Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PKHG

Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 48
586
Leuterhoek / Gefeliciteerd!
« Gepost op: 20 oktober 2012, 18:03:12 pm »
Beste Mark en Wil!
ik zie net jullie 100 staan bij het aantal 'reacties'  :D  of meer (bij Mark)  :D
Toch even bij stil staan en feliciteren!
 
        Peter

587
Leuterhoek / Pythonista
« Gepost op: 20 oktober 2012, 18:01:27 pm »
Mijn nieuwste speelgoed is Pythonista op een Ipad ... (Python 3.2 denk ik met leuke voorbeelden) ...

(heb een Ipad aangeschaft om mijn kleinzoon, ver weg toch af en toe te kunnen zien ;-) )

588
Animaties / Re: Moleculen bouwen
« Gepost op: 18 oktober 2012, 13:20:21 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
en wat doet dat script dan?
Het script genereert rond een 'Centraal' atom 1 t/m 7 (in verschillende passende configuraties) een nieuw molecuul,
waarvan man kan aangeven WAT elk atoom moet zijn (uit de perioden tabel), past daar dan grootte en kleur en afstand aan ... dit kan meervoudig achter elkaar.

Daarna kan men voor alle onderdelen een 'rig' laten genereren ... om het geheel te kunnen animeren  :D

589
Animaties / Moleculen bouwen
« Gepost op: 17 oktober 2012, 20:54:00 pm »
Hi,
Heb net een oud script naar 2.64 geconverteerd,

een plaatje zegt ...

590
Modelleren / Re: Samenwerkproject: Auto (De Tomaso Pantera)
« Gepost op: 15 oktober 2012, 11:31:12 am »
Een voorruit gemaakt:



Net ontdekt: bij Ctrl-Numpad-1 komt wel het plaatje voor de achterkant naar voren,
maar de auto is ook gedraaid en dan is dat niet echt goed ... nog geen oplossing voor gevonden ...

591
Modelleren / Re: Samenwerkproject: Auto (De Tomaso Pantera)
« Gepost op: 14 oktober 2012, 11:30:36 am »
ruimte voor wielen gemaakt:



Een circel met vulling aangemaakt, in edit-mode naar een achtewiel verplaatst, mirror toegevoegd x EN y.
de circel om 90 graden gedraaid, rand gekozen en extrude, scale (groter gemaakt) .
ectruden voor de dikte ... en dan maar zwart material en wit material gemaakt en het witte aan
de (Ctrl-R) passende uitsnede 'assigned'.

592
Modelleren / Re: wie doet mee?
« Gepost op: 13 oktober 2012, 17:50:38 pm »
Citaat van: "Jogai"
Ik zie niet echt een afbeelding in je startpost.. Klopt dat?
Hier ook een handige referentie: http://humster3d.com/360-view/?id=29126
Oh, ik zie wel een prachtige auto! ?!

Maar jouw link is VEEL beter, heel erg leuk  :D !!!

593
Modelleren / Re: wie doet mee?
« Gepost op: 13 oktober 2012, 06:43:38 am »
Wil, je moet je niet per se aangesproken voelen, en natuurlijk, alleen wie zin en tijd heeft ...
't is voor de nog niet zo actieve bedoeld..

Vanochtend aangemaakt:
Werkwijze: de cubus een aantal keer subdivide, dan af en toe met Ctrl-R nieuwe (loodrechte) onderdeling toegevoegd.
Dan met proportional editing in de 4 standen (van de achtergrond)  knooppunten naar een vermoedelijk
goede plaats gesleept, met het muisrad de invloed-sphere aangepasst.
En geprobeerd het goed uit te laten zien.  Vaak Z gebruikt heen en weer (in edit mode en de 7 1 Ctrl-1 en 3 Numpads gebruikt). Op mooi 'quads' gelet ...

Na ja, valt niet mee maar ook niet helemaal tegen.

Smooth:

594
Modelleren / Samenwerkproject: Auto (De Tomaso Pantera)
« Gepost op: 12 oktober 2012, 17:29:04 pm »
Ook in onderstaande link zie je een prachtige Auto!
Deze:
En het is de bedoeling, dat WIJ elkaar verschillende manieren
laten zien  om zo'n auto te modelleren!
De start was een uitleg over hoe je met 'Blaupausen' zou kunnen omgaan.
http://www.youtube.com/watch?v=aZ3YFQntXuM&feature=relmfu en opvolgers.
Je hebt vier plaatjes: zij-, top-, front-, achter-aanzicht en dan maar aan slag!

In de link (peter...) is een .blend te downloaden waar de vier plaatjes reeds als achtergrond aanwezig
zijn, alsmede (dat ga ik proberen) een opgeschneden Cube met 'Mirror Modifier'.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon 'anders' beginnen, b.v. met een 'Plane' en 'extruden' maar.
Of kijken of je de 'oude' tutorials in een nieuwe Blender >= 2.61  (a.u.b.!!!!) kunt gebruiken.

http://www.petergragert.info/pmwiki/pmwiki.php/BlenderFiles/BlenderFiles

Plaatje

595
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 12 oktober 2012, 08:07:54 am »
Dat knopje, kende ik niet (echt) ... waarvoor is het dan wel goed?  Om verschuiven tegen te gaan???

we zullen zien .. ik vraag maar bij de 'blenderartists' ...

596
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 10 oktober 2012, 07:33:40 am »
Hi herry,
Ja deze blend bevat een mooie auto (en een foutieve, hi hi)...
Bedankt ... ik zal de mangazus maar een andere auto (deze)  geven ... :)

597
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 09 oktober 2012, 17:15:03 pm »
Dus het niet kunnen bewegen is nu opgelost? Ik denk van wel.

Wil, ik weet het niet precies, maar wat bij mij werkt wel dit:
EERST de armature in pose-mode zetten, dan met een rechter muis-klick (vergroot evtl. eerst alles met het muisrad)
een object klikken, dan dat object naar pose-mode zetten en als ik dan een 'bone' beweeg ziek ik de wight-paint dingen mee bewegen inden niet blauw?!

598
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 09 oktober 2012, 06:40:47 am »
Daar waar je de materialen instelt, maar nu voor 'botten'
Met deze instelling kan men de botten NIET bewegen, dus net naast het blaue vlak klikken


599
Animatie en Rigging / Re: Rigging Manga Zus wie doet er mee!!
« Gepost op: 08 oktober 2012, 19:45:53 pm »
Citaat van: "ijp"
Peter dit ziet er voor mij al gaaf uit maar mij lukt het nog lang niet. :?
Voor ik verder ga, wil ik eerst weten waarom de Human-Rig niet wil werken in de pose mode waar je de botten kunt bewegen en de botten in weightpaint kunt controleren en mergen.
Peter als ik Zus zo zie bewegen zou ik een mooie achtergrond zoeken van een kloof en daar een kabel overheen maken zodat Zus als een koorddanseres er over heen gaat, ze maakt er al een mooie beweging voor met haar armen. ;)
Wil, open de 'eigenschappen' van het rig, dat staat vrijwel zeker NIET op pose-mode!
Ik zat met hetzelfde probleem, een klik en het ging!

600
Onderhanden werk en demo's / Re: 2 auto's
« Gepost op: 08 oktober 2012, 17:31:14 pm »
@herry,
Heb je al een idee, hoe je de ramen 'doorschijnend glas' kunt maken, de voorruit 'zeker'??

Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 48