Topic: The way of the samurai  (gelezen 402232 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #150 Gepost op: 02 april 2014, 01:11:05 am »
Komt goed ijp, het is alleen ter ondersteuning van mijn script waarin ik alles veel gedetailleerder beschrijf.
De achtergronden gaan inderdaad nog wel het nodige werk kosten. Ik wil 3D elementen combineren met 2D elementen.
Daarnaast zal ik ook een aantal zaken met behulp van compositing in de animatie verwerken zoals bijvoorbeeld de flashbacks die hieronder in de storyboard van scene 2 te zien zijn. De eerste 2 scenes zijn eigenlijk het inleidende verhaal dat naar het grote gevecht moet leiden.
De muziek die bij de scenes hoort is ook grotendeels al uitgezocht net als de muziek voor de aftiteling.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #151 Gepost op: 03 april 2014, 01:36:17 am »
Vanavond een tijdje aan het script en storyboard voor de rest van de animatie gewerkt maar deze zal ik hier niet meer posten omdat ik natuurlijk niet het hele verloop van de animatie wil verklappen want dan is niemand meer nieuwsgierig naar de rest van het verhaal.  ;)
Ik ben nu bezig met een walkcycle want de samuraichick (ze heeft trouwens ook al een naam gekregen) moet ook gewoon kunnen lopen zoals blijkt uit de storyboards die ik gepost heb. Komend weekend zal ik daar een filmpje van posten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #152 Gepost op: 03 april 2014, 11:21:35 am »
Ja en wat is haar naam dan ???   ;)
Er is volgens mij inderdaad weinig respons dus maak ze maar goed nieuwsgierig zodat ze weer Blender actief worden. ;D
Als je met deze animatie klaar bent dan zou je er een tutorial van kunnen maken dit is voor vele zeer interessant.
Maar nu eerst vast houden aan je storyboard zodat wij straks met open mond en verbazing je animatie kunnen bewonderen.
Succes!!! ;) 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #153 Gepost op: 03 april 2014, 11:39:42 am »
Haar naam blijft natuurlijk voorlopig nog een mysterie net als de rest van het verhaal.  ;D
Dit topic wordt op zich wel aardig gelezen dus er is genoeg interesse alleen de reacties blijven achterwege.
Dat maakt voor mij verder niet uit hoor want ik blijf mijn voortgang toch wel posten voor de liefhebbers.

Dat vasthouden aan het storyboard komt helemaal goed ijp want het verhaal en de muziek zijn op elkaar afgestemd al vraag ik mij wel af of iedereen zich zal kunnen vinden in mijn muziekkeuze, haha.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #154 Gepost op: 04 april 2014, 20:40:08 pm »
Om nog even op het idee van ijp terug te komen om een tutorial te maken van mijn project, ik heb aan het begin van het topic al eens gezegd dat ik dat best wil doen.
Het zal dan niet een echte tutorial worden maar meer een beschrijving van welke stappen je allemaal moet nemen voor het maken van een characteranimatie van begin tot eind. het wordt dus meer een soort naslagwerkje voor mensen die overwegen om het ook eens te proberen.
Wat ik dan ook zal beschrijven is welke valkuilen je allemaal tegen kunt komen en wat je dus beter wel of niet kunt doen.
Op het moment heb ik hier helaas nog niet direct tijd voor omdat ik bezig ben met het opzetten van mijn eigen mini renderfarm en ik ook nog aardig wat werk aan de animatie heb maar ik probeer er zo snel mogelijk aan beginnen en de handleiding in een apart topic plaatsen zodat mensen daar ook vragen kunnen stellen.

Op het moment staat de eerste test van een walkcycle te renderen dus die zal ik later vanavond posten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #155 Gepost op: 05 april 2014, 01:02:47 am »
Eerste test van een walkcycle. Ik heb de cycle als action opgeslagen voor hergebruik. Verder nog wat tweaken en een aantal verschillende walk/-runcycles maken.

https://www.youtube.com/watch?v=Qu9Cu6bkjlk

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #156 Gepost op: 05 april 2014, 14:25:16 pm »
Ziet er goed uit en vooral de jurk valt perfect en ik moet zeggen dat ze mooi sierlijk loopt.
Het tweaken bedoel je zeker dat er twee tikken in haar armen zitten die gaan een klein beetje  naar buiten.
Prachtig gemaakt. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #157 Gepost op: 05 april 2014, 18:07:17 pm »
Ja, dat klopt. Ik was een beetje te druk bezig geweest om er een vrouwelijke walkcycle van te maken dat ik dat met haar armen even over het hoofd had gezien.
Het viel me pas op na het renderen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #158 Gepost op: 06 april 2014, 22:23:02 pm »
Vandaag alvast begonnen met het bouwen van scene 1 van mijn animatie. Hier even een paar sfeerimpressies. De dingen staan nog niet op de juiste plek enzo maar het geeft toch alvast een beetje een beeld.







Zoals te zien is komt het in grote lijnen overeen met het storyboard maar ik ga er nog wel het nodige werk aan hebben.
Ik kan wel alvast zeggen dat de omgevingen/achtergronden zowel 2D als 3D elementen gaan bevatten.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #159 Gepost op: 07 april 2014, 00:55:50 am »
De boom in het openingsshot is inmiddels verandert in een kersenbloesem want dat was het soort boom dat ik wilde gebruiken in scene 1.
Op de achtergrond is 2D bamboe te zien dat nog gepaint moet worden.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #160 Gepost op: 07 april 2014, 11:51:49 am »
Ziet er weer goed uit  8)
Je hebt nog werk zat te doen maar het gaat wel wat moois worden. 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #161 Gepost op: 08 april 2014, 11:10:38 am »
Dank je ijp, ik ben nu bezig om alle natuur samen te stellen zoals bomen en planten.
De kersenbloesem is al weer wat verder aangepast en heeft ook vallende blaadjes. Ik zal hier vanavond een filmpje van posten als ik de valsnelheid en de rotatie van de blaadjes getweaked heb.
Ik ben ook al begonnen aan het maken van de kenmerkende Maple tree die je in Japan veel hebt en die zeer herkenbaar zijn door hun rode bladeren.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #162 Gepost op: 08 april 2014, 22:04:44 pm »
Hier alvast de beloofde update van de kersenbloesem. Ik ga hem nog wat verder aanpassen maar het basisprincipe is er.
Verder geen aandacht besteed aan de belichting en dergelijke want het was puur een test voor de particle systems.
De eerste verdeelt de bloesems over de takken en de tweede zorgt voor de vallende blaadjes.
https://www.youtube.com/watch?v=LyuL54lL1eM

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 08 april 2014, 22:40:10 pm »
Mooi man die walkcycle... Ziet er erg natuurlijk uit...  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #164 Gepost op: 08 april 2014, 22:52:45 pm »
Bedankt, ik ben er zelf ook wel redelijk tevreden over. Ik moet haar nog wel meer verschillende loopjes geven maar dat komt ook wel goed denk ik.  ;)