1
Leuterhoek / Re: Vraagje hoogbouw
« Gepost op: Vandaag om 10:20:52 »
Is niet meer nodig, het is een kooiladder
ik had mijn liter koffie nog niet gehad vanmorgen
ik had mijn liter koffie nog niet gehad vanmorgen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 1
Leuterhoek / Re: Vraagje hoogbouw« Gepost op: Vandaag om 10:20:52 »
Is niet meer nodig, het is een kooiladder
ik had mijn liter koffie nog niet gehad vanmorgen ![]() 2
Leuterhoek / Vraagje hoogbouw« Gepost op: Vandaag om 10:09:07 »
Volgens mij hoort het hier thuis
Het heeft maar zijdelings te maken met Blender Ik ben op zoek naar de maten of in ieder geval hoe dat ding heet, zodat ik wat gerichter kan zoeken op internet. Ik moet zo'n trap maken die je wel eens aan de buitenkant ziet tegen hoge gebouwen aan. Waar je door een kooi naar boven gaat. Als er iemand is die ook hoogbouw kent, ik heb alleen de afstand van de treden en omvang van de kooi nodig, de rest kan ik wel berekenen van wat ik weet. Thx 3
Eindresultaten / Re: playthingies in the wild« Gepost op: 02 juni 2023, 07:23:27 am »
Ik had in de opgezet jullie tips mee genomen zoals die HDRi, nu werkt die opgevoerde vuurmot idd. als een zon. Verder zit er niet veel in, alleen de tekst en katten met muizen hebben een texture, de rest is een reeks layers met Freestyle en Grease Pencil.
Ik ben weer een stuk verder in wat ik wilde bereiken. 5
Onderhanden werk / Re: gras« Gepost op: 22 april 2023, 08:10:15 am »
Nice
Ik had zo het bond kraagje gemaakt op mijn parasol. die particle system is leuk. Daar kun je echt alle kanten mee uit lijkt [behalve die van freestyle dan]. het borsteltje is er ook mee gemaakt, daar heb ik de grease pencil op gebruikt, die stort niet af. Ik heb inmiddels de boeken, dozen en katten af. nu de camera maken en de lampen [scene spul, geen blender settings] zodat ik kan spelen met de scene. 6
Materialen en Texturing / Re: Het lukt me maar niet om een texture correct op een geextrude svg te plaatsen.« Gepost op: 22 april 2023, 07:53:07 am »
Als ik het goed begrijp wil je het op de juiste locatie krijgen?
dan is het Idd. de eerste googlebuis die IJp gepost heeft. om al vooraf de juiste maten te krijgen, ik heb mijn tuxedo kat zo gemaakt. Er is een Addon in blender om je UV map te exporteren 'Inport Export UV Layout'. dan Unwarp je eerst het model en exporteert het bestand wat je vervolgens in Illustrator kunt gebruiken als mal om de juiste maten\coördinaten te hebben van eventuele vertekening door gebogen vlakken. daar maak je je logo op [als alles een plat vlak is hoef die extra stap niet]. waarna je de Unwrap in Blender weer gebruikt om je texture via de UV Editor op de plaats te brengen [meeste wat je gebruikt is spatie > transform]. Ik weet niet of dit filmpje ook de waarschuwing bevat van de mijne. Daar werd vertelt dat je het even door moet hebben omdat de editor iets anders werkt dan de rest in blender. maar een keertje goed er mee spelen en je hebt het vlug door 7
Eindresultaten / Re: toon town« Gepost op: 14 april 2023, 09:42:38 am »
als ik dat hoor, denk ik dat ik toch van freestyle af stap. ik liep tegen het probleem aan dat die alles moet berekenen. hij verslikte zich telkens in dat pluizig bontje wat vroeger aan de parasols zat en blender stortte af. leerde me wel weer met layers te werken. Ik heb grease Pencil uitgeprobeerd op de borstel, dat duurde dan wel even maar alles bleef lopen.
