Hulp > Post Processing en Compositie

Layers voor en achter grond.

<< < (2/4) > >>

JvL:
Ik weet natuurlijk niet precies wat je probeert te maken maar je zou het op de volgende manier kunnen oplossen (er zijn altijd meerdere oplossingen).





Ik neem aan dat je de renderlayers een transparante achtergrond hebt gegeven. In dit voorbeeld heb ik ook geen masklayer gebruikt zodat de achterliggende kubus gewoon helemaal zichtbaar is als je de voorste uitschakeld.
Laat het maar even weten als dit niet werkt voor jou scene dan kijk ik daarna wel of ik je nog een andere oplossing kan geven.

IJp:
JvL ik krijg het niet goed voor elkaar.
Mijn opzet is een renderlayer daar staan twee opjecten op en met een alpha Over een is er ook een image aan gekoppeld.
Dit moet samen de achtergrond worden.

Renderlayer 2 heeft een opject en dat moet de voorgrond worden maar dat krijg ik niet voor elkaar  :-[

Zaph:
In jouw plaatje heb je 'Renderlayer 2' als bovenste image in de 'Alpha over' node gekoppeld - volgens mij moet dat de onderste zijn.

IJp:

--- Citaat van: Zaph op 09 mei  2015, 19:54:45 pm ---In jouw plaatje heb je 'Renderlayer 2' als bovenste image in de 'Alpha over' node gekoppeld - volgens mij moet dat de onderste zijn.

--- Einde van citaat ---
Nee dat is het ook niet alle opties al geprobeerd. :-\

Zaph:
En naar aanleiding van die Mask-opmerking van JvL - is Layer 1 of 2 die met de achtergrond? De bedoeling is namelijk dat de achtergrondlayer de mask-instelling krijgt, en jij hebt die aan layer 2 toegevoegd wat bij jou volgens mij de voorgrond-layer is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie