Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Xan

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
1
Eindresultaten / Re: fabriek
« Gepost op: 23 april 2024, 10:12:12 am »
Lol ik moest urbex even opzoeken maar idd, die stijl bevalt me wel, vervallen, oud, vergeten.

Past ergens wel bij dat huis die je eerder hebt gemaakt. Een diorama met een verlaten fabrieksterrein. Daar hadden ze doorgaans ook die herenhuizen staan.


2
Mededelingen / Re: Vervanger gezocht
« Gepost op: 21 april 2024, 20:46:12 pm »
Ik was al bang dat hij verdwenen was.
Beterschap.

Ik kan wel bijdragen door op te letten of er iemand met vragen zit al ben ik zeker niet zo goed zoals IJp.

Python is bij mij alleen copy past net als LaTeX wat ik gebruik voor het schrijven. Ik denk echter dat het onderhouden van een forum wat meer verlangt. Ik heb het vaak geprobeerd maar ik zie het gewoon niet

3
Eindresultaten / Re: spirograaf
« Gepost op: 05 april 2024, 10:00:01 am »
Bummer, ik was even gaan kijken, idd. alleen win, linux en amiga.

Je bracht me wel op een idee met die spiral. Een zweeftrein maar dan steampunk, beetje 1900 stijl. ik ben begonnen om de schetsen op te zetten. Gaat even in zitten want ik moet die ophanging uitzoeken. Die nodes heb ik wel wat aan, thx

4
Eindresultaten / Re: spirograaf
« Gepost op: 02 april 2024, 22:33:23 pm »
He die is leuk
ik heb zelf ook eens willen spelen met parametrische spul.

Ik zit nu FreeDroidRPG te spelen. Als je eens niks te doen heb speel hem eens, het spel zit goed in elkaar en de humor is gewoonweg geweldig. Neem wel de tijd om alles te lezen, ook de bordjes, zeker als je rond loopt in MS Office.

5
Eindresultaten / Re: Sprookjes van NOS
« Gepost op: 01 maart 2024, 06:16:53 am »
Hoi

Ik vermoed dat 4.0 afgeschreven is
Sinds het uitkomen van 4.1a is er van 4.0 geen verdere ontwikkeling meer geweest waar van 3.3 en 3.6 wel nieuwe versies komen.   

6
Eindresultaten / Re: De Diesel
« Gepost op: 27 februari 2024, 18:57:13 pm »
geweldig

lijkt me een upgrade zoals je vaak ziet bij windows

En ik zie ook al meteen een design fout in die trein van mij
het gaatje aan de zijkant om hem aan te zwengelen
bummer

7
Eindresultaten / Re: slinger
« Gepost op: 27 februari 2024, 08:16:27 am »
En wat de echte betreft, als je katten door hebben hoe die werkt, ook iets om horendol van te worden.

8
Blender Interface / Re: file open recent
« Gepost op: 27 februari 2024, 08:09:56 am »
Welkom

het is heel eenvoudig om te rommelen in die laatst geopend

Als je Blender geïnstalleerd hebt [in de portable zit hij in de Data folder] dan vind je in je userfolder de opstartfolder van Blender. onder user_config staan de startup.blend en de userpref.blend. Daar zitten ook twee TXT bestandjes die de files en folders regelen.

in de bookmarks.txt - kun je onder [Bookmarks] vaste folders aan maken waar je je bestanden hebt staan. Je geeft een naam op met ervoor een ! zoals bv !Naam
daaronder zet je het adres naar de folder toe zoals bv c:\Naam
in Blender wordt dan alleen 'Naam' getoond en bij het klikken ga je naar die folder
Onder [Recent] vind je de folders die je laatst geopend hebt. ik heb daar nog geen nut voor gevonden dus ik veeg die adressen daar onder regelmatig leeg

Die jij zoekt is is die andere
recent-files.txt - Hier staan de laatst geopend die blender toont in het menu
Je kunt die TXT openen en de adressen weg halen die je niet wil dat blender toont, de rest blijft staan

Overigens ik draai al een tijdje 4.1 en het enige wat erbij is gekomen in de nieuwere versies is dat je de hele lijst kunt wissen, meer niet.

9
Belichting en Rendering / Re: Een deel van de animatie renderen
« Gepost op: 19 februari 2024, 09:10:07 am »
Ik weet niet of het met meerdere frames ook zo werkt maar dit doe ik met een single frame. Bij deze heb ik voor die witte muur nog twee figuren staan in 2D, ik moest een aparte layer hebben met wat onzichtbare objecten voor de schaduw. Je kunt daarin ook een holdout gebruiken zodat die plekken transparant blijven bij de andere delen.

Ik heb dit van youtube toen ik zocht op View layers en Z Combine.
Met Mix of Z Combine gooi je in de composer dan alles weer bij elkaar.
Wat jij zoekt is de node File Output waarmee je die verschillende layers als aparte frames kunt renderen. Ik heb mijn node setting erbij gezet.



Deze is met 4.0 gemaakt

Ow en welkom :)

10
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 11 februari 2024, 18:34:31 pm »
als je de beestjes kant op wil met pose en zo
misschien vind je deze wel leuk
het is een beginners tut en ik heb er het nodige van opgestoken

https://www.youtube.com/watch?v=GHv42up5xA0

11
Eindresultaten / De Diesel
« Gepost op: 01 februari 2024, 13:02:55 pm »




Zo dit ziet er beter uit
Hij is opzettelijk wat aan de donkere kant
Beter voor de sfeer


12
Leden stellen zich voor / Re: Stel jezelf voor: Mark aka Dark
« Gepost op: 31 januari 2024, 10:22:40 am »
Welkom.
We moeten ergens een aantal nieuwe hebben hier, ik denk dat ik de kwebbelkous van die gene ben. En twee die al een stukje langer blenderen.

13
Onderhanden werk / Re: Diesel
« Gepost op: 26 januari 2024, 20:06:44 pm »
@roobol
die kende ik al net als de ctrl j.
Ik miste de Musgrave om zandsteen te maken.
Die zit vanaf 4.1 in de noise.
En, die displacement is leuk speelgoed.

@IJp
Ben nog aan het sleutelen, het beeld stoort me.

14
Leuterhoek / babbelhoek
« Gepost op: 26 januari 2024, 09:21:17 am »
@roobol
Hoop dat je het niet erg vind hier verder te gaan.
'T was niet ons straatje en ging te ver offtopic.

Goed het begon ergens bij de dino's, passeerde het draken tijdperk en schoof door naar de paarden.

Ik vermoed, gezien je pensioen, 10.
Ik herinneren me nog de maanlanding, althans dat ze op de maan hopte. Ik stond in mijn pyjama achter de stoel van mijn moeder naar de zwart wit te kijken. Met de cuba crisis was ik er nog niet.

15
Onderhanden werk / Re: Diesel
« Gepost op: 26 januari 2024, 08:38:56 am »
Ik ook

Merk net dat er weer nodes verdwenen zijn, Knippen plakken is geen optie
Dat wordt weer puzzelen

Pagina's: [1] 2 3 ... 8