1
Modelleren / Re: svg import
« Gepost op: 16 mei 2023, 11:43:11 am »
Laad dan je affinity designer bestand in Inkscape en exporteer dat als Paint.svg bestand.

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt. 1
Modelleren / Re: svg import« Gepost op: 16 mei 2023, 11:43:11 am »
Laad dan je affinity designer bestand in Inkscape en exporteer dat als Paint.svg bestand.
![]() 3
Materialen en Texturing / Re: hulp bij UV unwrap + seams (naden)« Gepost op: 06 mei 2023, 11:00:32 am »
Om het goed te krijgen kun je werken met Mark Seam
Uv Editing in het Nederlands https://youtu.be/dHie_kyx370 En deze in het Engels Kijk voor unwrap een Cylinder op tijdlijn 22:35 dan wordt het wel duidelijk. https://youtu.be/qa_1LjeWsJg https://youtu.be/Y7M-B6xnaEM 4
Onderhanden werk / Re: gras« Gepost op: 21 april 2023, 23:09:19 pm »
Ziet er mooi en lekker zacht uit.
5
Materialen en Texturing / Re: Het lukt me maar niet om een texture correct op een geextrude svg te plaatsen.« Gepost op: 21 april 2023, 23:07:47 pm »
Je kunt het met de UV editor doen
https://youtu.be/fthcqufSA3U Of Procedural Materials Succes. https://youtu.be/66lvjTVu06c 6
Over Blender / Re: Help bij een oude tutorial...« Gepost op: 06 april 2023, 12:28:11 pm »
Dan druk je F9
Als het menu dan plots verdwijnt hou dan F9 ingedrukt. 8
Onderhanden werk / Re: Studie« Gepost op: 07 maart 2023, 16:02:58 pm »
De zoek optie kun je in Preferences/ Keymap veranderen, je kunt daar de spacebar action op search optie zetten.
9
Onderhanden werk / Re: Studie« Gepost op: 06 maart 2023, 22:43:47 pm »
Ik vind het knap gemaakt en een mooi eigen stijl.
10
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd« Gepost op: 04 maart 2023, 18:44:19 pm »
Misschien is er nog een andere optie waar ik het bestaan niet van weet.
![]() Ik doe het op deze manier, Als in edit mode het object is geselecteerd druk p en kies Separate Selection nu is het een zelfstandig object en je kunt het nu rustig bewerken. Als je klaar bent met je bewerkingen selecteer je het object in object mode en met Shift selecteer je het Haren object en druk Ctrl j en dan is het weer een object 11
Onderhanden werk / Re: Studie« Gepost op: 04 maart 2023, 11:14:45 am »
Misschien kun je met hdri licht werken om het zachter te maken.
Hdri files kun je gratis downloaden bij Poly Haven https://polyhaven.com/hdris Als je op de site bent dan kun je bij Assets ook gratis textures en models vinden. 12
Onderhanden werk / Re: Studie« Gepost op: 02 maart 2023, 15:59:47 pm »
Je image ziet er leuk uit wel jammer van de plafond schaduw.
Hier kun je in shaders materialen duiken hij is de Blender man Blender Guru! De video is al 5 jaar oud maar geeft de juiste uitleg om alle shaders materialen te maken. https://youtu.be/4H5W6C_Mbck Succes. 13
Leden stellen zich voor / Re: Hoi ik ben Xan« Gepost op: 24 februari 2023, 16:07:02 pm »
Huizen maken dan kijk even naar deze Blender addon ARCHIMESH
https://youtu.be/_1J0lvfmFQs Of deze ArchiPack kijk even wat je fijner vindt werken https://youtu.be/l-aom9PyosM 14
Blender Interface / Re: Vertices in edit mode gedragen zich vreemd« Gepost op: 24 februari 2023, 15:57:18 pm »15
Leuterhoek / Re: render batch sequence ( hoe?)« Gepost op: 23 februari 2023, 18:53:35 pm »
Misschien heb je hier wat aan
https://youtu.be/KRp23ckLh7M |