dat met die diepte was ik nog niet bezig geweest, ik kwam het wel tegen op de buis. ik liep tegen deze op waardoor ik besloot dat ik meer met blender aan de slag moest. https://www.youtube.com/watch?v=nFDrevyvmH8 maar goed, ik liep een week of twee geleden tegen deze aan en ik was verkocht. https://www.youtube.com/watch?v=GHv42up5xA0. ik ben nu bezig met de rest van de aankleding bezig. stapje voor stapje, Blender is net een pretpark waar een dag veel te kort is. 8
Eindresultaten / Re: toon town« Gepost op: 13 april 2023, 19:19:15 pm »
ik heb eens geprobeerd zo'n pitlamp helemaal uit te werken met alle krullen en het kiepsysteem, dat was niet echt een succes. spiegels geeft jammer genoeg ook geen reflectie van de lijnen, misschien grease Pencil misschien wel, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dat moddelen was even puzzelen. ik had alleen die oude foto van de achterkant. een tijdje mee bezig geweest om de detail wat op te halen voor het aantal boogjes in de gevel. de kerk tegenover me heeft de zelfde waardoor ik achter de maat kwam. de rest wees zich door verhoudingen en blijken een beetje standaard maten te zijn. ik was wel aan het kijken hoe je het met de schaduw hebt opgelost. alleen het lijnenspel zoals bij mij maakt het wat hard, die van jou is ondanks de drukte een stuk prettiger om naar te kijken. Wat dat overlopen van lijnen betreft, ik heb gemerkt dat je die net als de rest diepte kunt mee geven. dan is het beeld verder weg minder prominent aanwezig. ik weet even niet of dat bij freestyle anders is dan bij de modifier. 10
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 12 april 2023, 19:56:44 pm »
Thx, zal ik wat meer op letten
in deze wilde ik dat goud kleurtje uit proberen, bij het zoeken naar het probleem, liep ik tegen die Halloween kat op. Eh, die had ik in de avond al staan met rig en toen was het uitzoeken hoe ik de ogen moet maken want dat heeft dat model niet. Ik heb wel al wat veranderingen aangebracht, ik heb zelf 2 Europese kortharen, een zwarte en een Tuxedo. ik weet ook weer hoe je textures maakt voor een UV map. op het moment loopt Jwildfire te renderen, die vreet harder dan blender dus ik sta even stil. 11
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 12:45:51 pm »
Big thx
die kende ik nog niet, dat gaat me heel wat ergernis besparen EDIT: a daarom heb ik hem niet in gebruik. je kunt alleen terug naar de laatste stap. zou fijn zijn als er een nondestructive manier zou zijn. 12
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 11:35:18 am »
Ik zou graag willen weten hoe je die popup weer terug krijgt. wat ik van de buis heb begrepen is het sluiten final.
info toont wel de veranderingen het is wel handig als je die links onder steeds terug kunt halen, dan verslijten mijn ctrl en z niet zo hard ![]() 13
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 10:42:09 am »
Ja ik zag de schelp en was weer aan het zoeken. helaas, final is final, de addon genereert het object.
misschien een apentrucje, MathMod is voor dit soort rommelen met formules. Het bestaat al wat jaren, heeft een wazige GUI en het kan niet veel anders, het resultaat sla je op voor het geval je nog wil morrelen en de mesh importeer je in blender. niet het meest ideale, ik weet. https://github.com/parisolab/mathmod/releases[/url] EDIT: Of, zo werk ik ook wel vaker. Noteer alle waardes eerst in een txt en open die in blender in een info panel. dan is de copy past beter te doen dat moet het text venster zijn, niet de info. 14
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 09:53:30 am »
Zet in preference 'Mesh: extra objects' aan
dan vind je onder 'add mesh' de math functies, onder dat menu zit wat je zoekt, ik meen de 2e 15
Eindresultaten / Re: poederdoos anno 1920« Gepost op: 05 april 2023, 16:02:06 pm »![]() dit is het origineel. https://besamecosmetics.com/products/besame-red het is een heruitgave van het bedrijf, een model uit 1920 wat voor veel makeup het startpunt was van wat we nu kennen, enige verschil is dat de remake nog een logo in de tip heeft dus die heb ik weg gelaten, de oude heeft dat niet. ik ken nu ook de nodes waarmee je snel vloeren en muren in elkaar draait, leuk |