Topic: enkele van mijn 3d prints  (gelezen 5058 keer)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2014, 17:10:44 pm »
Dat ziet er goed uit. Het filmpje wilde het hier op mijn werk niet doen dus die kijk ik vanavond thuis even.

Wel gaaf hoor als je dit soort dingen gewoon thuis kunt maken.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2014, 21:51:33 pm »
Dat ziet er inderdaad gaaf uit.

Jij print trouwens ook voor anderen toch?
Ik heb een model gemaakt afgelopen weekend, en dat moest me 300 euro kosten bij shapeways om te laten printen.
Heb ik dus niet gedaan. Was me een beetje te duur.

Als je print voor anderen, wat zijn je maximaal dimensies?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2014, 22:07:02 pm »
Net het filmpje gekeken van de tandwielen. Dat ziet er ook goed uit.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Mark± Wat zijn de beperkingen qua printen?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2014, 22:31:39 pm »
Zelf heb ik ook een 3d printer willen kopen maar heb daar vanaf gezien vanwege de beperkingen van een betaalbare printer. Ik wilde die gebruiken voor modelbouw maar daar is de resolutie veel te grof voor. Ze maken veel reclame voor een naukeurigheid van .01 mm. Dat klopt opzich wel maar dan zet hij daar wel een dot neer van 1 mm. Ook is het voor de meeste printers niet mogelijk om overhangende delen te printen omdat daar dan ondersteunend materiaal geprint moet worden. Mijn advies is om nog even te wachten tot die techniek wat meer ontwikkend is. Er zijn wel goede 3d printers te koop maar die zijn voor een particulier niet te betalen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2014, 23:07:11 pm »
Geinig die vierkante tandwielen uit een 3d printer en gaaf dat ze nog kunnen draaien ook.
Voor mij geen Blender en 3d printen, voor mij is het een te dure hobby  :( ;)
Maar jullie pioniers succes met het 3d printen.

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2014, 23:15:57 pm »
Dat ziet er inderdaad gaaf uit.

Jij print trouwens ook voor anderen toch?
Ik heb een model gemaakt afgelopen weekend, en dat moest me 300 euro kosten bij shapeways om te laten printen.
Heb ik dus niet gedaan. Was me een beetje te duur.

Als je print voor anderen, wat zijn je maximaal dimensies?

MAD

ik kan 20*20*20 cm printen ..mijn voorkuer gaat uit naar pla omdat dit harder is dan abs en minder krimp heeft en betere details

heb je al gekeken op   http://www.3dhubs.com/   ...

als je me een file kan bezorgen wil ik wel eens bekijken hoe en wat

verzendingskosten , materiaal ,aantal uur werk

ik zal in elk geval niet op 300€ uitkomen

Zelf heb ik ook een 3d printer willen kopen maar heb daar vanaf gezien vanwege de beperkingen van een betaalbare printer. Ik wilde die gebruiken voor modelbouw maar daar is de resolutie veel te grof voor. Ze maken veel reclame voor een naukeurigheid van .01 mm. Dat klopt opzich wel maar dan zet hij daar wel een dot neer van 1 mm. Ook is het voor de meeste printers niet mogelijk om overhangende delen te printen omdat daar dan ondersteunend materiaal geprint moet worden. Mijn advies is om nog even te wachten tot die techniek wat meer ontwikkend is. Er zijn wel goede 3d printers te koop maar die zijn voor een particulier niet te betalen.

als je zo'n printer aankoopt dan is het echt wel noodzakelijk dat je een technische kennis hebt ....je moet zo'n printer goed afstellen voor goede resultaten ,
materialen kennis is ook een must ,
wat de resolutie aangaat ,mij is het gelukt om te printen met een z resolutie van 0.05 mm
meestal print ik in 0,1mm of 0.2 mm
mijn slicer staat ingesteld tot op 0.01 mm nauwkeurig
printkop die ik nu ga gebruiken is 0.35mm in diameter
verder als je iets print dan moet het afgewerkt worden ,je mag niet verwachten dat het er perfect uitkomt ,of je moet gaan investeren in een printer die 5000€ kost die met laser werkt,of een poederprinter

btw 3d printen bestaat al sinds de jaren 70 ,,een 3d printer is gewoon een cnc machine

Geinig die vierkante tandwielen uit een 3d printer en gaaf dat ze nog kunnen draaien ook.
Voor mij geen Blender en 3d printen, voor mij is het een te dure hobby  :( ;)
Maar jullie pioniers succes met het 3d printen.

t'is plezant om mee bezig te zijn
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2014, 23:22:26 pm door RDL »