Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Xan

Pagina's: [1] 2
1
Eindresultaten / Kon het niet laten
« Gepost op: 08 september 2024, 18:49:27 pm »



Wat snelle humor.  ;)


2
Eindresultaten / PawWing IV
« Gepost op: 06 september 2024, 15:34:04 pm »




Als katten het hogerop gaan zoeken.
 

3
Leuterhoek / Is Blender 4.2.1 een verlate 1 aprilgrap?
« Gepost op: 24 augustus 2024, 21:39:39 pm »
Ik heb alle menu's compact staan. Nu staat er bij de hoofdbalk onder Toggle, Utilities, Settings en Preference netjes 'naast' elkaar, wat is dan het nut van compact? Zeker omdat die ook gewoon in de zelfde submenu's staan. In 4.3 is dat gelukkig weer weg.

4.2.1 gooit ook constant een addon weg omdat iemand de zelfde naam is gaan gebruiken [quick menu]. Die ik heb is nuttig, net als de q maar dan met alle gemakken die q mist en makkelijk te maken met een json. Die andere is alleen maar leuk voor personen die Shift+a niet kunnen vinden. Dat lijkt in 4.3 gerepareerd te zijn.

En aan het einde schrik je je rot. DANGER WILL ROBINSON DANGER, THE FILE HAS NOT BEEN SAVED. Euh, dat heb ik toch standaard uit staan. Kijk 4.3 zeurt niet.

EDIT: Nop, met de addon is ook onder 4.3. A hoe zeiden ze dat vroeger. Development is 25% coding en en 75% zoeken naar een geschikte naam. Dat zal ook wel opgaan voor de addon makers. Ik sla 4.2 maar over, 4.3 loopt lekker.

Hoewel, wat zeur ik, Lightwave dat is echt lachen.

4
Onderhanden werk / Cats in Space
« Gepost op: 19 augustus 2024, 15:39:19 pm »
Tote Maus Industrie presenteert 'Cat Wing IV' en hun eerste Satelliet 'Katnip Finder I'



Ik heb inmiddels een klein brandje onder de dakpannen, even ophouden. Ik moet de katten nog, het achterruim en dan komt het inkleuren. De zonnepanelen van de satelliet, de telescooparmen in het ruim met de scharnierliften werken al. Die liften zijn niet echt te zien in deze proefopstelling, komt nog.

Er zit nog zeker een maandje werk aan maar het heeft al vorm. Ik ben alleen nog aan het puzzelen hoe ik die planeet moet maken op de achtergrond, de katten weet ik al.

O en dat ding kan landen, hij heeft wielen, dan kan ik er verschillende renders van maken.

5
Eindresultaten / eerder werk
« Gepost op: 10 augustus 2024, 09:14:15 am »
Twee die ik hier nog niet gezet had



Een van vorig jaar om uit te zoeken hoe het licht werkte



Deze is van dit jaar, er zitten nog fouten in maar ik had er even genoeg van. Gezien alles procedure is, het enige licht wat ik gebruikt heb zit in de tunnel en is negatief. Ow ja en de lasser muis.

Ik moet echt aan de slag met dat licht, maar als ik begin te bouwen verlies ik me zelf, dat is leuk.

Edit: typoos

6
Eindresultaten / De Diesel
« Gepost op: 01 februari 2024, 13:02:55 pm »




Zo dit ziet er beter uit
Hij is opzettelijk wat aan de donkere kant
Beter voor de sfeer


7
Leuterhoek / babbelhoek
« Gepost op: 26 januari 2024, 09:21:17 am »
@roobol
Hoop dat je het niet erg vind hier verder te gaan.
'T was niet ons straatje en ging te ver offtopic.

Goed het begon ergens bij de dino's, passeerde het draken tijdperk en schoof door naar de paarden.

Ik vermoed, gezien je pensioen, 10.
Ik herinneren me nog de maanlanding, althans dat ze op de maan hopte. Ik stond in mijn pyjama achter de stoel van mijn moeder naar de zwart wit te kijken. Met de cuba crisis was ik er nog niet.

