Topic: Make a Piece A Day Revival  (gelezen 13671 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #30 Gepost op: 26 december 2021, 12:19:26 pm »
Dan ben jij weer onder de pannen deze dagen met het modelleren van een wiel, het lijkt simpel een wiel maar dat is het niet
Succes Blenderbrammetje.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 26 december 2021, 20:00:52 pm »
Strikt genomen nu geen "Piece a day"meer maar hier toch mijn eindresultaat.

Spaken uitgelijnd , zijschijven van de as en de as vervangen door een mooiere met gemoddeleerde gaatjes.

En natuurlijk... een ventiel.







Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 02 januari 2022, 20:00:39 pm »
Zo.

Nu Darth Virus nog...




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 05 januari 2022, 00:41:06 am »
En weer een Piece a day...

Darth Virus.





« Laatst bewerkt op: 05 januari 2022, 19:20:57 pm door blenderbrammetje »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 05 januari 2022, 05:17:52 am »



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 05 januari 2022, 17:10:08 pm »
Nice one Ruud !  ::)  :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 06 januari 2022, 14:45:10 pm »
Mijn "Piece" van vandaag.  ::)


"Zo eenvoudig had het kunnen zijn..."




« Laatst bewerkt op: 06 januari 2022, 17:29:51 pm door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 07 januari 2022, 23:24:53 pm »
Geprobeerd om een oude Blender Renderer file om te zetten naar Cycles.

Viel niet mee. Scene was veel te groot , gefixet.

Maar nog steeds heb ik toch die spikkeltjes. Transmission bounces van 12 naar 16 opgeschroefd...

Wie weet hier het fijne van ?

Zit nog in Blender 2.79. Dus geen denoising , bovendien wil ik dat het accuraat blijft...




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 08 januari 2022, 13:33:30 pm »
Het heeft met het licht te maken de noise wereld instelling en zon op elkaar afstemmen.
Wat ik als regel gebruikt de zon tussen de 3.000 en hooguit 6.000 en de wereld setting iets minder.
2.79 heeft een denoise maar niet elke versie.
Het kan ook zijn dat de glossy wat te hoog staat die straalt ook noise uit.
Ik kan het niet meer controleren mijn videokaart is te nieuw voor 2.79 die werkt niet meer, ja ik heb een speciale aangepaste versie maar die is erg uitgekleed, ik baal hier wel van ik was verplicht om naar de 2.8 te gaan..
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2022, 13:58:07 pm door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 09 januari 2022, 12:30:30 pm »
Interessant.
In deze scene zit geen zon , alleen het licht van de hdri en twee lampen.
Ik zal eens proberen als ik tijd heb.
Heb een paar projecten onder handen , en ben aan het overstappen op Blender 3.0.

Maar binnenkort maak ik een nieuwe auto dus alle advies is welkom.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 09 januari 2022, 15:16:45 pm »
Ik vermoed dat dit het probleem is van je noise onderbelichting geeft noise, met normale fotografie.
Stel het hoger in en in compositie mode (post processing) verlaag je het  naar smaak.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2022, 15:54:12 pm door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 09 januari 2022, 18:34:58 pm »
Goed punt , een punt dat ik ken.
Dat is ook zo. Met een verduistering achteraf in post effects hou je meer kleur en lichtinformatie over.
Tikje blauwfilter en het lijkt ook nacht.
Dan maar op die manier. Ik hou van realisme maar dat is niet altijd haalbaar.
Voor fimpjes moeten de rendertijden beheersbaar blijven. Niet langer dan 3 minuten per frame liefst.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #42 Gepost op: 09 januari 2022, 19:58:44 pm »
Snel overstappen naar 3.0.0 en Eevee render.
Werkt lekker en je kunt voor nog meer realisme over schakelen naar Cycles en terug.
Als ik Blender 2.79 zie dan merk ik dat ik er niet meer mee overweg kan.
Dus dat laat ik snel achter me. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 10 januari 2022, 12:01:12 pm »
Je hebt gelijk Peer.
Ik ben al aan het overstappen.
Op deze computer staat nog 2.79 maar ben alle projecten aan het overzetten op de computer beneden.
Ik maak hier nog wat dingen af en dan installeer ik de nieuwe 3.0
Maar ik had toch nog even de denoise in Blender 2.79 gevonden. Dat scheelt.

Die zat dus verstopt onder de layer instellingen...  Maar nu zit ie dus gewoon waar hij hoort , onder render instellingen. ;D  ::)




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 11 januari 2022, 20:15:15 pm »
Mijn Piece van vandaag.
De fietswielen collectie.
Die kleine karrewieltjes heb ik nodig voor een project.