Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Topics - Mark aka Dark
1
« Gepost op: 21 april 2024, 18:30:25 pm »
Goedendag allemaal,
Van de week kwam ik er achter dat het forum plat lag. Zojuist heb ik dat gefixed. Dit bracht me wel direct bij een punt van aandacht.
Al meer dan 10 jaar voorzie ik in een forum voor de nederlandse blender community. Dat is begonnen in de tijd dat ik zelf met Blender werkte. Inmiddels doe ik dat al jaren niet meer zo actief. Sinds enkele maanden gaat het niet zo goed met mijn gezondheid. Ik moet daardoor veel van mijn activiteiten staken om zodoende de ruimte te krijgen om weer beter te worden. Het runnen van dit forum is 1 van de vele activiteiten die ga stoppen.
Om nou niet zomaar dit forum, met al het moois wat er in zit, op te heffen, wil ik eerst kijken of er misschien animo is om dit forum over te nemen. Naast tijd kost dit ongeveer 40 euro per jaar. Een beetje een technische achtergrond is wel handig hiervoor. Als ik niemand vind, dan zal ik het forum moeten sluiten en dan verdwijnt het. Dus:
Is er iemand die dit forum van mij wil overnemen om zo het voortbestaan veilig te stellen?
Ik hoor het graag. Mark
2
« Gepost op: 07 september 2021, 14:12:18 pm »
Hallo leden,
Aangezien het voor mij administratief wat makkelijker is om dit forum onder te brengen bij mijn vaste hosting partij ga ik dit forum verhuizen. Jullie zullen hier hier iets van merken. het forum zal soms even niet beschikbaar zijn, verwijzen naar een tijdelijke domeinnaam en ineens beveiligd (SSL) zijn.
Wanneer de migratie afgerond is laat ik het jullie weten.
Groet, Mark
3
« Gepost op: 10 oktober 2018, 15:30:48 pm »
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik het forum een update gegeven naar de laatst beschikbare versie. Mochten jullie tegen problemen aanlopen dan hoor ik dat graag.
Verder ben ik al een hele tijd niet online geweest op dit forum, dus vandaar even de volgende vraag: Zijn er problemen / issues waar ik aandacht aan moet besteden tav het forum?
Hoor graag van jullie.
MAD
4
« Gepost op: 30 april 2018, 16:05:15 pm »
Goedemiddag, In de mailbox van dbc-3d.nl heb ik dit bericht gekregen. Ik heb hem de link naar meetup.com gestuurd. Maar misschien heeft iemand anders nog suggesties? Zo ja, mail die dan even naar zijn eigen mailadres (zie handtekening). Ik stuur hem ook de link van dit draadje, dus er kan ook eventueel hier geantwoord worden (in het engels). maar ik weet niet of hij dat dan leest. Groet, Mark Hello! My name is JD, and I am a Blender user / visual artist / projection mapper / video guy from the United States.
I will be in the Netherlands and Belgium In May (Edam May 15/17 - Ghent May 17-21 - Amsterdam 22-25) and was curious if any Blender meetups / VJ events / festivals may be happening in that time frame.
Also, I have a projection festival in the United States in November, and invite any and all visual artists to consider participating. www.PublicEyeSoar.net
thanks very much for any information you can point me to. JD
John (JD) Daniel 318 Luverne Ave, Panama City, FL 32401 USA jdjddjdj@gmail.com www.PublicEyeSoar.net
6
« Gepost op: 14 juni 2017, 16:02:04 pm »
Een goedemiddag allemaal, Mijn broertje maakt speakers, high end speakers. In dit is een set die hij onlangs gemaakt heeft. Ik heb hier een 3d model van gemaakt en het in een soort van studio scene gezet. Ik heb het idee dat de speakers wel redelijk gelukt zijn, maar twijfel nog een beetje over de belichting. De linker speaker bijvoorbeeld ziet er naar mijn idee vreemd uit. Echter klopt het wel, de speakers is afgelakt wat de oppervlakte glossy maakt en links van de speaker staat een lichtbron. Iemand tips? Groet, Mark
7
« Gepost op: 09 juni 2017, 08:58:57 am »
Hallo luitjes,
Is er iemand die toevallig een 3d printer heeft en daar vanaf wil? Ik dacht in het verleden op het forum gelezen te hebben dat er leden waren met zo'n ding.
Hoor graag! Mark
8
« Gepost op: 01 maart 2017, 17:52:23 pm »
Hallo allemaal, Na mijn laatste bericht leek Daniek weer te herstellen. Echter moest Daniek de donderdag erna gereanimeerd worden omdat ze ineens zuurstof te kort had. Daarna ging het snel bergafwaarts. De artsen dachten dat ze de zaterdag erop niet zou halen, maar Daniek liet zien dat ze nog steeds Daniek was. Vorige week heeft ze haar laatste strijd tegen haar longziekte (pulmonale hypertensie) gevoerd en deze verloren. Afgelopen maandag avond is Daniek in onze armen overleden. Wij mogen geloven dat Daniek nu in de hemel is en verlost is van alle ellende van deze wereld. Wij echter moeten de rest van ons leven haar missen. Bijgaand haar rouwkaart: https://www.dropbox.com/s/y4t6r4xyy8fxwrt/kaart_DvDijk.pdf?dl=0Groet, Mark
9
« Gepost op: 12 september 2015, 14:08:37 pm »
Hallo allemaal, Weer terug van vakantie. Heb tijdens de week zitten spelen met het overzetten van highres objecten naar de game engine. Een object moet dan lowres gemaakt worden zodat de engine het goed kan renderen zonder dat het te veel resources vraagt. Stappen: 1. model een highres model 2. bake een normal map 3. bake een texturemap 4. bake een AO map 5. model een lowres model (in dit geval een standaard kubus) 6. voeg de normal, texture en AO map toe 7. klaar Links Game-engine lowres model: 8 vertices 6 faces 12 Tris Rechts blender render highres model: 4600 vertices 4700 faces 9000 Tris onderstaand het resultaat:
10
« Gepost op: 11 augustus 2015, 15:23:08 pm »
Hallo iedereen,
Het is weken geleden dat ik hier online ben geweest, en dat gaat in de aankomende periode zo blijven (helaas).