8
Onderhanden werk / Diesel
« Gepost op: 24 januari 2024, 10:04:24 am »



Dit dacht ik bij een diesel lock, een beetje retrofuturisme.
Hij staat in de stijgers. Schaduw, kleur, licht moeten nog en wat kleine prullaria.

9
Eindresultaten / Gracht in A'Dam
« Gepost op: 05 december 2023, 09:15:14 am »


En hier een van mij
Alleen procedural met mijn eerste stapjes in grease pencil.

Zitten nog wat minpunten in. De fake shadow is niet echt goed te zien en het lijnenspel van die figuranten kan ik beter eerst opzetten in FireAlpaca. Ik heb een 13" 2in1 dat tekent prettiger dan zo'n wacom op de schoot [ik werk doorgaans lui vanuit een hangstoel].

Ik heb bewust de kleuren minimaal gehouden, na al dat rood de laatste keer had ik er even genoeg van.

10
Eindresultaten / Spelen met kleuren
« Gepost op: 17 november 2023, 14:14:00 pm »
 


En ik weet weer wat meer van Blender

11
Over Blender / Layout van Blenders glas in lood
« Gepost op: 11 oktober 2023, 09:21:24 am »
Ik heb een vraagje over het indelen van de vensters

De customizing van Blender is optimaal dus ik neem aan dat er ook een setting moet zijn die voorkomt dat de vensters onderling gaan snappen. Als ik links een venster groter maak en recht bevind zich op de zelfde hoogte trekt hij die ook mee. Dat had ik graag uit gezet, ik kan alleen die setting nergens vinden.


12
Onderhanden werk / studie
« Gepost op: 15 juli 2023, 10:45:49 am »



Ik wilde die korrelige structuur van pulppapier na te bootsen, dat is me wel gelukt. Ook dat de freestyle lijnen nu verdwijnen in de diepte, die kon ik laatst niet vinden.

De kraaien missen nog, ben er nog mee bezig
Ik dacht de natuur te volgen en heb alle 55+ pennen gemaakt van de vleugel
Dat was niet zo slim maar goed afdoende leer men

De poppetjes komen uit MakeHuman. Ik heb alleen hier en daar alleen de texture wat verandert of de kleding. Ze zijn vulling.

Overigens, die Cambridge Mosque Tutorial https://www.youtube.com/watch?v=0VSxDgScFFo was leuk. Zucht, ik moet me echt gaan beperken, te veel bomen waar ik in kan.
 

13
Animatie en Rigging / Vraagje
« Gepost op: 08 juli 2023, 09:00:47 am »
Ik ben met een Kauwtje bezig en het beestje moet een rig hebben
Ik had al bij de katten gemerkt dat er meer bij komt kijken

Ik ben op de google buis gaan zoeken vanwege de vleugels. Helaas zijn de meeste over een vaste vleugel. Ik wil echter met losse pennen werken. Nu heb ik er wel een gevonden maar ik raak het verhaal telkens kwijt, hij is erg rommelig.

Ik zoek een betere uitleg over hoe ik die losse pennen moet hanteren en hoe ik dan die weight paint en topology daarbij moet zien.

Thx

14
Hardware / NVIDIA Drivers
« Gepost op: 03 juli 2023, 06:49:36 am »
Als jullie lag tegen komen in Blender

Het ligt niet aan Blender maar aan de NVIDIA driver versie 536.40 [de laatste van hun]

Clean install versie 536.23 en de lag is verdwenen

15
Leuterhoek / Vraagje hoogbouw
« Gepost op: 10 juni 2023, 10:09:07 am »
Volgens mij hoort het hier thuis
Het heeft maar zijdelings te maken met Blender

Ik ben op zoek naar de maten of in ieder geval hoe dat ding heet, zodat ik wat gerichter kan zoeken op internet.

Ik moet zo'n trap maken die je wel eens aan de buitenkant ziet tegen hoge gebouwen aan. Waar je door een kooi naar boven gaat. Als er iemand is die ook hoogbouw kent, ik heb alleen de afstand van de treden en omvang van de kooi nodig, de rest kan ik wel berekenen van wat ik weet.

Thx



Pagina's: [1] 2