Topic: Karel de Kut Kabouter remake.  (gelezen 3683 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 juli 2021, 19:31:11 pm »
Karel de Kut Kabouter word opnieuw gemaakt.

Deze keer mooier met dikker kabouter figuur en mond geschikt voor animatie.

Hij kan praten dus.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2021, 19:32:37 pm »
Volgende stap is de ogen , Hair wenkbrauwen , haar en Baard.

Dan de kleding die er gewoon opgemoddeleerd word.

Karels doel is de mensheid uitroeien. Hij is zowel voor animaties als voor sprites voor in een spelletje.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2021, 20:16:22 pm »



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 augustus 2021, 20:10:50 pm »



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2021, 20:19:22 pm »
Vergeleken bij de oude Karel een hele vooruitgang.

Dit was de oude.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2021, 22:59:10 pm »
Vooruitgang.

Gesp moet even opnieuw.

Zonder smoothing heeft het meer poly's nodig en een smoothere proportional editing.

Voor de reflecties.

Nog meer haar , een snor , en dan een muts.




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2021, 23:21:26 pm »



Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2021, 09:09:08 am »
Wow,
Als ik dat ook zou willen maken, weet ik wie ik om hulp moet vragen  :)
Peter
Doei
       Peter

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2021, 23:50:41 pm »
Nu nog alleen het achterhaar met bakkebaarden.
Mag nog wel wat mooier, misschien dikker hier en daar.
De reflectie van het haar reflecteerd nu alleen nog grijs.
Dus pakt niet op zijn mooist uit...




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2021, 21:07:40 pm »
Daar is tie dan.




Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2021, 11:11:05 am »
Goed bezig met de opknap beurt van de kut kabouter.
Maar het zal niet ik zijn om er toch nog iets over te muggenziften ;)
Hier de tip om het nog meer op een echte kabouter te laten lijken en dat is dat je van het rode kleding stuk een jasje kunt maken zodat het wat over de groene broek valt daar zal de kabouter nog meer van opknappen.
Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)

Offline eddybeerke

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2021, 15:37:39 pm »
...dat je van het rode kleding stuk een jasje kunt maken zodat het wat over de groene broek valt daar zal de kabouter nog meer van opknappen.
Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)
Dat is toch ook maar zn hemd!

Idd goed bezig, maar met het zicht op de herfst zou ik ook een jasje voor hem maken als ik jou was.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2021, 18:52:13 pm »
Thnx voor jullie commentaar.

Ik heb daar inderdaad over nagedacht , dat het jasje iets doorloopt onder de riem door.
Hij is echter ook voor animatie in een computerspelletje bedoeld en moet zo weinig mogelijk detail krijgen.
Maar misschien toch maar wel , het maakt hem meer herkenbaar als Kabouter.
Zo'n extreme bewegingen maakt hij niet. Hij loopt schiet , bukt en springt.

Hij is nu bijna klaar.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2021, 20:02:22 pm »
Wat je kan doen is een kopie maken dan de materialen detailleren en het model dan bakken en als texture terug.
" Het is nu allemaal wat te strakjes en glad ;)" Het blijft een kutkabouter op een goeie crossbaan groeit ook geen gras IJpe :)
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2021, 21:17:36 pm door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2021, 17:35:28 pm »
Ruud , dank je.
Weet ik , maar ik bedoelde niet dat hij niet te zwaar moet zijn om te renderen.
Dat maakt niet uit namelijk , zijn maar zeer korte animaties die geloopt worden.
Ik render sprites.

Ik bedoelde , hij komt maar redelijk klein in beeld zoals Sonic de Hedgehog bijvoorbeeld.
Dus te fijne textures zullen verloren gaan en hem lelijk maken.
Hij moet een beetje smooth blijven.
Maar ik zie dat er ruimte genoeg is voor de suggestie van overlap , dat het toch meer een jasje is met riem erover.
Gaan we doen.