Topic: een materiaal toevoegen  (gelezen 4257 keer)


Offline Geertpauwels

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 mei 2014, 14:22:59 pm »
hallo ,kan ik de kleuren die ik heb gedownload van blenderopenmateriaal opslaan in renderprogamma zelf??? of moet ik per keer ik blender gebruik de kleur die ik wil toevoegen opnieuw toevoegen aan project??? heb eens 1 van de kleuren die ik had gedownload geopend, bij erop te klikken gaat hij automatisch open in een afzonderlijk blenderprogamma, dus ik denk dat de download dan al goed is... heeft iemand een filmpje waar het te zien is hoe de kleur toe te voegen aan renderprogamma??(werkt beter dan het te lezen)   of moet ik de kleur altijd als foto erin zetten en met het druppelding nemen en toevoegen voor kleur??(extra werk voor een nieuweling) 

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2014, 14:57:54 pm »
Je kunt een materiaal van de ene blend file gebruiken of importeren in een andere blendfile.

Moet nu gauw naar een overleg. :-) vandaar een kort antwoord. Zoek eens naar append of import in blender.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2014, 16:54:38 pm »
Dit moet zeker alles duidelijk maken ;)
Let goed op in de tutorial kun een blend file downloaden met veel materialen ik heb hem nog niet gevonden maar als je hem vind dan graag even hier melden dan kunnen wij die ook downloaden ;D 
http://www.youtube.com/watch?v=3YNxpJrETyI

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2014, 18:42:51 pm »
heb de blend file gevonden:

link naar post op blenderartists

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Geertpauwels

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2014, 19:45:18 pm »
ik dacht dat ik gereageerd had, blijkbaar niet , ja het werkt zoals je beschreef, niet moeilijk, maar goed om te weten.... eu ben nu in blend-open-materiaal de kleuren (materialen) aan het downloaden en in aparte mappen zetten met kleurfoto erbij zo weet ik altijd welke kleur de goede is...heb al eens rond gekeken maar niet echt iets gevonden van het hele kleurenpalet, denk dat op de site de meest gebruikte toch aanwezig zijn...  ik moet nog veel bijleren, maar alles op zen tijd komt wel goed..
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2014, 19:54:38 pm door Mark aka Dark »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2014, 14:04:42 pm »
Goed werk Mark.
ik heb de blend file gedownload en ik kan je vertellen dat het toch heel handig is.
Ook is het handig om te zien hoe die materialen met textures zijn opgebouwd. ;)
Misschien een idee om hier een database met materialen te creƫren speciaal voor de leden natuurlijk :D