon maak modeleren alleen een stuk sneller je zou het toch eens moeten proberen je zal met deze addon geen rsi krijgen ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ImSNOuvkKsw
-
Inderdaad een handige tool ook makkelijk met materialen ik ben altijd bang dat ik het overzicht verlies door de vele tools die er zijn :) Het schild gaat naar het zin de bovenkant is voor zover in model nu de onderkant, een leuk project een schildpad modeleren het kan natuurlijk ook simpeler ieder gedeelte is hier apart gemaakt.
(http://s30.postimg.org/n5db5097x/SCHILDPAD3.jpg) (http://postimg.org/image/n5db5097x/)
(http://s28.postimg.org/6u92ec3p5/SCHILDPAD4.jpg) (http://postimg.org/image/6u92ec3p5/)
-
Het is natuurlijk altijd leerzaam om het zo te doen maar het kan inderdaad wel makkelijker/sneller.
Wat je je altijd af kunt vragen is of je zoveel detail nodig hebt voor je einddoel (zal het echt zichtbaar zijn) of had je het ook met texturing en bumpmapping kunnen bereiken? Een combinatie van de twee is ook natuurlijk mogelijk.