Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 60490 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #150 Gepost op: 19 juli 2015, 10:09:17 am »
Goed bezig.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 19 juli 2015, 11:47:22 am »
Wat was ik verliefd op die rondborstige roodharige dame uit weird science.....ben al 35 jaar bezig om er zelf 1 te maken...ben nu met mijn 2de bezig....de eerste is mislukt... 8)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #152 Gepost op: 20 juli 2015, 00:17:20 am »
https://www.youtube.com/watch?v=tJIQwxHa1_0



Kelly Lebrock


was een lekker ding ja...
vrouw van Steven Seagal...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 20 juli 2015, 07:52:46 am »
Ahum, terug naar Blender. Erg leuke animaties. Nu de verschillende animaties leuk aan elkaar koppelen in een korte animatie. ;)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #154 Gepost op: 20 juli 2015, 09:43:12 am »
ja... eigenlijk iets van een storybord maken...   klein verhaaltje... 

maar ja verzin eens iets....  zal ik hem laten belletje trekken?   of een appel pikken....zoiets... ga ik nog eens even over na denken....

is ook wel een leuke studie toch?

vraagje aan JvL (mocht hij dit lezen)  ik zag in jouw topic staan bij de animatie's : Dit is nog niet op de echte snelheid, dit is op een lager snelheid....

hoe laat je de animatie's langzamer lopen?  frame rates anders zetten?


« Laatst bewerkt op: 20 juli 2015, 14:28:56 pm door swets »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 20 juli 2015, 15:03:47 pm »
Onder de framerate zijn er 2 tal instellingen die maken je animatie sneller of langzamer.
1 van de vele opties.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 20 juli 2015, 18:55:58 pm »
Of je schaalt in de grafiek editor over de x uit zodat je tijdlijn verkort wordt of langer wat je wilt, dit is een betere methode met de frame rate spelen ziet het er snel uit alsof de film versneld is,  de marge is niet groot met spelen:)
En beidde kun je bekijken terwijl je de animatie laat afspelen in je 3d editor wel handig.
De framerate optie kan handig zijn als je een bepaald gedeelte van een scene langer in beeld wil brengen als herhaling bijvoorbeeld in slowmotion dan hoef je weer niks aan het keyframe gedeelte te doen.
Met de tijdlijn van je poppetje is niks mis mee ziet er geweldig uit een mooie loop.
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2015, 19:15:00 pm door Ruud »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #157 Gepost op: 20 juli 2015, 22:51:28 pm »
Ik render mijn (test)animaties altijd als losse .png's die ik in de videosequencer in Blender inlaad. Daarna ga ik hem pas renderen naar bv. H264 of avi. Onder de renderinstellingen kun je dan een andere (custom) framerate  kiezen die je op dat moment nodig hebt.

De optie die Ruud geeft om de animatie te verschalen kan ook maar dan duurt het renderen weer langer omdat er meer frames zijn. Maar er zijn natuurlijk altijd meerdere wegen naar Rome.  ;)

ja... eigenlijk iets van een storybord maken...   klein verhaaltje... 

maar ja verzin eens iets....  zal ik hem laten belletje trekken?   of een appel pikken....zoiets... ga ik nog eens even over na denken....

is ook wel een leuke studie toch?

vraagje aan JvL (mocht hij dit lezen)  ik zag in jouw topic staan bij de animatie's : Dit is nog niet op de echte snelheid, dit is op een lager snelheid....

hoe laat je de animatie's langzamer lopen?  frame rates anders zetten?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 20 juli 2015, 23:08:52 pm »
Zo als JvL al zegt meerdere wegen, maar soms aangewezen op, stel je animatie heeft een mooie looplijn maar je hebt de schaalverdeling te wijd gezet een arm optillen duurt 4 seconden als voorbeeld, er is zoveel fiijntuning in blender bomen en bos :)
Nu ga ik de tweede ronde in met animatie de laatste was met de dancing ants een jaar geleden of zo, een hoop bij te schaven en te leren.
Probeer ook eens een fcurve met geluid aan je animatie te zetten is ook fun.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #159 Gepost op: 20 juli 2015, 23:43:43 pm »
Bedankt mannen....

ik ga het allemaal weer eens bekijken....

ging mij vooral om de animatie wat langzamer te bekijken.... ik zag ergens een rare beweging.. maar dat gaat dan zo snel... dat ik dacht je zou hem ff op veel langzamer moeten kunnen zetten.....

ook net zit ik een andere tutorial over lopen te bekijken, en die gebruikt die copy en paste mirror functie....  in de andere tutorials had ik dat nog niet gezien....
met loop animatie is dat wel super handig....

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 20 juli 2015, 23:50:51 pm »
Dan is de optie onder de framerate een uitkomst, old en new , probeer het uit werkt goed.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #161 Gepost op: 20 juli 2015, 23:52:42 pm »
Ik weet niet waar jij je filmpjes mee afspeelt maar bij de meeste programmaatjes heb je ook de mogelijkheid om de afspeelsnelheid aan te passen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #162 Gepost op: 21 juli 2015, 00:09:53 am »
nee... ik bedoel nog in blender..tijdens het animeren...

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #163 Gepost op: 21 juli 2015, 00:12:33 am »
Onder de framerate zijn er 2 tal instellingen die maken je animatie sneller of langzamer.
1 van de vele opties.



ik snap niet helemaal hoe dit werkt...
als ik hem bijvoorbeeld op ander getallen zet, verschuiven de afspelende frames?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 21 juli 2015, 00:18:38 am »
Speel je animatie af in je 3d en je ziet het effect als je een waarde verandert.