Topic: The way of the samurai  (gelezen 392124 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #90 Gepost op: 18 januari 2014, 11:59:25 am »
Even ter illustratie:

Dit is de rok met automatic weights. De rok wordt exact per been verdeelt waardoor een scherpe deling in het midden ontstaat. Verder werkt hij goed.



Hier heb ik een rig gebruikt die de scherpe deling in het midden opheft in combinatie met automatic weights. Nadeel is dat de weights niet zwaar genoeg zijn waardoor de benen een grotere beweging maken dan de rok en dus door de rok heen komen.



Zoals je kunt zien ziet de beweging van de rok er stukken beter uit en dit is waar ik naar op zoek ben. Nu is het dus een kwestie van de weights beter te verdelen en goede overgangsgebieden tussen de weights te vinden en dat is dus het lastigste deel.

Geduld, geduld, geduld......
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #91 Gepost op: 18 januari 2014, 19:24:42 pm »
Het valt niet mee om met automatic weights te werken, bij mijn mangazus bleef er van alles meebewegen maar dat heb ik opgelost om haar gewoon minimaal te laten bewegen :D (Geen doorzetter). ;)
Maar zo te zien is JVL wel een doorzetter en dat belooft straks wat, dat wordt een perfecte animatie ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #92 Gepost op: 19 januari 2014, 11:48:18 am »
Ik hou inderdaad niet van opgeven ijp, en zeker niet als ik een duidelijk doel voor ogen heb.  ;)
Op zich heb ik tot nu toe nog geen moeite gehad met het weight painten behalve dan met de rok. Maar ik heb besloten dat de rok toch nog niet echt haast heeft dus ik blijf gewoon proberen en ondertussen ga ik ook alvast wat andere dingen voorbereiden zodat ik mij niet helemaal stukbijt op die rok.
Ik moet ook nog een compleet decor bouwen waar het verhaal zich af gaat spelen. Het decor ga ik opbouwen uit 3d elementen afgewisseld met 2d elementen. Voor het decor zal ik ook niet alles zelf modelleren om tijd te besparen.
En natuurlijk zijn er nog andere kleine klusjes te doen zoals het tweaken van de rig van de samuraichick (o.a. vingerbewegingen en bewegingslimieten van de gewrichten) nog meer gezichtsuitdrukkingen toevoegen.
En natuurlijk ook niet onbelangrijk....er moet een tegenstander komen (of meerdere) waar ze haar agressie op kan loslaten!  :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #93 Gepost op: 19 januari 2014, 23:03:53 pm »
Vandaag nog even met weightpainting bezig geweest...pfffff!

Verder mijn tijd besteed aan het bij elkaar zoeken van 3d modellen voor de achtergrond en dergelijke. Ik heb nu een groot aantal japanse gebouwen en gebruiksvoorwerpen.
Deze zijn niet voorzien van materialen en texturen dus dat zal ik zelf nog moeten doen. Sommige modellen moeten ook nog wel wat opgeknapt worden maar het is altijd sneller dan zelf modelleren.
Op deze manier kan ik mij meer richten op character modeling en het animeren zelf zonder dat de totale projecttijd volledig uit de klauwen loopt.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 20 januari 2014, 10:44:09 am »
voor't geval je een stad wil bouwen of een dorp heb ik hier iets interessant gevonden

http://www.blendernation.com/2011/11/08 ... ommercial/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #95 Gepost op: 20 januari 2014, 15:23:58 pm »
Nou, ik ga geen heel dorp bouwen hoor. Ik wil hier en daar een decorstuk met daar tussen in groen.
Maar bedankt voor de link want ik weet wel iemand die ik er blij mee kan maken en misschien kan ik hem zelf ook nog goed gebruiken bij een volgend project.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #96 Gepost op: 21 januari 2014, 16:36:23 pm »
Gisteren nog een klein probleempje met de ogen opgelost want er zat een vreemde rotatie in de irissen als ik het hoofd schuin opzij draaide. Ik heb het kunnen verhelpen door een constraint toe te passen. Verder de rig nog wat getweaked om het animeren wat te vereenvoudigen. De bewegingen in het bovenlichaam en de handen zijn nu beter. Allemaal kleine dingetjes die niet echt plaatjeswaardig zijn maar wel noodzakelijk voor de volgende fase.
Deze week zal ik nog een testanimatie van de handbeweging posten maar verder heb ik niet heel veel tijd door drukte op het werk en een tussendoor opdrachtje voor een vriend die ik al te lang uitgesteld heb.  :oops:
volgende week kan ik er weer volle bak tegenaan.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #97 Gepost op: 22 januari 2014, 17:32:46 pm »
We wachten weer geduldig af. ;)
Succes met je tussendoor opdrachtje.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #98 Gepost op: 23 januari 2014, 00:31:28 am »
Dank je ijp! Ik ben even een model van een woonhuis aan het maken in Revit voor een verbouwing die een vriend wil gaan doen. Als hij klaar is zal ik hem wel op het forum posten. Het is overigens maar een heel simpoel model hoor zodat hij een beetje een indruk heeft hoe het er uit gaat zien.

Maar om jullie niet te lang in spanning te houden toch nog even twee plaatjes (wel met de oude rok):





« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2014, 08:43:43 am »
Weer heel indruk wekkend! Prachtig!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #100 Gepost op: 23 januari 2014, 12:44:06 pm »
Dank je! Zaterdag hoop ik weer even wat meer werk gedaan te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 23 januari 2014, 16:36:40 pm »
Heb je al aan 'cloth' simulation voor de 'rok' gedacht?
dik half uur film ... http://www.blenderdiplom.com/en/tutoria ... ycles.html  Engels gesproken ... (Duitse website afkomstig) ...

Groetjes
       Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #102 Gepost op: 23 januari 2014, 17:00:07 pm »
Ja, maar dat is nu precies wat ik niet wil gebruiken. Op zich is het heel mooi maar het past niet bij de maga/animestijl die ik wil gebruiken voor de animatie en daarbij is het technisch ook best lastig om dat helemaal kloppend te krijgen i.v.m. doorsnijdingen.
Die website ken ik inderdaad, erg grappig dat engels met een duits accent. Wel veel leuke tutorials!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #103 Gepost op: 27 januari 2014, 21:08:05 pm »
Nog even geduld voor de volgende update want ik ben momenteel nogal druk met wat andere dingen.
Ik heb een 3D model voor een verbouwing van een woonhuis gemaakt maar dat was niet meer dan een `praatprent`. Het is de bedoeling dat het een volledig bouwkundig model gaat worden waar de tekeningen voor de bouwaanvraag uit gegenereerd moeten worden (overigens gemaakt in Revit).

Daarnaast heb ik vandaag het verzoek gekregen om een poster voor een tattooconventie (in Rotterdam) onder handen te nemen. Daar moeten bewegende elementen in komen dus ik zal ook weer met Photoshop en After Effects aan de slag moeten.
En ik ben mij tegelijkertijd aan het verdiepen in het gebruik van de Pose Library en de Action Editor in Blender voor mijn eigen animatie en ....o ja, ik moet tussendoor ook nog een "beetje" werken.  :lol:

Maar geen nood, er komt deze week zeker nog een update!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #104 Gepost op: 28 januari 2014, 17:20:03 pm »
Hmmm, de poster waar ik het hierboven had is al weer verandert in een complete promo voor de conventie. Het is gelukkig wel een kortere dan de vorige keer. De poster met bewegende elementen en wat sfeerbeelden.  8-)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »