Hulp > Belichting en Rendering
GPU geheugen benutten
Ellajiw:
Met Cycles duurt het maken van een render op mijn computer een paar minuten (behoorlijk snel), maar het piekgebruik is altijd 'maar' rond de 250 MB. Nu heb ik een GPU van 4 GB, dus die wil ik dan ook gebruiken. Waar kun je instellen dat Cycles meer piekgeheugen van de GPU gebruikt om sneller te renderen? Of werkt dit niet zo?
P D:
Ik heb niet zo veel verstand van computers maar ik weet dat de onderstaande instellingen ook veel invloed heeft op de snelheid.
JvL:
Misschien zit er wat voor je bij:
http://www.blenderguru.com/articles/4-easy-ways-to-speed-up-cycles/#.VFKqM_mG9HU
http://www.blenderguru.com/articles/13-ways-to-reduce-render-times/#.VFKqlfmG9HU
Ellajiw:
Bedankt voor het meedenken!
Die 256x256 is de tile-size (de grootte van vierkantjes die per keer worden gerenderd) waarbij een GPU het snelst rendert (de CPU heeft een ander optimum, die rendert sneller met kleine tile-sizes; omgekeerd evenredig aan de maximalisatie van de GPU).
In die tutorials heb ik het antwoord ook niet gevonden. Hmmmm, ik zal er nog wat verder erin duiken dan ;)
P D:
Laat even weten als je iets gevonden hebt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie