Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - roobol

Pagina's: 1 2 [3] 4
31
Eindresultaten / vikingspul
« Gepost op: 18 februari 2022, 16:18:20 pm »
Hoewel die eigenlijk geen helmen met horens droegen...




32
Eindresultaten / skateboard
« Gepost op: 19 januari 2022, 14:35:14 pm »
Na Assepoester's rolschaatsen, het skateboard van haar prins (en ook hij zal op zijn snufferd gaan...).




33
Over Blender / gratis tandwiel generator
« Gepost op: 10 januari 2022, 11:19:18 am »
Is te vinden op http://hessmer.org/gears/InvoluteSpurGearBuilder.html met eindeloos veel instellingsmogelijkheden.  Exporteren als .svg en vervolgens importeren in Blender.

Ze daarna animeren met geometry nodes is ook niet ingewikkeld (hoewel animation nodes daarin wat meer mogelijkheden heeft).

Nu allemaal op naar de spirograaf constructies….




34
Eindresultaten / beste wensen
« Gepost op: 22 december 2021, 17:29:49 pm »
Ondanks een derde coronajaar voor de boeg, mijn allerbeste wensen voor een productief, gelukkig en vooral gezond en en virusvrij 2022.




35
Over Blender / Basiscursus Blender in Leuven
« Gepost op: 14 december 2021, 13:40:46 pm »
Het CVO-Volt in Leuven (Belgie) waar ik vroeger les gaf in Cinema 4D gaat nu een basiscursus 3D modelleren met Blender organiseren.  Meer informatie op https://www.cvovolt.be/41232 (nu 404) of via een mail naar info.design@cvovolt.be of via een mail naar de leerkracht david.gregoor@cvovolt.be

36
Eindresultaten / dubbeldekker
« Gepost op: 08 december 2021, 13:55:01 pm »
Als kind maakte ik dit soort modellen van triplex.  Dit gaat aanmerkelijk sneller (en ook geen zaagsel om op te ruimen).



37
Eindresultaten / golven
« Gepost op: 05 december 2021, 17:18:27 pm »
Nu met geonodes 3.0 overstappen van een attribute workflow naar een fields workflow is even wennen, maar je kan er best leuke dingen mee maken.




38
Eindresultaten / papieren station
« Gepost op: 23 november 2021, 15:33:41 pm »
Is eigenlijk meer vouwen dan modelleren, plantje is een freebee van Sketchfab.




39
Eindresultaten / assepoester's rolschaatsen
« Gepost op: 20 oktober 2021, 16:40:04 pm »
waarmee ze waarschijnlijk serieus op haar snuffert gaat...




40
Eindresultaten / brieven
« Gepost op: 09 oktober 2021, 11:52:01 am »
De curve voor het mandje heb ik gemaakt met een variant van mijn Ptolemeus tekenmachine.



41
Eindresultaten / Mondriaan
« Gepost op: 03 oktober 2021, 13:20:02 pm »
Nu dat de vakantie voorbij is... (geïnspireerd door het werk van Lisette Huizenga).



42
Eindresultaten / ptolemeus
« Gepost op: 17 mei 2021, 17:15:42 pm »
Ik heb twee van mijn spirograaf apparaten gecombineerd tot een epicyclische tekenmachine met veel animeerbare custom properties.  Het .blend bestand is te downloaden van https://blenderartists.org/t/ptolemy/1304762, je hebt daarvoor overigens wel de animation nodes en b-tracer add-ons voor nodig.




43
Eindresultaten / lissajous
« Gepost op: 05 mei 2021, 11:38:46 am »
I heb een soort van bidirectionele slinger gemaakt om Lissajous curves te tekenen.  Als je de verschillende parameters via de custom properties van de Lissajous empty animeert geeft dat bij tijd en wijle interessante vormen.

Voor wie hiermee wil experimenteren, bron bestand kan je downloaden op https://blenderartists.org/t/lissajous/1302495.  Je hebt daar wel de addons Animation Nodes en B-tracer voor nodig.



44
Eindresultaten / bordspel
« Gepost op: 18 april 2021, 10:27:59 am »
Was best leuk om te maken (en niet zo heel erg ingewikkeld).




45
Over Blender / Blender 2.93
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4