Topic: Paarse Textures?  (gelezen 4880 keer)


Offline Railworks_developer

  • Member
  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 maart 2013, 21:11:50 pm »
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje, ik heb het al opgezocht op internet maar ben er niet wijs uit geworden. Het is vast ook een domme vraag die simpel op te lossen is: Nadat ik textures heb geunwrapt, het bedtijd is en devolgende dag weer verder wil gaan met texturen zijn mijn al geplaatste textures opeens volledig paars. Ik denk dat het iets te maken heeft met absolute en relative paths maar ik weet dus ook niet wat dat is. Kan iemand me helpen?

cheers,
RW_developer
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2013, 11:27:34 am »
Hallo RW_developer,
Is dit in Blender render of Cycles render?
Ik heb wat gevonden met blender render schuif het filmpje door naar 3:30 en daar hebben komt het paars probleem voorbij. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=AZIRwQSjaAw
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Railworks_developer

  • Member
  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2013, 18:23:46 pm »
Hallo Ijp,

Dit is met blender render, ik heb hem van blender naar cycles gezet en toen was alles weer de normale grijze diffuse kleur. Wat op het filmpje staat is niet mijn probleem helaas  :cry: . Bij mij is echt elke face die van textuur is voorzien volledig paars, dus niet met wat wit tussendoor ofzo. Weet jij misschien wat absolute en relative paths zijn?

cheers,
RW developer

EDIT: Kan het zijn dat blender de textures niet onthoudt? Als ik namelijk elke face appart aanklik en in de UV editor het plaatje open wat erbij hoort dan veranderd het weer in de goede textuur. Ik do het zo:
- Ik add een material
- Ik add maak een slot 4 slots aan (gebouw bevat 3 texturen en de 4e is voor een shader)
- Ik op de images in de UV editor
- Ik unwrap het
- Ik sla blender op
- En ik sluit het af

Moet er nog iets extra's gebeuren??
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 01 april 2013, 20:56:41 pm »
RW_developer,
 :idea: Heb je al de laatste Blender 2.66a al geinstalleerd.

Ik krijg alleen een paars opject als er geen image is geselecteerd of als je je mappen op de computer hebt verplaatst.
Heb je je file wel goed opgeslagen? dit doe je met F2 en druk op de + en Save als Blender file. dan krijg de file elke keer een hoger nummer.

Voor Cycles textures bekijk deze tutorial dan kan het niet meer mis gaan. ;)
http://cgcookie.com/blender/2012/02/29/ ... n-blender/


Ik heb nu zelf ook het Paars probleem ben bezig met een logo en vandaag 2 april open ik het bestand en wat zie ik een paars logo??????? dus de tutorial hierboven is best interessant maar het lost je probleem niet op.
Wie heeft hiervoor een oplossing :(
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2013, 22:07:23 pm »
Ik denk dat ik het heb gevonden ga in blender links boven naar File/External Data. :)
Bekijk deze tutorial.
Dit moet de oplossing zijn. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Railworks_developer

  • Member
  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2013, 13:10:53 pm »
Citaat van: "ijp"
RW_developer,
 :idea: Heb je al de laatste Blender 2.66a al geinstalleerd.

Ik krijg alleen een paars opject als er geen image is geselecteerd of als je je mappen op de computer hebt verplaatst.
Heb je je file wel goed opgeslagen? dit doe je met F2 en druk op de + en Save als Blender file. dan krijg de file elke keer een hoger nummer.

Voor Cycles textures bekijk deze tutorial dan kan het niet meer mis gaan. ;)
http://cgcookie.com/blender/2012/02/29/ ... n-blender/


Ik heb nu zelf ook het Paars probleem ben bezig met een logo en vandaag 2 april open ik het bestand en wat zie ik een paars logo??????? dus de tutorial hierboven is best interessant maar het lost je probleem niet op.
Wie heeft hiervoor een oplossing :(

Nou ik heb nog steeds blender 2.64  :oops: . Als ik hem update, blijf ik dan mijn gemaakte dingen behouden?
Je bedoelt een plaatje geselecteerd in de UV-editor? Ja mappen zijn overenweer geschoven op mijn computer. Dat is benodigd voor Railworks. Het zit zo:

Voor de handigheid heb ik op de D-schijf een folder aangemaakt 'blender' waar ik dan alle .blend files bewaar. In die folder 'blender' heb ik een folder 'afbeeldingen' aangemaakt, en daar komen dan alle texturen in te staan. Als ik dan klaar benis het genoodzaakt voor railworks om ze ergens ver in de C-schijf op te slaan, en dat ziet er zo uit: c:/program files (86)/.................../Blender creaties [blender files zet ik hier neer]/Textures[hier zet ik de plaatjes neer waar ik een textuur mee heb gemaakt]. Dan moet ik ook nog de textures omzetten van .PNG naar .ACE maar dan blijft de PNG nog wel in de folder.

Dus f2 ingedrukt houden en dan op + drukken?

En ik ga liever niet aan cycles render beginnen   :)  . Dan moet ik bijna weer opnieuw leren hoe ik blender moet gebruiken denk ik.

Citaat van: "ijp"
Ik denk dat ik het heb gevonden ga in blender links boven naar File/External Data. :)
Bekijk deze tutorial.
Dit moet de oplossing zijn. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jQEwx4qlEj4

Oke ik zal er eens voor gaan zitten  :D

Bedankt voor het mee denken!

cheers,
RW_developer
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2013, 22:38:55 pm »
Dit is volgens mij de beste manier om je blend.file helemaal compleet te krijgen en je kan nu geen textuur kwijt raken. ;)


Hier de tutorial Append voor het gebruiken van een textuur uit een andere Blend.file   (heel handig).
http://www.youtube.com/watch?v=KxD7FGeGR9Q
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »