Topic: Interieur  (gelezen 8912 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 29 augustus 2013, 09:15:43 am »
Ik ben bezig met het maken van een huiskamer het intrieur heb ik van Blender Guru maar ik wil natuurlijk ook wel zelf wat maken.
Ik heb nu de HD TV klaar en er een test render van gemaakt.
De TV kast komt later.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2013, 09:38:50 am »
Wouw! cool ding!

Ik heb nog wel een mooie tv meubel voor je!



 ;)
MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2013, 10:12:04 am »
Dat ziet er strak uit maar in ieder geval bedankt  ;)  
Mijn Ikea tv kast is bijna klaar 8-)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:47:04 pm »
Die televisie ziet er goed uit. Leuk programma ook!  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:58:39 pm »
Ijpbo: The Return! haha!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2013, 14:09:20 pm »
Ja Ja Heren dat programma wordt elke dag herhaald :D  :D
Maar nu de kast waar de tv op moet.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2013, 15:09:59 pm »
Hey, die is een tikkeltje klassieker dan die van mij. Mooi hoor!

Hoe heb je de belichting eigenlijk gedaan?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2013, 17:03:28 pm »
Een bak gemaakt, kast er in en twee planeĀ“s met een imission
en nog wat rommelen in de Compositing node editor.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2013, 18:22:37 pm »
Mooi gedaan die kast ijp.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2013, 20:10:49 pm »
Weer een test render van 500 sampels  en een kleur bewerking van paint shop pro.
Ik heb de test render ook moeten verzachten omdat hij nog vol zat met witte puntjes van het licht dus hij hat nog langer moeten renderen.
Dat renderen duurt lang maar als ik niet tevreden ben met de render kan ik dan verder van waar ik gebleven was en hem op 2000 zetten?


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2013, 10:15:54 am »
Laat ik beginnen met te zeggen dat je interieur er geweldig uitziet ijp.

Nee, dat gaat helaas niet. Hij zal dan van het begin af aan gaan renderen omdat hij alles opnieuw moet berekenen. Hij kan helaas niet het eindresultaat oppakken en verder aanvullen met extra samples.

Heb je in het renderpanel de optie No Caustics aan staan? Dit is eigenlijk bedoelt om zogenaamde "white dots" of "fireflies" tegen te gaan (van die enkele witte vlekjes in je render waar het net lijkt of ze vergeten zijn) maar het vermindert ook voor een deel de witte puntjes die jij bedoelt.

Ik weet niet wat jij een lange rendertijd noemt maar een render van een uur of langer is niet ongewoon voor een interieur afhankelijk van de belichting en transparante en/of weerspiegelende materialen.

Onderstaande render was met 1000 samples maar heeft ook nog steeds last van noise.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2013, 23:14:48 pm »
Nog steeds last van noise deze render heeft 6:26 uur gerenderd op een resolution 1920x1080 en sampels op 1500
Dit ga ik dus niet nog een keer doen.
Tafels, bankstel, stoelen bloempot, boeken, glas, staande lamp en boom buiten zijn niet door mij gemaakt.
De rest en de kunst aan de muur is wel door mij gemaakt.

Als er nog een manier is om deze plaat scherper te krijgen dan hoor ik dat graag.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2013, 22:25:25 pm »
1500 samples is op zich nog niet eens zo heel erg veel eerlijk gezegd maar 6.5 uur is wel erg veel. Even ter vergelijking: de logoanimatie met de revolver die ik hier heb geplaatst stond op 500 samples en had ca. 420 frames. Daar bedroeg de totale rendertijd ca. 30 uur. Dat was natuurlijk wel een aanzienlijk kleinere scene.

Ik weet niet of je deze al gelezen hebt? http://www.blenderguru.com/13-ways-to-reduce-render-times/

Misschien dat je hier de rendertijd mee vermindert zodat je er meer samples tegenaan kunt gooien.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2013, 23:24:47 pm »
Juist dat ziet er verdomd professioneel uit zeg, niets op aan te merken.
Zo op het eerste gezicht in ieder geval. Ik kijk alleen of het er mooi uitziet. En dat ziet het.
Mijn complimenten IJp !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 17 september 2013, 22:48:57 pm »
JvL de 13 manieren om de render tijd te verminderen is hoofdzakelijk voor de internal Blender render en niet voor Cycles.
Maar als je een mooie render wilt hebben kan je eigenlijk niet zoveel uitzetten.
De andere info die je heb gegeven op 3dhype moet ik nog uittesten en dan laat ik het resultaat wel weer zien.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »