Dutch Blender Community
Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: bluatigro op 03 mei 2018, 06:14:15 am
-
hallo
ik heb een probleem :
ik zie 30%
ik kan het menu syteem van blender
daarom niet gebruiken
tnt werk ik in pov ray
dat is ook n raytracer maar dan met script's
in pov ray kan geen natuurkunde sim of
finite state machine
dat heb ik echter nodig
vraag :
kun je de libray van blender ook
aansturen vanuit python 2.7 ?
bmp is gemaakt met pov ray 3.6
(https://s31.postimg.cc/x52f3olif/KRAAN.png) (https://postimg.cc/image/x52f3olif/)
-
hallo
ik heb een probleem :
ik zie 30%
ik kan het menu syteem van blender
daarom niet gebruiken
tnt werk ik in pov ray
dat is ook n raytracer maar dan met script's
in pov ray kan geen natuurkunde sim of
finite state machine
dat heb ik echter nodig
vraag :
kun je de libray van blender ook
aansturen vanuit python 2.7 ?
bmp is gemaakt met pov ray 3.6
(https://s31.postimg.cc/x52f3olif/KRAAN.png) (https://postimg.cc/image/x52f3olif/)
Sorry... ik werk niet in POV Ray..., dus ik kan je dus niet helpen...
Ik heb wel een klein beetje verstand van python, maar niet veel van python in blender...
Wil je python leren, kun je misschien naar deze link gaan: https://www.sololearn.com/ (https://www.sololearn.com/)
Met SoloLearn kun je verschillende programeertalen leren, hoewel... alleen de basis dacht ik!...
Succes, Jamie.
-
https://www.youtube.com/watch?v=ALfl4tebiQM (https://www.youtube.com/watch?v=ALfl4tebiQM)
Er zijn meer van dit soort tutorials, misschien heb je hier iets aan.
-
30 % zien.
Je kunt Blender helemaal aanpassen
A B C D E F
-
python kan ik al redelijk :
ik doe er wat AI in
o.a. geneties programmeren
ik ben al +-33 jaar bezig met het schijven van
script's dus dat doe ik veel liever dan
blender's menu leren
ik denk in code niet in menu's
hoe koppel ik de blender.lib aan python ?
-
Ik zou het niet weten maar ben je hier al geweest.
https://docs.blender.org/api/2.79/
-
Volgens mij wordt de samenwerking met Blender en Python in de eerste 2 minuten van de tutorial voorgedaan.
Wil je het helemaal buiten Blender om doen?
Wel heel cool dat je veel van programmeren weet. Jammer dat ik dar nooit aan toe kom. (Behalve dan een beetje Javascript)
-
ik heb de script plek gevondeh
ik kan zelfs de letters groter zetten
er is echter een probleem :
mijn toetsaanslagen worden niet gezien :
de script sceen blijft leeg
wat doe ik fout ?
-
Heb je wel op de knop "new"geklikt?
-
de new knop heb ik gevonden
rem :
de sub screen hebben geen close X
de python monitor letters kunnen niet groter
blender onthoud de letter instellingen niet
gevonden werking van :
mathutils.Vector
mathutils.Matrix
ik weet echter nog niet hoe je
meer objecten in bpy.data.object [ een dict ]
krijgt | creeert | stopt
of ze eruit haalt
welke 3d objecten zijn er en hoe maar ik ze
met python ?
ik ben bezig met een gevrichten systeem
zodat ik avatars kan bouwen
die geanimeert kunnen worden
dat kan ik al in freebasic en povray
-
Ik ben een leek op dit gebied, maar volgens mij kun je het script gewoon met worpad maken of welk programma je daar het liefst voor gebruikt en dan importeren in Blender.
Spannend waar je allemaal mee bezig bent.
-
update :
ik heb wat freebasic code vertaald
en wat python code toegevoegd
die ik op WWW gevonden heb
dit is een poging tot een supersphere
error :
de IDE herhenk utils niet
import utils
from math import pi , sin , cos , abs
verts = list()
faces = list()
def sphere_mesh( m , n , a , b ) :
for col in xrange( m ) :
for row in xrange( n ) :
i = row * pi * 2 / n
j = col * pi * 2 / m
x = sin( i ) * cos( j )
y = sin( j )
z = cos( i ) * cos( j )
point = ( abs( x ) ** da * sgn( x )
, abs( y ) ** db * sgn( y )
, abs( z ) ** da * sgn( z ) )
point = surface(u, v)
verts.append(point)
# Connect first and last
# vertices on the u and v axis
rowNext = (row + 1) % n
colNext = (col + 1) % m
# Indices for each qued
faces.append(((col*n) + rowNext,
(colNext*n) + rowNext,
(colNext*n) + row, (col*n) + row))
#print('verts : ' + str(len(verts)))
#print('faces : ' + str(len(faces)))
# Create mesh and object
mesh = bpy.data.meshes.new(name+'Mesh')
obj = bpy.data.objects.new(name, mesh)
obj.location = origin
# Link object to scene
bpy.context.scene.objects.link(obj)
# Create mesh from given verts and faces
mesh.from_pydata(verts, [], faces)
#Update mesh with new data
mesh.update(calc_edges=True)
return obj
if __name__ == '__main__' :
# Remove all elements
utils.removeAll()
# Create camera
bpy.ops.object.add(type='CAMERA',
location=(0, -3.5, 0))
cam = bpy.context.object
cam.rotation_euler = Euler((pi/2, 0, 0), 'XYZ')
# Make this the current camera
bpy.context.scene.camera = cam
# Create lamps
utils.rainbowLights()
# Create object and its material
sphere = sphere_mesh( 12 , 12 , 2 , 2 )
utils.setSmooth( sphere , 3 )
utils.renderToFolder( 'rendering' ,
'test_sphere' , 500 , 500 )
-
Moet je niet definiƫren waar de utils is, of zorgen dat ze op een logische plek staan?
-
dat weet ik niet
het stond niet by de voorbelden
op WWW