Topic: Blender education: Library  (gelezen 16531 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #30 Gepost op: 03 februari 2015, 16:50:29 pm »

En dat van die template pagina's ga ik nog eens bekijken. Ik heb altijd een beetje schrik bij het knoeien in de code van Drupal zelf. Ik probeer altijd eerst een andere oplossing te vinden.
Volgens mij was er ook een module panels ofzo. Heb ik mee gewerkt, maar naar mijn idee werd de site daar een stuk trager van.
Citaat
Voor ster ratings heb ik fivestar in gebruik en dat werkt goed. Maar ik vind zelf dat een korte uitleg vaak meer zegt dan 3, 4 of 5 sterren.
Kun je daar de comments niet voor misbruiken? noem het geen comments, maar reviews en klaar. :-)

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #31 Gepost op: 12 maart 2015, 10:56:53 am »
Hallo, nog eens een update,

ik ben er nog altijd aan bezig, maar (zoals ik mogelijk al eerder heb vermeld) ben ik eerst de website van mijn vereniging in Drupal aan het hermaken. Kwestie van een oefenproject te hebben alvorens ik naar het echte werk over ga.

Daarrond nog een paar vraagjes waar Mark het antwoord misschien op weet:
  • Ik heb een bepaalde pagina waar ik javascript wil gebruiken voor iets. Voor zover begrepen zijn er 3 manieren om js toe te voegen: via een module, via de .info file van het thema of in via php in de template file van het thema. Klopt dat? Momenteel doe ik het via de .info methode en dat lijkt te werken, maar nu vraag ik mij af hoe ik kan voorkomen dat de js ook wordt ingeladen op andere pagina's?
  • Ik heb ook nog een probleem met modules, meer bepaald de 'feeds' module. Op mijn WAMP server thuis werkt het allemaal, maar op de drupal versie die op one.com staat kan ik die module niet activeren. De vinkjes staan gewoon grijs. Enig idee?

Groetjes Nick

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #32 Gepost op: 15 maart 2015, 21:39:22 pm »
Spijtig,

omschakelen naar Drupal heeft me veel tijd gekost en nu blijkt dat iemand anders (die er toch ook al een jaar aan bezig is) mij voor is (naar mijn gevoel ook in Drupal of gelijkaardig).

Om in competitie te gaan is niet slim denk ik. Zo te horen hebben ze er een team achter zitten en daar kan ik waarschijnlijk toch niet tegen op. Spijtig. Want ik had nog wel een paar andere ideeën om aan de website te koppelen.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #33 Gepost op: 15 maart 2015, 22:11:32 pm »
Waar heb je het nou over? Het education gedeelte of de tuts library?

Wel jammer dat je er een hoop tijd in hebt zitten, maar dat het uiteindelijk voor niets wordt. Je hebt wel veel geleerd waarschijnlijk, en dat is altijd mooi meegenomen.

Wie zit(ten) je dwars?

EDIT: ik zie het al, Blender hub. Maar dat is alleen voor het tutorial gedeelte. Dus niet het education gedeelte. Ga je daar nog mee verder?

MAD
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2015, 22:27:07 pm door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 15 maart 2015, 23:07:43 pm »
Dat is zeker jammer van al je inspanningen maar zoals Mark zegt, het zal toch een leerzame ervaring geweest zijn.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 16 maart 2015, 00:15:24 am »
Spijtig,

omschakelen naar Drupal heeft me veel tijd gekost en nu blijkt dat iemand anders (die er toch ook al een jaar aan bezig is) mij voor is (naar mijn gevoel ook in Drupal of gelijkaardig).

Om in competitie te gaan is niet slim denk ik. Zo te horen hebben ze er een team achter zitten en daar kan ik waarschijnlijk toch niet tegen op. Spijtig. Want ik had nog wel een paar andere ideeën om aan de website te koppelen.

Wat kan dat jou schelen?  :o Gewoon doen. Waarom moet per se competitie zijn?
Bovendien zonder concurrentie kan geen kwaliteitsverbetering plaatsvinden. Juist omdat je nog "paar andere ideeën" hebt, moet je doorgaan.

Succes,
Mocht je hulp nodig hebben, al heb ik weinig kennis van codes etc, wil ik je best helpen. Misschien met het testen?

P.S.: "daar kan ik waarschijnlijk toch niet tegen op" - Je twijfelt hierover zo te zien, misschien kan je het toch wel.
Als hij een team achter heeft zitten, heb jij een heel forum! 8)
Ave, morituri te salutant.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 783
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #36 Gepost op: 16 maart 2015, 14:53:01 pm »
Wat kan dat jou schelen?  :o Gewoon doen. Waarom moet per se competitie zijn?
Bovendien zonder concurrentie kan geen kwaliteitsverbetering plaatsvinden. Juist omdat je nog "paar andere ideeën" hebt, moet je doorgaan.

Succes,
Mocht je hulp nodig hebben, al heb ik weinig kennis van codes etc, wil ik je best helpen. Misschien met het testen?

P.S.: "daar kan ik waarschijnlijk toch niet tegen op" - Je twijfelt hierover zo te zien, misschien kan je het toch wel.
Als hij een team achter heeft zitten, heb jij een heel forum! 8)

ik zou je ook niet direct uit het veld laten slaan. Hou het even in de gaten. De site die er nu staat, die is nogal basic en mist nogal wat features:

- geen connectie met youtube; -> waarom? uploaden dmv het ingeven van een youtube link is wel heeeeel handig. youtube API doet de rest.
- lijst worden niet logisch gesorteerd
- om tuts te registreren moet je ingelogd zijn.
- geen mogelijkheid om op tags te zoeken
- geen mogelijkheid om tags toe te voegen
- geen mogelijkheid om playlists te maken zodat je tut-series kwijt kunt.
- geen reclames (die je eventueel kunt delen met je tut-makers, waardoor het interessant kan zijn om tuts te uploaden).
- tuts toevoegen met 1 knop vanuit youtube (oh ja, dat is mogelijk :-) )

moet ik nog even doorgaan? :-)

Er staan nu ruwweg 30 tuts op, dat is niet veel. Ik moet nog zien hoeveel mensen moeite gaan doen om daar te uploaden. dus wat ik zeg: ga nog even door (misschien wat lager pitje). Houd die site in de gaten, en als het niet uitwerkt daar, dan doe jij het beter. :-)

Mark
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #37 Gepost op: 17 maart 2015, 19:41:31 pm »
Mannen,

jullie hebben gelijk. Bedankt voor de woorden van steun. Ik heb er zelf ook nog eens over nagedacht en ik ben tot een besluit gekomen: ik ga niet opgeven.

Maar, ik ga het wel over een andere boeg gooien. Het doel blijft ongeveer hetzelfde, maar de methodologie verandert.

Ik moet nog eerst een ander project afwerken en dan, binnen een maand of zo, horen jullie nog van me.