Hulp > Animatie en Rigging

Blender doet raar tijdens renderen

(1/3) > >>

tomatito:
Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint. Dit uitvinken heb ik tijdens het renderen gedaan en daarna Ctrl + s (save as).

Toen ik daarna weer opnieuw wou renderen

1. Waren al mijn materialen veranderd (hersteld)
2. Daarna werd steeds hetzelfde plaatje gerenderd
3. En weer daarna werkte een forcefield niet meer

Iemand een tip hoe ik dit kan fixen?


JvL:
De eerste twee punten klinken alsof je wijzigen niet zijn opgeslagen wat op zich heel goed zou kunnen als je dit tijdens het renderen probeert te doen.
Wat betreft je forcefield heb je deze wel met bake in de cache opgeslagen? Dit is  altijd nodig met Physics.
Als je dit niet doet moet je namelijk voordat je gaat renderen de animatie een keer door laten lopen met Alt+a voordat het weer actief is.

tomatito:

--- Citaat ---Als je dit niet doet moet je namelijk voordat je gaat renderen de animatie een keer door laten lopen met Alt+a voordat het weer actief is.
--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de tip :-) Werkt helaas niet. Ik klik zelf altijd gewoon op de play knop.

Kan ik nog iets anders doen? Dit echt heel apart en jammer :-(

JvL:
Heb je hem welop de laatste frame gezet en daarna volledig laten doorlopen totdat hij voor de 2 keer op frame 1 uitkomt?

En wat ik mij in de vorige post al afvroeg: Heb je de bakefunctie gebruikt voor je Physics? Het voordeel hiervan is dat de invloed van je forcefield op je mesh opgeslagen is in de cache en dus niet verloren kan gaan.

IJp:

--- Citaat van: tomatito op 11 juni  2014, 08:01:00 am ---Tijdens het renderen van een animatie heb ik vakje ´overwrite´ (onder: render > output) uitgevinkt. Op deze manier kun je je computer uitzetten en weer een andere keer verder gaan met renderen van je animatie zonder dat je weer bij frame 1 begint.

--- Einde van citaat ---
Met het vinkje overwrite kun je de animatie niet stop zetten en daarna weer verdergaan waar je gebleven was.
In deze tutorial leggen ze het uit hoe je een animatie stop kun zetten en daarna weer verder kunt gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=2olnR-o6YJA
Succes.
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie