Topic: Dit ben ik  (gelezen 1248 keer)


Offline Lambdas

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
  • Lambdas, omdat het om golflengtes gaat
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 januari 2022, 13:18:17 pm »
Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Werner en ik ben al jaren een liefhebber van 3D graphics.
Het begon allemaal begin jaren 90 op mijn Amiga met Sculpt 4D en later Imagine.
Toen ontdekte ik 3D Studio R3 voor DOS (een vriend van me kwam er mee) voor op de PC.
Al snel mijn Amiga ingeruild voor een 486DX50 (Renderen ging zoveel sneller dan op een 68000 7Mhz)
Ik gebruik (af en toe) deze versie van 3D Studio nog steeds.
Zo'n 10 jaar geleden ontdekte ik Blender, veel mee gespeeld maar nooit echt in verdiept.
Dit jaar wil ik versie 3 me eigen gaan maken. Dus veel tutorials kijken, en veel oefenen.
Ik zal vast nog veel vragen hebben over dit mooie software pakket en daarom heb me hier ingeschreven.

Groeten,

Werner

(Ohja, uit nostalgie weer een Amiga 500plus aangeschaft, waarschijnlijk zal er wel een accelerator in komen)

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2022, 14:57:59 pm »
Hallo Werner, en welkom bij de club.  Benieuwd wat je allemaal gaat maken en wees niet verlegen met vragen stellen :-))
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2022, 15:48:43 pm »
Hallo Werner,
Welkom op het Dutch Blender Community forum en kom maar door met je vragen er altijd wel iemand die je misschien verder kan helpen.


Ook ik kom van de Amiga en gebruikte DeluxePaint en Galigari TrueSpace.
Ik heb een Amiga 500 gehad en daarna een Amiga 1200 en deze heb ik vorig jaar pas verkocht omdat de Amiga 1200 alleen maar op zolder stond omdat ik de nostalgische Amiga tijd niet kon vergeten maar de knoop doorgehakt en toch maar verkocht. met al mijn X-Copy gekopieerde diskettes met software en spellen  :-[

Maar Werner succes met Blender.

ExLibris

« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2022, 20:19:31 pm »
Welkom Werner. Je verhaal komt me zeer bekend voor. Ik ben begonnen met 3d met Vista(pro) op de Amiga. Sinds een aantal jaren weer opgepakt dmv Blender.

Rob

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2022, 11:37:44 am »
Welkom en blender zal je veel bieden het is wel wat veranderd inderdaad met de 2.8 en hoger.