Topic: The way of the samurai  (gelezen 393518 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #570 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:14:51 am »
Bedankt ijp! Wat betreft de VFX ben ik nu bij het eindgevecht maar de rest nog niet hoor. Maar ik kom elke keer weer een stapje dichter bij mijn einddoel.  ;)
Op zich ga ik het bloed wel op deze wijze toepassen maar het moet nog wat verder verfijnd worden.
Deze test was even om te kijken of het een bruikbare methode is en dat is het zeker wel.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #571 Gepost op: 30 oktober 2014, 10:21:20 am »
Het gaat wel goed komen met het bloed. Ziet er nu al goed uit. Desnoods kunnen we van de community wat bloed doneren als je te kort komt. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #572 Gepost op: 30 oktober 2014, 10:41:24 am »
Bedankt koos, enneh......ik heb maar ee paar litertjes nodig hoor..... ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #573 Gepost op: 31 oktober 2014, 01:27:53 am »
Vanavond weer even een snel testje....teleportatie!
Ik ben helaas nog niet tevreden over het resultaat maar ik had dan ook weinig tijd. Als ik het nog beter krijg dan gebruik ik het en anders niet.  ;D

http://youtu.be/BMBzfGFIeXo

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #574 Gepost op: 31 oktober 2014, 07:36:27 am »

Waarschijnlijk is ook hier ook alleen een soundeffect nodig om het beter te krijgen.
Je hebt het in de movie van het oude stadje kunnen zien wat voor een verschil dat maakt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #575 Gepost op: 31 oktober 2014, 12:31:03 pm »
Misschien het effect wat minder solide en wat meer gloed er omheen zodat je hem kun zien verdwijnen.
ik roep maar wat hoor ;)
Ik ben het eens met P D en denk ook dat je met geluid veel kunt bereiken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #576 Gepost op: 31 oktober 2014, 13:03:49 pm »
Dat is ook zo. In mijn vorige animaties werd de sfeer voornamelijk door de ondersteuning van geluiden en muziek opgebouwd.
Maar in dit geval vond ik het testje visueel nog niet zo aantrekkelijk. Zal ook wel komen omdat ik het in minder dan een uur in elkaar geknutseld heb inclusief compositing.

Ik denk wel dat je gelijk hebt ijp, het moet wat transparanter en misschien ook wel een ander kleurtje, iets sneller etcetera. Nou ja, komend weekend nog maar ens naar kijken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #577 Gepost op: 01 november 2014, 12:48:29 pm »
Ik ben benieuwd.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #578 Gepost op: 03 november 2014, 22:00:00 pm »
Hmmm...duurt wat langer dan verwacht. Afgelopen vrijdag een Halloweenfeestje gehad dat wat uit de hand gelopen is... 8).
Vanavond weer begonnen met het teleportatie effect maar nog geen mooie oplossing gevonden. Ik blijf nog even verder zoeken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #579 Gepost op: 05 november 2014, 01:02:11 am »
Oke, het is nog steeds niet helemaal wat ik wil maar ik vind het al een stuk beter. Het mag allemaal nog wat heftiger en explosiever (met name de particles) en er moet nog iets van een lichtflits bij maar dat komt wel goed.

http://youtu.be/AjYMyubCHBA

Het gaat momenteel ook allemaal niet zo heel snel doordat ik ook nogal druk met mijn werk ben en ik ben bezig met het maken van pose sketches.
Best veel werk om alle belangrijke poses met bijbehorende camerastandpunten uit te tekenen, aangezien ik ook niet zo'n tekenaar ben.  ;D
Het zijn mop zich maar eenvoudige schetsen waaruit vooral de lichaamshoudingen blijken. Daarna kan ik eindelijk gaan beginnen met het blocken van de animatie, dus het animeren van de getekende poses om te kijken of alles goed uit komt in de 3D scenes.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #580 Gepost op: 05 november 2014, 10:02:11 am »
Gaat heel er de goede kant op. Hoe maak je zoiets?

Ik heb net even gegoogeld en deze tutorial gevonden. Heb hem nog niet gedaan. Wie weet inspireert het jou. Is het vergelijkbaar met jouw methode?
https://www.youtube.com/watch?v=gD8qlNdEt6E

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #581 Gepost op: 05 november 2014, 10:43:16 am »
Dat ziet er al veel beter uit maar met de Koos 2 tutorial zou het misschien nog mooier kunnen worden.
Succes en werk ze. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #582 Gepost op: 05 november 2014, 11:34:06 am »
Bedankt heren!

De methode uit de tutorial is een compleet andere methode maar wel een leuke. Die heb ik al eens op een logo toegepast.
Daarbij wordt je mesh opgebroken in een heleboel kleine stukjes die aan een particle system gekoppeld worden. Vervolgens laat je er wind of turbulence op los en de stukjes worden weggeblazen.

De methode die ik gebruikt heb is een box boven het object plaatsen die van boven naar beneden beweegt.  Met behulp van de boolean modifier wordt het object samengevoegd met de box (die niet gerendert wordt) waardoor het object ook echt verdwijnt. Onder de grote box hangt nog een kleinere box die m.b.v. een boolean voor het oplichtende randje zorgt.
Daarbij komt dan nog een particle system voor de oplichtende bolletjes met een texture om de boel wat te vervagen hoe hoger ze komen.

Ik zal vanavond wel wat plaatjes posten.

De reden waarom ik voor deze methode kies (met lichteffecten) is omdat het zich in een behoorlijk donkere omgeving af gaat spelen en het er door de lichteffecten lekker uitspringt en iedereen dit als teleportatie zal herkennen.
De dissolve ga ik wel op een andere manier proberen  toe te passen maar daarover later meer...... ;)
« Laatst bewerkt op: 05 november 2014, 11:50:23 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #583 Gepost op: 05 november 2014, 12:19:36 pm »
Ik vind het een prachtige methode en ben ervan overtuigd dat je op deze manier iets moois kunt maken, want het is het al.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #584 Gepost op: 05 november 2014, 12:35:53 pm »
Misschien is het iets om in plaats van een box een iets grilliger figuur te maken en deze dan ook nog eens wat geanimeerde shape key vervorming te geven, dan ziet het er minder mechanisch uit. nu lijkt het teleporteren te gebeuren door een soort scan als de 'doorsnede' grilliger is en geanimeerd, dan wordt het organiser.

Het is maar een voorstel. Het strakke, 'gescande' ziet er wat mij betreft ook goed uit.