Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14
16
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 24 januari 2024, 11:32:10 am »
Ik ben een Paard, dus inderdaad 2 jaartjes jonger.

Of 14 ;-)))

17
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 23 januari 2024, 16:57:06 pm »
Hallo Josje en welkom bij de dinosaurusclub :-)

Ik dateer ook van het precomputertijdperk en ben in 1994 met 3D begonnen (Bryce 1.0 en Ray Dream Designer 1.0.  In 2002 overgestapt naar Cinema 4D en in 2020 na mijn pensioen naar Blender.

We hebben hier dus alle tijd om vragen te beantwoorden (behalve IJp, want dat is nog een snotneus ;-))

En een plaatje van mijn eerste rekenmachine (heb ik nog, werkt nog...)




18
Eindresultaten / Re: treintje
« Gepost op: 12 januari 2024, 13:19:43 pm »
Helemaal akkoord, het is daarmee dat ik AI gebruik als spielerei en als aanvulling op alle andere software, niet in plaats van.  Het is een nuttig hulpmiddel om ideëen of referentiemateriaal te genereren en bovenstaande AI diesel ga ik wie weet ooit nog eens in Blender bouwen.

Zelf ben ik al een tijdje met pensioen, dus ik hoef hier mijn brood niet meer mee te verdienen.  Maar ik kan me voorstellen dat jonge gasten die net een grafische opleiding achter de rug hebben zich serieus zorgen maken over deze ontwikkeling.  Ook al omdat de beelden die gebruikt worden om die modellen te trainen simpelweg gejat worden.

Tijd gaat inderdaad steeds sneller, en spiegels probeer ik te vermijden….

19
Eindresultaten / Re: treintje
« Gepost op: 11 januari 2024, 16:01:11 pm »
Bedankt, Xan :-)). 

Als jouw locs alleen in fictie voorkomen kan je AI gebruiken om je eigen referentiemateriaal te maken.  Als je je eigen UI installeert (A1111 en comfyUI zijn gratis op github) kan je offline werken wat een pak sneller gaat en alle SD modellen/lora’s zijn ook gratis.




20
Over Blender / Re: hoe bepaal ik het "tekenvlak waarin ik wil tekenen
« Gepost op: 10 januari 2024, 17:25:09 pm »
Welkom Pat; ik sluit me aan bij wat Xan en IJp zeiden, je kan overigens ook op de bollen van het gekleurde assenstelsel rechtsboven in het cameravenster klikken.

21
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben Zaijtsev aka Bert
« Gepost op: 10 januari 2024, 17:21:32 pm »
Welkom Zaijtsev en veel plezier op het forum; ik ben heel benieuwd naar je 3D print avonturen, want dat is iets dat ik ook in mijn achterhoofd houd.

22
Leden stellen zich voor / Re: NewBee Amany
« Gepost op: 09 januari 2024, 07:45:22 am »
Ook welkom.

Niet in Den Haag, maar in Leuven, Belgie, zie https://www.cvovolt.be/cursus-opleiding/design-development/2d3d-film-cursussen. Dat zijn cursussen van 60 uur gedurende 15 weken (1 maal 4 uur per week) voor 90 euro voor de hele cursus (zwaar gesubsidieerd door de Belgische overheid).

Groetjes van een oud-scheveninger :-))

23
Eindresultaten / treintje
« Gepost op: 28 december 2023, 14:59:32 pm »
Het is toch nog gelukt een Blender plaatje te maken voor het eind van het jaar....




24
Leuterhoek / Re: Prettige Kerstdagen
« Gepost op: 27 december 2023, 06:32:32 am »
Die associatie had ik zelf nog niet gemaakt, maar nu je het zegt....

....alleen als ie ijs en ijskoud is     ;-)))   

25
Eindresultaten / Re: Gracht in A'Dam
« Gepost op: 23 december 2023, 16:12:52 pm »
Ziet er goed uit, Xan.  Grease Pencil staat nog om mijn te doen lijst, vector tekeningen maak ik nu met affinity designer.

26
Leuterhoek / Re: Prettige Kerstdagen
« Gepost op: 23 december 2023, 16:09:43 pm »
Jullie ook hele prettige feestdagen en mijn allerbeste wensen voor een gelukig, creatief en gezond 2024. 

Ik volg ijp met een AI plaatje gemaakt met DrawThings :-))




27
Andere software / Re: Door de Ai-centrifuge
« Gepost op: 04 december 2023, 15:54:40 pm »
Ziet er goed uit, Wil.  AI is best leuk en het tempo waarin zich dat ontwikkeld is adembenemend; op www.civitai.com zie ik ook a regelmatig AI gegenereerde animaties passeren.

28
Eindresultaten / Re: Spelen met kleuren
« Gepost op: 20 november 2023, 10:55:05 am »
Ziet er goed uit, Xan.  Geen schaduw op de achtergrond is nu overigens heel simpel met shadow linking en light linking.

29
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 02 november 2023, 06:49:14 am »
Hey Xan, Wil, bedankt voor jullie waardering.

Op AI gegenereerde beelden staat overigens geen auteursrecht, dus als jullie willen mogen jullie bovenstaande plaatjes gewoon voor heel veel geld verkopen :-))

30
Leuterhoek / Re: stable diffusion
« Gepost op: 29 oktober 2023, 13:21:54 pm »
Ook heel geschikt voor het maken van conceptschetsen voor toekomstige Blender projecten :-))



Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14