Na het mooie nieuws dat wij in december onze derde koter mogen krijgen hebben wij een paar weken terug definitief het nieuws gekregen dat we een meisje met het syndroom van down gaan krijgen. Daarnaast heeft ze een volledig AVSD (hartafwijking).
Dat betekent de aankomende periode veel ziekenhuis bezoek, veel stress en zorgen en weinig energie. Daarom vermoed ik dat ik niet veel online zal zijn. Ik heb nog wat projecten lopen, maar die zullen teruggesneden worden naar de noodzakelijke projecten.
Dus, als jullie iets nodig hebben, aangepast willen hebben op het forum, vragen of opmerkingen hebben aan mijn adres: Mail me. Ik heb gewoon de tijd niet meer om elke post op het forum te lezen, hoe graag ik het ook zou willen.
Veel blender plezier! Mark
11
« Gepost op: 13 juli 2015, 17:44:44 pm »
Coole site die ik tegen kwam op zoek naar modellen: http://www.cgtrader.com/Heel veel gratis modellen, en er zitten mooie tussen ook! En ze hebben er ook challenges! Dus als je nog niet je handen vol hebt aan die van ons zelf dan kun je je daar ook nog uitleven. MAD
12
« Gepost op: 10 juli 2015, 13:45:26 pm »
Hallo allemaal, De blender meetup gaat er dit keer anders uitzien, en ziet er interessant uit. Misschien heeft 1 van jullie interesse? Als je wil: tempo, want er zijn maar 20 plekken, en zojuist waren er nog maar 12 vrij. Meer info hierMAD
14
« Gepost op: 12 maart 2015, 21:26:03 pm »
Nav een post van JvL over de shaders handleiding van Blender Guru heb ik wat zit klooien met glas. Ik heb dus niet alleen een glass-shader gebruikt, maar ook een refraction en een diffuse. er zit wat ruis in, heb maar 200 samples gedaan, anders duurde het renderen een beetje lang. Dit is het effect:
15
« Gepost op: 23 januari 2015, 15:07:35 pm »
Hier alvast het begin van het script wat ik aan het maken ben om cloth settings van een gelinkte cloth sim aan te passen. Zorg dat de cloth sim eerst zichtbaar is dmv het pinnen van het cloth object.
Kopieer dit script in de texteditor van blender. Pas de object naam en variabelen aan zodat ze ALLEMAAL staan zoals je ze wilt hebben. Klik dan op run script onder in de taskbar van de texteditor. Et voila! Als de wijzigingen niet direct zichtbaar zijn beweeg dan met je muis over het settings gedeelte.
Vooralsnog kun je alleen de settings van de Cloth en de Cloth Cache aanpassen, maar ik ben bezig het script uit te breiden!
#Script to modify cloth simulation setings from opbjects from Linked File #Author: Mark van Dijk
import bpy
#######set the object you want to change cloth settings from, place the name between "s # EXAMPLE: "My_Object" objectname = "Cylinder"
#######Cloth Settings QualitySteps = 5 #Quality of the simulation in steps per frame MaterialMass = 0.3 #Mass of the cloth material MaterialStructural = 15 #stiffness of structure MaterialBending = 0.5 #Wrinkle Coefficent DampingSpring = 5 #Damping of cloth velocity DampingAir = 1 #Thickness of the air, slowing falling things DampingVelocity = 1 #Help cloth to reach resting position faster USAGE: must between 0 and 1 Pinning = True #Enable pinning of cloth vertices USAGE: True or False PinVertexGroup = 'Pin' #Vertex group for pinning Vertices USAGE: place groupname between '' PinSpringStiffness = 1 #Pin spring stiffness PrerollFrames = 0 #Start simulation a number of frames earlier to let the cloth set in
#Cloth Cache Settings FrameStart = 1 #Frame on which the simulation starts. EXAMPLE: FrameStart = 1 FrameEnd = 50 #Frame on which the simulation ends. EXAMPLE: FrameEnd = 50 DiskCache = True #Save cache files to disk USAGE: True or False UseLibPath = False #Use this file's path for the disk #cache when library linked into another file USAGE: True or False Compression = 'NO' #Compression method to be used USAGE: 'NO' or 'LIGHT' or 'HEAVY'
################################################ ### Don't change anything beneath this block ### ################################################
#setting the object, modifier and Cache obj = bpy.data.objects [objectname] Cloth = obj.modifiers["Cloth"] ClothCache = Cloth.point_cache
#changing Settings Cloth.settings.quality = QualitySteps Cloth.settings.mass = MaterialMass Cloth.settings.structural_stiffness = MaterialStructural Cloth.settings.bending_stiffness = MaterialBending Cloth.settings.spring_damping = DampingSpring Cloth.settings.air_damping = DampingAir Cloth.settings.vel_damping = DampingVelocity Cloth.settings.use_pin_cloth = Pinning Cloth.settings.vertex_group_mass = PinVertexGroup Cloth.settings.pin_stiffness = PinSpringStiffness Cloth.settings.pre_roll = PrerollFrames
ClothCache.frame_start = FrameStart ClothCache.frame_end = FrameEnd ClothCache.use_disk_cache = DiskCache ClothCache.use_library_path = UseLibPath ClothCache.compression = Compression
|