Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - halfmonk

Pagina's: 1 [2]
16
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 22 augustus 2015, 23:31:45 pm »
bedankt Ruud. En bedankt voor de tips :)

als ik de edgeloops verwijder, ben ik bang dat de detail weg is, bijvoorbeeld de rimpels en zo...maar ik ga het wel proberen later als de hippo gespiegeld is en een back up heb gemaakt want als ik fout doe, moet ik misschien wel overnieuw. De mondgedeelte is echt lastig

17
Onderhanden werk / fat hippo
« Gepost op: 22 augustus 2015, 22:47:57 pm »
Het sculpten duurt niet zo lang. Maar de retopology......... ::)

zo te zien lukt me nog niet om low poly te krijgen...vooral in mond gedeelte :(



18
Hardware / gevordeerde muis voor linkerhandigers
« Gepost op: 22 augustus 2015, 21:46:20 pm »
hoi allemaal!

Hebben jullie ooit meegemaakt dat je pols wat pijn doet tijdens retopology? Ik heb op dit moment nog een mighty (of is het magic?) mouse van apple. Waarschijnlijk weet je wel dat deze muis erg zwaar is.

Ik ben op zoek naar een gevoordeerde muis, maar meestal zie ik alleen voor rechterhandigers. Bij gevoordeerde bedoel ik ook dat ik de muis niet hoef heen en weer te schuiven of zo...ik weet niet of die bestaat. Weten jullie dan eentje die ook compatibel is met Blender 3D?

thx

19
Experimenten / Re: ritz oh ritz :( soms lukt het, maar soms ook niet (+ WIP)
« Gepost op: 04 maart 2015, 22:00:48 pm »
Toch nog even wat over de rits. ;)

Subdivide de bezier curve zodat hij mooi het opject kan volgen en zet hem voor je opject.
Gebruik nu de modifier Shrinkwarp en kies bij target je opject.

De bezier curve zit nu mooi op je opject en als de rits aan de curve gekopeld zit dan zit nu de rits nu ook mooi op je opject.
Succes.

hey kijk eens, goed idee! had ik niet eerder gedacht om shrinkwarp mod te gebruiken! Bedankt!

20
Experimenten / Re: ritz oh ritz :( soms lukt het, maar soms ook niet (+ WIP)
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:53:31 pm »
zal ik proberen.

ik denk dat ik de ritz nog even laat liggen. Deze neemt wat tijd in beslag want ik moet nog aan het detail werken en rigging

21
Experimenten / Re: ritz oh ritz :( soms lukt het, maar soms ook niet (+ WIP)
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:37:03 pm »
bedankt voor de video

ik had de video ook al gekeken. Ik heb ooit een tas gemaakt met een zipper, het is me gelukt, maar ik heb al een tijdje geen zipper gemaakt, de zipper die ik aan het maken ben wilt gewoon niet bij het vestje passen, de bezier curve wilt niet samenwerken  ::)

22
Leden stellen zich voor / Re: halfmonk stelt zich voor
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:29:11 pm »
het is juist andersom. Ik kom hier om te leren :D

23
Experimenten / ritz oh ritz :( soms lukt het, maar soms ook niet (+ WIP)
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:26:00 pm »
Trouwens, ik weet niet of het een 18+ rate is of een familiefoto. De man draagt nog geen broek :D

Dit is dus de ritsluiting die ik aan het knoeien ben met bezier curve, en array en curve modifiers. Het is mij nog niet gelukt  >:(



24
Leden stellen zich voor / Re: halfmonk stelt zich voor
« Gepost op: 04 maart 2015, 20:00:14 pm »
In Blender kun je tris vrij eenvoudig omzetten naar quads.

Maar zo te horen heb je al aardig wat software ervaring.

Wanneer je een post maakt zie je linksboven het tekstvak Afbeelding aan post toevoegen staan. Daar kun je een image van je pc uploaden en posten.

tris naar quads heb ik gedaan in blender, maar heb geen mooie resultaat gekregen.

moet ik een nieuwe topic starten of kan ik het hier uploaden?

25
Onderhanden werk / Re: Monster
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:57:54 pm »
ow, oefenproject? :)

retopology, neemt wel wat tijd  :) ik hoop het eindresultaat binnenkort te zien :)

26
Onderhanden werk / Re: Monster
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:51:20 pm »
is het een werkproject?

(even de eerste en tweede paginas lezen  ;D )

27
Leden stellen zich voor / Re: halfmonk stelt zich voor
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:49:04 pm »
Soms gebruik ik Marvelous Designer 3, maar de lastige kant hiermee:

de kleding wordt automatisch ge "triangulated" (ik weet niet wat dat is in het nederlands :D ). Dit wordt moeilijk met rigging in blender  :'( ik moet zbrush gebruiken om het object naar quads te veranderen, maar ik heb geen  zbrush  >:(

Marvelous Designer 4 is beter: de kleding wordt gewoon in quads geexporteerd. maar deze versie heb ik niet  ;D

Ik heb ook AC3D gebruikt (van inivis) en ook sketchup.

Maar voor avatar animaties, rigging, enz zijn AC3D en sketchup niet de juiste softwares  ;D

Ik zal een snapshot uploaden, maar ik weet niet hoe en waar ik het kan uploaden en posten

28
Onderhanden werk / Re: Monster
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:40:40 pm »
Heel leuk gedaan!

29
Leden stellen zich voor / Re: halfmonk stelt zich voor
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:39:03 pm »
Welkom op het forum! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.  ;)

Ben benieuwd om wat van je werk te zien. En als je vragen hebt is er bijna altijd wel iemand die ze kan beantwoorden.

Waar maak je die avatars voor?

goede avond

op dit moment maak ik nog geen avatar, maar wel gedeeltjes zoals oren, handen, voeten. Ik ben op dit moment nog bezig met het maken van een vest. het maken van een ritz wordt elke keer wel even knoeien met bezier curve, array en curve modifiers  :(
ik maak ze voor een game

30
Leden stellen zich voor / halfmonk stelt zich voor
« Gepost op: 04 maart 2015, 19:21:13 pm »
hoi allemaal :)

na een tijdje te hebben rondgekeken op dit forum besloot ik mijzelf te registreren. Ik werk op het gebied van avatars en avatar's benodigdheden, namelijk kleren, accessories en lichaamsgedeeltes. Ik hoop ook mijn WIP te sharen + de problemen erbij :D  :-X

 

Pagina's: 1 [2]