Topic: Sculpten na mirror modifier  (gelezen 2130 keer)


Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 mei 2018, 16:15:17 pm »
Hoihoi,

Ik ben redelijk nieuw met blender. Ik heb een bot gemaakt met extrusion en de mirror modifier. Vervolgens wilde ik het met dyntopo in sculpt mode mooier maken, maar op de grens van de mirror image en overal waar ik een loop cut gemaakt heb, ziet het er uit als een litteken dat ik niet weg krijg (zie afbeelding). Alsof het twee aparte objecten zijn. Maar ik heb de mirror modified 'applied', dus dan zou het toch een enkel object moeten zijn? Er zitten ook veel gaten in nu die ik niet op kan lossen met fill...
Dus mijn vraag is: zijn het inderdaad twee losse objecten, en zo ja, hoe maak ik er een enkel object van zodat ik kan sculpten? Of wat kan anders het probleem zijn?

Thnx!


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2018, 18:08:55 pm »
Als je de mirror modifier gebruikt, zorg dat je bij Merg en Clipping een vinkje aan hebt staan.
Maar jij hebt pech de mirror modifier heeft al een applay dus om dit probleem op te lossen even deze tutorial kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=DAdYQ4xpNo0

Offline Heidi

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2018, 11:01:31 am »
Bedankt! Super behulpzame video. Ik heb het probleem gevonden. Het was niet op te lossen met de 'magic button', maar door dat te gebruiken zag ik wel wat er mis was. Ik heb na het spiegelen nog meer extrusion gebruikt, maar dan op faces, waarbij ik de face in het midden (op het spiegelvlak) niet verwijderd had. Dus precies de gedeelten die ik later heb toegevoegd, verdwenen toen ik 'Make Manifold' toepaste. Ik heb uiteindelijk handmatig alle overlappende faces verwijderd, viel wel mee hoeveel werk het was. En nu heb ik sculpting niet eens meer nodig omdat het er ook met subdivision surface goed uitziet nu.  :D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2018, 11:55:01 am »
Wat ook makkelijk kan zijn is de bridge egde loop tool met dit soort gevallen( W en in het menu staat die), de edge loop verwijderen die een storing geeft en dan de te verbinden loops samen voegen met de bridge tool.