Creaties > Eindresultaten

treintje

(1/2) > >>

roobol:
Het is toch nog gelukt een Blender plaatje te maken voor het eind van het jaar....



Xan:
Ow die is leuk ja, ik wilde zelf aan een trein beginnen maar dan een oude diesel, ik moet alleen heel wat foto's door voor ik zo'n zware vind en volgens mij bestaan die alleen als fictie

roobol:
Bedankt, Xan :-)). 

Als jouw locs alleen in fictie voorkomen kan je AI gebruiken om je eigen referentiemateriaal te maken.  Als je je eigen UI installeert (A1111 en comfyUI zijn gratis op github) kan je offline werken wat een pak sneller gaat en alle SD modellen/lora’s zijn ook gratis.



Xan:
Die kerstkaart van jou laat goed zien wat de kracht van de AI is. Een database vol andermans werk die op een slimme manier herkauwd wordt. Het zou net dat teniet doen waarvoor ik met blender ben begonnen. Zelf bouwen en kijken waar het schip strand, dat is net het leuke eraan.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, ik hoef niet op de tijd te letten. Doe ik ook niet want het klopt wat ze zeggen, op latere leeftijd gaat die veel sneller.

roobol:
Helemaal akkoord, het is daarmee dat ik AI gebruik als spielerei en als aanvulling op alle andere software, niet in plaats van.  Het is een nuttig hulpmiddel om ideëen of referentiemateriaal te genereren en bovenstaande AI diesel ga ik wie weet ooit nog eens in Blender bouwen.

Zelf ben ik al een tijdje met pensioen, dus ik hoef hier mijn brood niet meer mee te verdienen.  Maar ik kan me voorstellen dat jonge gasten die net een grafische opleiding achter de rug hebben zich serieus zorgen maken over deze ontwikkeling.  Ook al omdat de beelden die gebruikt worden om die modellen te trainen simpelweg gejat worden.

Tijd gaat inderdaad steeds sneller, en spiegels probeer ik te vermijden….

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie